Tubeless
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 6329
- Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
- Locatie: Omgeving Eindhoven
Ik heb ook de Pro One op DTSwiss ARC 1400 wielen en die gaan er idd lastig op bij 1e montage.
Zoals Orlok al aangeeft kun je een kunstof bandenlichter gebruiken voor het laatste stukje, zorg voor een compressor, dat maakt het oppompen een stuk eenvoudiger!
Eenmaal opgepompt blijven ze hun druk, zelfs zonder latex, goed houden. Hetzelfde met MTB banden van Schwalbe.
De velgen knappen echt niet zo snel wanneer je een keertje over die 5bar gaat, maar hookless limiteert je wel itt hooked velgen kwa banden en druk...
Zoals Orlok al aangeeft kun je een kunstof bandenlichter gebruiken voor het laatste stukje, zorg voor een compressor, dat maakt het oppompen een stuk eenvoudiger!
Eenmaal opgepompt blijven ze hun druk, zelfs zonder latex, goed houden. Hetzelfde met MTB banden van Schwalbe.
De velgen knappen echt niet zo snel wanneer je een keertje over die 5bar gaat, maar hookless limiteert je wel itt hooked velgen kwa banden en druk...
Bandenvet gebruiken,doet ieder bedrijf die banden wisselen van voertuigen ook.Ga er heen met een potje en vraag wat een beetje vet kost of neem een reep chocolade mee.leon1 schreef: ↑09 dec 2022 17:45 Even een vraagje van een nieuwkomer in het tubeless racefietsgebeuren. Ik heb Schwalbe Pro One TLE banden gekocht. En ik ben er al achter dat die verdomd moeilijk te monteren zijn zeg..... Maar nu krijg ik net niet de hele band op de plek met de handpomp. Beetje sop gebruiken dan? En wat de algemene opvatting over die Schwalbes? Zijn die normaal makkelijk of moeilijk te monteren?
Ik heb nu 1 band gedaan. Morgen band 2 maar. Als ik weer kracht in mijn handen heb.
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.
Canyon cf sl8.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40152
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Die van Leon1 die met een vraag kwam, wel. Daar wordt hier aan gerefereerd.
Laatst gewijzigd door Philippos op 10 dec 2022 09:46, 1 keer totaal gewijzigd.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40152
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Ah, ik had de link verkeerd gelegd.
Verbaast mij trouwens dat er niet meer problemen zijn met hookless. Mensen die zich niet verdiepen in hun wielen kunnen zo een verkeerde band erop leggen of te hard oppompen.
Verbaast mij trouwens dat er niet meer problemen zijn met hookless. Mensen die zich niet verdiepen in hun wielen kunnen zo een verkeerde band erop leggen of te hard oppompen.
Less is bore
Haha, beginnersfout. Het ventiel had ik iets vaster moeten aandraaien. Dat gedaan en toen was het kinderspel om de band op z'n plek te krijgen. Daar ging meteen veel lucht verloren nl.
Nu wachten met vullen met vloeistof totdat ik meteen kan rijden. Althans dat zegt Schwalbe dat dat het beste is. Nu maar eens kijken hoe lang de band lucht vasthoudt zonder vloeistof.
Maar dat omleggen... Zelfs de eerste helft optrekken gaat al moeilijk. Normaal is de eerste helft altijd geen enkele moeite.
Nu wachten met vullen met vloeistof totdat ik meteen kan rijden. Althans dat zegt Schwalbe dat dat het beste is. Nu maar eens kijken hoe lang de band lucht vasthoudt zonder vloeistof.
Maar dat omleggen... Zelfs de eerste helft optrekken gaat al moeilijk. Normaal is de eerste helft altijd geen enkele moeite.
Ride bikes, not tanks!
Ik zag online een filmpje van twee gasten die met opzet gingen kijken tot hoever ze konden gaan. Hookless set. Volgens mij ook iets van max 5 bar. Band knalde eraf met het dubbele. Hieldraad geknapt. Wiel leek in eerste instantie nog onbeschadigd.daniel1975 schreef: ↑10 dec 2022 09:25 Ah, ik had de link verkeerd gelegd.
Verbaast mij trouwens dat er niet meer problemen zijn met hookless. Mensen die zich niet verdiepen in hun wielen kunnen zo een verkeerde band erop leggen of te hard oppompen.
Ik moet zeggen dat de hiel van de band ook zo strak zit dat ik mij geen enkele zorgen maak over de vooroordelen die er zijn t.o.v. hookless. Op de mtb heb ik trouwens ook hookless gehad. Maar dat spreek je natuurlijk niet over 5 bar maar maar 1,8 of zo.
Ride bikes, not tanks!
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 6329
- Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
- Locatie: Omgeving Eindhoven
Wanneer je de wielen (nog) niet gebruikt dan idd zonder latex goed op druk zetten, dan rekken de banden ook wat op zodat je wat minder problemen hebt met monteren en demonteren van je banden.
Mijn vorige wielset op de mtb was ook hookless, maar met die druk van max 1.8 hoef je niet bang te zijn dat de velgen scheuren/knappen.
Mijn vorige wielset op de mtb was ook hookless, maar met die druk van max 1.8 hoef je niet bang te zijn dat de velgen scheuren/knappen.
Ik zou ze niet wegzetten maar gewoon ophangen en van tijd op tijd weer op druk brengen tot op het moment dat je ze er weer onder monteert. Om te controleren of de latex zijn werk nog doet er een dunne spijker door het loopvlak drukken. Men wil nog weleens adviseren de banden te demonteren, schoonmaken om ze daarna de winter op te bergen tot het moment je ze weer wilt monteren alleen geeft dat m.i. veel meer werk zonder enig voordeel.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Ik vermoed dat Jazzhands de banden op de alu wielset gemonteerd heeft.
Dan kan je volgens mij idd gewoon opnieuw wisselen, sealant erin en gaan.
Dan kan je volgens mij idd gewoon opnieuw wisselen, sealant erin en gaan.