Ik denk niet dat een rechter uitspraak gaat doen over een domme oversteekactie. Die hoeft zich alleen te buigen over de capriolen van de automobilist.
Wielrenners in de Media (Geenstijl)
- depoldertoerist
- Forum-lid
- Berichten: 1796
- Lid geworden op: 28 mei 2009 21:57
- Locatie: Waddinxveen
- Contact
Politie pakt AMG-hufter die wielrenner bijna van de sokken reed
https://www.autoblog.nl/nieuws/politie- ... eo-3414013
https://www.autoblog.nl/nieuws/politie- ... eo-3414013
BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE
Dit heb ik in de coronaperiode meegemaakt op de Amerongsewetering. Dat is een smalle 60km weg waar een lokale BN’er mijn maat en mij met hoge snelheid tegemoet kwam rijden in een dikke auto. Vlak voor onze neus deed hij ineens een ‘elandproef’ met de Audi.depoldertoerist schreef: ↑08 dec 2022 22:15 Politie pakt AMG-hufter die wielrenner bijna van de sokken reed
https://www.autoblog.nl/nieuws/politie- ... eo-3414013
Onze Ninja training op de MTB kwamen gelukkig goed van pas en we kwamen er met een paar schrammen van af.
Een paar maanden later is er iemand op dezelfde plek door een zelfde soort auwto naar de grond gereden. Die is toen op de IC opgenomen.
Waarom vraag je je dan af. Waarom doet iemand zoiets?
hun fietsen.
Vaak gaat dit soort gedrag over macht of controle. In dit geval over macht. De fietser gaat wel aan de kant, is de gedachte, de automobilist heeft zo een stukje macht over de fietser.
De oorzaak is waarschijnlijk een gebrek aan macht en controle in het dagelijks leven, en deze vorm van etteren is dan de compensatie.
In de link van de AMG-hufter lijken het jonge mensen te zijn. Weinig macht in het leven en weinig consequenties van het gedrag inzien gaat dan samen. Als BN-er wordt je vooral geleefd, je hebt dan weinig macht en controle over je leven.
De oorzaak is waarschijnlijk een gebrek aan macht en controle in het dagelijks leven, en deze vorm van etteren is dan de compensatie.
In de link van de AMG-hufter lijken het jonge mensen te zijn. Weinig macht in het leven en weinig consequenties van het gedrag inzien gaat dan samen. Als BN-er wordt je vooral geleefd, je hebt dan weinig macht en controle over je leven.
- Lcsmet
- Forum-lid HC
- Berichten: 16475
- Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
- Locatie: Het Soete Land van Waes
Alhoewel sommige fietsers echt niet uit de weg gaan.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
Klassiekertje
Vind ik wel een goeie analyse.MPolleke schreef: ↑09 dec 2022 16:52 Vaak gaat dit soort gedrag over macht of controle. In dit geval over macht. De fietser gaat wel aan de kant, is de gedachte, de automobilist heeft zo een stukje macht over de fietser.
De oorzaak is waarschijnlijk een gebrek aan macht en controle in het dagelijks leven, en deze vorm van etteren is dan de compensatie.
Als puntje bi paaltje komt, geldt nog steeds de wet van de sterkste.
Ik ben zo ooit een bijna omver gereden door een vrachtwagen op een boerenwegetje. Als ik niet last minute de graskant instuurde (met een koprol tot gevolg), dan was ik er niet meer. Op geen enkel moment vertraagd of uitgeweken. Gewoon blijven optrekken terwijl hij recht naar me keek.
En het klopt, uiteindelijk maak je toch plaats... Of je sterft...
Mijn ervaring is toch echt als ik op zo'n weggetje rijd van het filmpje en afstap ik een allervriendelijkst duimpje krijg. Maakt niet uit welke nationaliteit de chauffeur is. Wat voor een moeite is het om even aan de kant te gaan.
- Lcsmet
- Forum-lid HC
- Berichten: 16475
- Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
- Locatie: Het Soete Land van Waes
Deze is waarschijnlijk al eens voorbijgekomen.
Dit groepje lijkt wel opzettelijk te treiteren.
Dit groepje lijkt wel opzettelijk te treiteren.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
Wat voor een moeite is het voor een truck om even in te houden en met een half wiel in het gras te staan?
Ik ga altijd uit de kant als ik kan, als er plaats is, en dan zoek ik ook even oogcontact. Bijna altijd een bedankje. Maar ik ga écht niet iedere keer in het gras gaan staan, want dan mag je dikwijls stoppen en in het gras gaan. Wederzijds respect. Met de nadruk op wederzijds.
Ik fiets op plekken waar het echt smal kan zijn en soms stap ik op een rit drie keer af, soms hoeft het weken niet. Nee hoor, ik heb geen haast. Maar jij hebt ook in mijn omgeving gefietst, waarschijnlijk vooral noordelijker in de Drome. Nee, vaak zijn er geen mogelijkheden om met het wiel in de kant te gaan. Is ook zo lastig om op zijn kant te gaan.hayes schreef: ↑09 dec 2022 19:13Wat voor een moeite is het voor een truck om even in te houden en met een half wiel in het gras te staan?
Ik ga altijd uit de kant als ik kan, als er plaats is, en dan zoek ik ook even oogcontact. Bijna altijd een bedankje. Maar ik ga écht niet iedere keer in het gras gaan staan, want dan mag je dikwijls stoppen en in het gras gaan. Wederzijds respect. Met de nadruk op wederzijds.
Als zo'n auto achter me rijdt, moet hij ook even wachten totdat de mogelijkheid er is om aan de kant te gaan. (De meesten moeten nog meer kilometers maken op een dag).