Wielerseizoen 2022
- daniel1975
- Forum-lid HC
Ik ben paar keer geweest. Gezelligheid alom, maar daar houdt het voor mij ook op.
Ben ik teveel sportliefhebber voor. Voor toneelstukjes ga ik wel naar het theater.
Less is bore
Maar als het toch allemaal toneelstukjes zijn maakt dat toch niet uit?
Ik heb er een dubbel gevoel over de zesdaagses.
Soms komt het toneelstukje overduidelijk te voorschijn, vooral bij de 'kleine' nummers.
Maar soms weet je het gewoon niet.
Als ik kijk naar de zesdaagse R'dam van 2017 zijn de winnaars Roger Kluge en Christian Grasmann.
Terwijl er een aantal nationale favorieten ook meededen.
Niki Terpstra – Jens Mouris
Wim Stroetinga – Dylan van Baarle
Eén van die zouden dan volgens de toneelstuktheorie gewonnen moeten hebben.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Als voormalig derny-rijder voel ik me aangesproken.
Voordat je aan het circus kunt meedoen zul je toch eerst serieus hard moeten fietsen.
Een koppelkoers is altijd een fraaie combinatie van veeleisende componenten.
Voordat je aan het circus kunt meedoen zul je toch eerst serieus hard moeten fietsen.
Een koppelkoers is altijd een fraaie combinatie van veeleisende componenten.
Niet zijken maar reiden !
Er zijn wel heel veel betrokkenen in een zesdaagse die dan allen zouden akkoord moeten zijn om zich te laten regisseren? Lijkt me sterk. Soms is er ook gewoon een grote rivaliteit, dat maakt het in scene zetten voor mij onwaarschijnlijk.
Er zijn toch genoeg gerenommeerde wegrenners die in zesdaagse volledig zijn weggereden. Natuurlijk maken ze het spannender maar als je niet keihard op de baan kan fietsen, fenomenaal kan sturen en een beetje leep bent ga je echt geen zesdaagse winnen.
Een derderangs renner zal natuurlijk nooit in aanmerking komen voor de zege. Je moet in staat zijn het af te maken en dan pas kom je in aanmerking voor deelname van het overleg (akkoord). Ooit gezien een ploeg die bij ingang van de avond 2 ronden in het krijt staat en toch wint. Ooit gezien een ploeg die 2 ronden na mekaar voorsprong bij mekaar rijdt (Havik) en op 20 ronde (mogelijk 15) plots volledig uit koers verdwijnt, enz enz...
- daniel1975
- Forum-lid HC
Eens!!
Maar ik kijk wel graag naar sport voor het eggie.
Less is bore
Klopt volledig. Ook op de weg moet je er eerst vooraan bij zijn om te kopen/verkopen.
Al vermoed ik dat met het dalend aantal kermiskoersen dit typische fenomeen veel minder voorkomt dan vroeger.