Gas is weergegeven in uurlijks verbruik.walter- schreef: ↑06 dec 2022 13:56Watt y-as eenheid lijkt me ok (als er geen zware elektrische gebruikers zijn). Er zou dan bv geen afwasmachine mogen draaien (die moet toch een piek boven 1kw geen, ik zie maar pieken van.600W).t2300 schreef: ↑06 dec 2022 13:44
de grafiekfiguur die SIO2 postte is een weergave van, ik geloof 5 seconden data, waarbij het niks anders is dan het verschil van de meterstand t2-t1 (t=5). de y-as is wel degelijk W (dus zonder tijdsaanduiding) de som, het getal boven beide grafieken is wel tijdsgerelateerd maar niet het verbruik per uur. ...
Voor de gasmeting verwacht ik dat er met die 5 seconden waarde nog herrekened wordt; een 5 seconden-waarde voor een totaal dagverbruik van 8m3, zou gemiddeld 0,00046m3 zijn. De waardes die we zien zijn toch anders.
Ik gebruik geen gas, heb een fullectric WP en dan ziet zo’n energie curve wel wat anders uit.
Dit is vandaag, waarbij ik zelfs nog wat teruglever op bepaald moment.( Groene curve naar beneden)