Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.
-
hayes
hayes
10 dec 2022 21:56
Ernie C. schreef: ↑10 dec 2022 21:43
hayes schreef: ↑09 dec 2022 20:50
Ik ben écht niet het type fietser dat continu foetert, maar als ik in gevaar gebracht word, dan reageer ik. Als ik zelf een foute inschatting maak, of lomp een fout maak, ga ik me ook meteen excuseren. Zo blijft het het langst goed gaan.
Uiteraard mag je reageren als iemand een fout maakt maar als dat met boze toon/gebaren gepaard gaat, ben je zelf onderdeel van het probleem.
Boos worden heeft 0,0 effect op het toekomstige gedrag van de tegenpartij. Zijn hersenen schieten daardoor direct in de verdedigingsmodus en dan zijn eigen fouten een stuk moeilijker toe te geven. Het is veel nuttiger om vriendelijk duidelijk te maken dat je geschrokken bent. Dat is ook wel zo fijn voor de sfeer.
Boos worden doe je alleen om je eigen ego te strelen.
Heeft niets met ego te maken, ik vind dit zelfs een rare uitspraak.
Meestal is dat vooral omdat je zelf geschrokken bent, je hart nog als een razende tekeer gaat. Dan reageer je soms iets té.
Ik reageer sowieso zelden op de dagelijkse vervelende gebeurtenissen, maar als ik het gevoel heb dat mijn leven in gevaar was door een semi-bewuste actie, dan reageer ik kwaad. Dan zal een vriendelijke reactie even weinig uithalen als een kreet.
Ik ken niemand die vriendelijk zal reageren à la 'sorry mijnheer, mag ik je er even op wijzen dat u mij in gevaar bracht door tot het allerlaatste moment op het andere rijvak te rijden'.
Boutade uiteraard
-
buzz
- Forum-lid
buzz
10 dec 2022 23:17
hayes schreef: ↑10 dec 2022 21:06
Misschien nu genoeg over dit filmpje gepraat?
Wat de oorzaak ook was, het mag nog de dikte middenvinger geweest zijn, de reactie van de auto is randje crimineel.
Punt.
Dacht dat er nog moderators gevraagd worden. Wellicht iets voor u?
-
JoostG
- Forum-lid
JoostG
11 dec 2022 08:25
Wat de oorzaak ook was, het mag nog de dikte middenvinger geweest zijn, de reactie van de auto is randje crimineel.
Punt.
Volledig eens!
Een wielrenner die rare capriolen uithaalt, brengt vooral zichzelf in gevaar. Een automobilist die rare capriolen uithaalt, brengt vooral anderen in gevaar.
Om meerdere mensen te doden met een geweer, moet je meerdere keren de trekker overhalen. Met een auto is slechts een handeling genoeg voor hetzelfde effect. Als automobilist heb je die verantwoordelijkheid te dragen. Ook als een andere weggebruiker zich niet gedraagt zoals jij dat wil/verwacht.
insta #gravelgremmen
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0
-
Lcsmet
- Forum-lid HC
Lcsmet
11 dec 2022 13:40
.........
.......
Dat de reactie van de automobilist buiten proportie is zijn we het allemaal over eens.
Maar dat de groep fietsers in eerste instantie fout waren en zo aanleiding gaven tot een reactie, daar hebben sommigen het blijkbaar moeite mee om dat toe te geven.
I know myself like no one else
Nothing to defend
-
hayes
hayes
11 dec 2022 14:14
buzz schreef: ↑10 dec 2022 23:17
Punt.
Ai. Ik denk dat er een deel forumleden niet echt akkoord zouden zijn
-
Sulla
- Forum-lid
Sulla
12 dec 2022 11:29
Punt.
Randje?....gewoon poging tot doodslag.
En ja.....dit peloton bestaat verder ook uit totaal idioten.
-
Slowracer
- Forum-lid
Slowracer
12 dec 2022 13:46
hayes schreef: ↑11 dec 2022 14:14
Ai. Ik denk dat er een deel forumleden niet echt akkoord zouden zijn
[/quote]
Als je je persoonlijke mening en je taak als Moderator goed kan scheiden zou ik niet weten waarom er ook maar iemand bezwaar kan maken.
Time is (almost) on my site, 7 more days
-
jakkel
- Forum-lid
jakkel
12 dec 2022 17:37
Slowracer schreef: ↑12 dec 2022 13:46
Als je je persoonlijke mening en je taak als Moderator goed kan scheiden zou ik niet weten waarom er ook maar iemand bezwaar kan maken.
En laat nu net dat het probleem zijn bij het merendeel van de mods. Voorts, als je dat echt goed wil doen, dan moet je daar echt veel tijd insteken en vooral heel objectief blijven, zonder vooroordelen en zonder beïnvloeding van andere leden. Ik heb ook ooit het aanbod gehad om een mod te worden van een groot forum. Ik heb vriendelijk bedankt net omwille van het tijdsgebrek om het goed te willen doen. Je moet wel bewondering hebben voor de (zeldzame) mods die het echt goed doen, het blijft immers een onbezoldigde en dikwijls ondankbare job.
Laatst gewijzigd door
jakkel op 12 dec 2022 19:28, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Tussendoor
- Forum-lid
Tussendoor
12 dec 2022 19:01
En modereren kun je natuurlijk ook alleen maar doen als er duidelijke regels zijn.....
Overigens vraag ik me af of één van de twee moderators nou echt ook forumleden op zijn vijandenlijst heeft staan....??? Of moet ik onderstaande bericht (uit het Grote Lefevere=topic) anders lezen...? :
mackersv2.0 schreef: ↑12 sep 2021 11:44
Ach ###, neem ik één keer de moeite om een van je berichten te openen, vergeet je meteen een voegwoord
-
buzz
- Forum-lid
buzz
12 dec 2022 19:23
jakkel schreef: ↑12 dec 2022 17:37
En laat nu net dat het probleem zijn bij het merendeel van de mods. Voorts, als je dat echt goed wil doen, dan moet je daar echt veel tijd insteken en vooral heel objectief blijven, zonder vooroordelen en zonder beïnvloeding van andere leden. Ik heb ook ooit het aanbod gehad om een mod te worden van een groot forum. Ik heb vriendelijk bedankt net omwille van het tijdsgebrek om het goed te willen doen. Je moet wel bewondering hebben voor de (zeldzame) mods die het echt goed doen, het blijft immers een onbezoldigde en dikwijls ondankbare job.
Mod of niet? Gelieve hoe dan ook 'netjes' te quoten. Bovenstaande quote is namelijk niet van mij, maar van @Slowracer.
-
jakkel
- Forum-lid
jakkel
12 dec 2022 19:29
buzz schreef: ↑12 dec 2022 19:23
jakkel schreef: ↑12 dec 2022 17:37
Mod of niet? Gelieve hoe dan ook 'netjes' te quoten. Bovenstaande quote is namelijk niet van mij, maar van @Slowracer.
Sorry, my mistake.
Aangepast.
-
Enzzo
- Forum-lid HC
Enzzo
13 dec 2022 14:11
Mod? zijn die er dan?!
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind