Spiegel:
Dit is je probleem op dit forum
Fiets Magazine nr. 12-2024 is nu verkrijgbaar! Bestel jouw exemplaar zonder verzendkosten in onze shop, voor jezelf of als cadeau voor iemand anders!
Even puur hypothetisch (en liefst ook zonder dat dit weer een wedstrijdje verpissen voor Calimero's wordt). Is een aanklacht echt totaal kansloos? Ik ken het Australisch recht natuurlijk niet (ben sowieso geen rechten-expert), maar er is hier toch wel sprake van aantoonbaar hinderen, waardoor iemand aantoonbaar zijn werk niet goed heeft kunnen doen, terwijl (aantoonbaar...) de belangen hoog waren. Is er geen enkele jurisprudentie (in welk westers land dan ook, het is allemaal hypothetisch hè..?) over vergelijkbare zaken?gede schreef: ↑19 dec 2022 15:02En dat is iets waarmee een profrenner zich zou moeten bezig houden?
Het lijkt hier alsof sommigen denken dat de rechter heeft gezegd dat VDP totaal onschuldig is. Dat is niet het geval. De beschuldiging van 'assault' is blijven staan, met een voorwaardelijke straf tot gevolg. De rechter heeft geoordeeld dat hij reeds voldoende was gestraft voor wat hij deed. Dat is voor alle duidelijkheid NIET hetzelfde als zeggen dat hij niets zou gedaan hebben.
Als je een burgerlijke rechtzaak zou beginnen met schadeclaim tegen 'treiterende jongeren', dan kan je toch wel gewoon op voorhand weten dat je dat zal verliezen, niet? En wat zou hij dan al kunnen claimen, dacht je? De prijs van een wereldtitel die hij waarschijnlijk sowieso niet had gewonnen? Nee, totaal kansloos zo een rechtzaak.
Ik herhaal, ik wil alleen nog steeds graag de letterlijk tekst van de uitspraak lezen en niet wat journalisten, die zelf vaak geen juridische achtergrond hebben, er van maken.gede schreef: ↑20 dec 2022 15:48Ik vind, als het mij is gepermitteerd, dat het nogal langdradig wordt, dus ik heb geknipt.NicoNB schreef: ↑20 dec 2022 15:12
Waar we het over hebben is dat jij beweerd dat andere forumdeelnemers volgens jou beweren dat hij volledig is vrijgesproken van het ten laste gelegde en dat jij bestrijd dat er sprake is van volledige vrijspraak.
Dat baseer je eigenlijk alleen op de term "voorwaarden". Voorwaarden die onderdeel zijn van de uitspraak waar de rechter heeft bepaalt dat de boete die hem was opgelegd geheel is komen te vervallen en het opgelegde inreisverbod van 3 jaar eveneens is komen te vervallen.
Wat je zegt, klopt niet. Ik baseer dat niet op de term 'voorwaarden', ik baseer dat op het feit dat in het artikel werd aangehaald dat hij 'CRO' heeft gekregen. Ik heb het opgezocht in het Australische recht en dit betekent wel degelijk dat hij schuldig werd bevonden. Letterlijk vertaald is 'conditional release' ook gewoon 'vrij onder voorwaarden'... Je wil het maar niet accepteren, maar de feiten zijn zo: Schuldig, maar wel slechts een voorwaardelijke straf.
Laat het los en geniet weer van zijn koersen, het zal hem niet meer overkomen.
Een conditional release betekent volgens jou vrij onder voorwaarden.Ik baseer dat niet op de term 'voorwaarden', ik baseer dat op het feit dat in het artikel werd aangehaald dat hij 'CRO' heeft gekregen. Ik heb het opgezocht in het Australische recht en dit betekent wel degelijk dat hij schuldig werd bevonden. Letterlijk vertaald is 'conditional release' ook gewoon 'vrij onder voorwaarden'... Je wil het maar niet accepteren, maar de feiten zijn zo: Schuldig, maar wel slechts een voorwaardelijke straf.
Dat het een interessante case is, wil ik gerust toegeven.53x11 schreef: ↑20 dec 2022 16:45Even puur hypothetisch (en liefst ook zonder dat dit weer een wedstrijdje verpissen voor Calimero's wordt). Is een aanklacht echt totaal kansloos? Ik ken het Australisch recht natuurlijk niet (ben sowieso geen rechten-expert), maar er is hier toch wel sprake van aantoonbaar hinderen, waardoor iemand aantoonbaar zijn werk niet goed heeft kunnen doen, terwijl (aantoonbaar...) de belangen hoog waren. Is er geen enkele jurisprudentie (in welk westers land dan ook, het is allemaal hypothetisch hè..?) over vergelijkbare zaken?gede schreef: ↑19 dec 2022 15:02En dat is iets waarmee een profrenner zich zou moeten bezig houden?
Het lijkt hier alsof sommigen denken dat de rechter heeft gezegd dat VDP totaal onschuldig is. Dat is niet het geval. De beschuldiging van 'assault' is blijven staan, met een voorwaardelijke straf tot gevolg. De rechter heeft geoordeeld dat hij reeds voldoende was gestraft voor wat hij deed. Dat is voor alle duidelijkheid NIET hetzelfde als zeggen dat hij niets zou gedaan hebben.
Als je een burgerlijke rechtzaak zou beginnen met schadeclaim tegen 'treiterende jongeren', dan kan je toch wel gewoon op voorhand weten dat je dat zal verliezen, niet? En wat zou hij dan al kunnen claimen, dacht je? De prijs van een wereldtitel die hij waarschijnlijk sowieso niet had gewonnen? Nee, totaal kansloos zo een rechtzaak.
Ik begrijp niet zo goed dat je het persé wil uitspinnen, terwijl ik hier persoonlijk belaagd word als ik antwoord. .
Daar ben ik mee akkoord hoor, maar tieners in een hotel een tijdje niet in het oog hebben, valt daar voor mij niet onder. Wil je echt hebben dat je je tieners voortaan continu moet bewaken tegen kattekwaad? Ga je dat op de camping op vakantie ook doen? Ik vind dat niet. Ik heb ooit ook kattekwaad uitgestoken waarvan ik op volwassen leeftijd dacht: De gevolgen hadden groter kunnen zijn. Kinderen moeten kunnen groeien en soms buiten de lijntjes kleuren (en dan bedoel ik wel binnen hetgeen enigszins legaal is) zonder dat de ouders enorme schadeclaims gaan krijgen. Deurtjeklop is kattekwaad, geen illegaal feit, zelfs als het meerdere keren is gebeurd en totaal niet grappig is. Kattekwaad dat bestraft moet worden met 3 weken niet gaan stappen en 6 weken geen zakgeld, niet met een schadeclaim van 10.000-en euro's of meer.
Neen, een tiener die een steen naar een auto gooit, dat is geen kattekwaad meer, dat gaat al over strafbare feiten. Volgens mij hoeft er toch niet zo heel veel discussie te zijn over wat nog kattekwaad is en waar het in misdaad over gaat?Lcsmet schreef: ↑20 dec 2022 17:58 Wat is kattekwaad?
Kinderen die een steen van een viaduct op de snelweg gooien, is dat kattekwaad?
Afhankelijk van de gevolgen moet er, volgens mij dan toch, inderdaad iemand de schade betalen.
Met wat geluk komen ze ervan af met een berisping maar het zou zo maar een pak erger/duurder/... kunnen zijn.
https://www.plusonline.nl/geld-recht/to ... n-kinderen (bewust op lcsmet gereageerd )