Volgens mij is het tegenwoordig hoe langer en meer een plug-and-play installatie geworden, kind kan de was doen.havana schreef: ↑10 dec 2022 10:20 Ik ga een nieuwe schuur bouwen en daarop wil ik nog 10 leggen. Dat ga ik zelf doen. Zo moeilijk is dat niet. Ik ben nu geswitcht naar een 3-fasen omvormer, de oude omvormer heb ik ook bewaard en die gebruik dan voor de schuur.
Ik denk dat 12 MWH per jaar ga opwekken, wat veel te veel is maar uiteindelijk zal ik toch elektrisch gaan rijden en dan is het ineens niet meer zoveel.
Moet me nog wel een beetje verdiepen wat ik allemaal nodig heb, maar heel lastig is het niet volgens mij.
Welke niet-fietsgerelateerde aankoop deed jij recent?
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Zoveel is er niet veranderd. Eigenlijk is het altijd al vrij makkelijk geweest. Het is meer een kwestie van logisch denken.
Wij hebben nu ook 12mw ongeveer. Dat is voldoende voor elektrisch verwarmen en rijden. Vooralsnog voldoet de houtkachel prima en krijgen we genoeg voor het terugleveren om een leuk spaarpotje voor toekomstige aanpassingen te vullen.
Wij hebben nu ook 12mw ongeveer. Dat is voldoende voor elektrisch verwarmen en rijden. Vooralsnog voldoet de houtkachel prima en krijgen we genoeg voor het terugleveren om een leuk spaarpotje voor toekomstige aanpassingen te vullen.
Campagnolo Ultra Dork
Accu heeft voor mij pas zin als ik einde contract ben (dat is pas over een jaar). Dan stap ik over naar dynamische energieprijzen en laad ik 'm op wanneer de stroomprijs zo laag mogelijk is (soms is dat zelf 0!).
En natuurlijk wanneer het salderen eraf gaat maar dat duurt nog even.
En natuurlijk wanneer het salderen eraf gaat maar dat duurt nog even.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40126
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Jij hebt nog geen hybride auto toch?havana schreef: ↑10 dec 2022 13:16 Accu heeft voor mij pas zin als ik einde contract ben (dat is pas over een jaar). Dan stap ik over naar dynamische energieprijzen en laad ik 'm op wanneer de stroomprijs zo laag mogelijk is (soms is dat zelf 0!).
En natuurlijk wanneer het salderen eraf gaat maar dat duurt nog even.
Stroom en gas is momenteel volgens mij meest interessant. Stroom idd soms €0.00, gas zat tot een week geleden regelmatig tussen 26-50ct.
Less is bore
Het is inderdaad heel makkelijk. Mannetje en vrouwtje. Plug and play. Alleen in de meterkast doe ik niet zelf.havana schreef: ↑10 dec 2022 10:20 Ik ga een nieuwe schuur bouwen en daarop wil ik nog 10 leggen. Dat ga ik zelf doen. Zo moeilijk is dat niet. Ik ben nu geswitcht naar een 3-fasen omvormer, de oude omvormer heb ik ook bewaard en die gebruik dan voor de schuur.
Ik denk dat 12 MWH per jaar ga opwekken, wat veel te veel is maar uiteindelijk zal ik toch elektrisch gaan rijden en dan is het ineens niet meer zoveel.
Moet me nog wel een beetje verdiepen wat ik allemaal nodig heb, maar heel lastig is het niet volgens mij.
Wij komen straks tussen de 8 en 8,5 uit.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/
Nee, ik rijd nog een benzineauto. Waarschijnlijk mijn laatste. Gaat voorlopig ook nog niet weg. Wij rijden niet veel, meeste km's is vakantie en dan is EV gewoon niet interessant. Enerzijds vanwege laden anderzijds omdat 't niet goedkoper is.daniel1975 schreef: ↑10 dec 2022 13:34Jij hebt nog geen hybride auto toch?havana schreef: ↑10 dec 2022 13:16 Accu heeft voor mij pas zin als ik einde contract ben (dat is pas over een jaar). Dan stap ik over naar dynamische energieprijzen en laad ik 'm op wanneer de stroomprijs zo laag mogelijk is (soms is dat zelf 0!).
En natuurlijk wanneer het salderen eraf gaat maar dat duurt nog even.
Stroom en gas is momenteel volgens mij meest interessant. Stroom idd soms €0.00, gas zat tot een week geleden regelmatig tussen 26-50ct.
on topic: 4 skipassen voor Dolomiti Superski. Kleine kinderen worden groot en zijn niet meer gratis
Hier hetzelfde dilemma: ik zou wel elektrisch willen, maar rijdt nog benzine. Want ik rijdt weinig (geen 10k per jaar), maar als ik hem echt gebruik ben ik op vakantie en dan is benzine praktischer. Met een benzine-auto op vakantie met 4 man is nog altijd beter voor milieu dan een vliegtuig, maar toch. Ik wil graag mijn steentje bijdragen maar zolang de overheid met name de zakelijke rijder blijft sponsoren, rij ik nog maar even benzine.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.
- Lcsmet
- Forum-lid HC
- Berichten: 16479
- Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
- Locatie: Het Soete Land van Waes
In West-Europa doen we inderdaad ons best.
Ondertussen echter vliegen een paar Japanse artiesten "zomaar" naar de maan.
Verhuist elke maand het Europarlement met heel zijn hebben en houden naar Straatsburg.
Kost een ticketje naar zee met de trein meer dan een vliegticket naar Spanje.
Mag je niet meer verwarmen op gas maar maken we wel electriciteit met gascentrales en in de rest van de wereld met kolencentrales.
Ik blijf dus nog even in mijn benzinewagen met katalysator rijden, zolang als de Euro deugpronken het toelaten natuurlijk.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40126
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
havana schreef: ↑11 dec 2022 11:11Als ik zakelijk verplicht EV moet gaan rijden koop ik de volgende dag direct een benzine auto prive.daniel1975 schreef: ↑10 dec 2022 13:34
Nee, ik rijd nog een benzineauto. Waarschijnlijk mijn laatste. Gaat voorlopig ook nog niet weg. Wij rijden niet veel, meeste km's is vakantie en dan is EV gewoon niet interessant. Enerzijds vanwege laden anderzijds omdat 't niet goedkoper is.
Met een aanhanger/caravan op vakantie is met een EV totaal geen optie.
En verder eens met bovenstaande: dat heen en weer gereis tussen Brussel en Straatsburg, electrificatie stimuleren terwijl het alleen het probleem verplaatst. Zoals de laatste jaren met vrijwel alle beleidsonderwerpen mist er een serieuze lange termijn visie.
Less is bore
Ja dat is schrikken. Er in februari 4 gekocht............wel lekker skigebied maar na ruim 10 keer wordt het deze winter wat anders.