Modbreak: Geen auteursrechtelijk beschermd materiaal kopieëren
Wielrenners in de Media (Geenstijl)
Mooi toch!mao schreef: ↑27 dec 2022 19:40 Waarschijnlijk uit de koker van;
https://www.weforum.org/videos/24681-10 ... re-article
Beter dan Suburbia.
Not Just Bikes maakt mooie verhelderende video's over fietsen, steden en ruimtelijke ordening.
https://www.youtube.com/watch?v=VVUeqxXwCA0
In Utrecht en Amsterdam wordt het aantal parkeerplaatsen al flink teruggedrongen.mao schreef: ↑27 dec 2022 19:28 Onze zuiderburen,…gaan we dit ook in Nederland mee maken?
https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~b0deef32/
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"
De 'ze' die bezwaar maken tegen fietsers zijn lid van een natuurclub of zijn omwonenden die in persoon geen belanghebbende zijn, maar omdat ze als echtpaar een stichting hebben opgericht met een statuut zijn ze dat ineens wel.nijkie schreef: ↑27 dec 2022 17:03Wat dacht je als ze met de boomrooimachines op dat zelfde pad rijden wat een ravage ze achterlaten?BertL schreef: ↑27 dec 2022 16:20 De natuur in Nederland heeft grotere problemen dan een paar fietsers die graag op onverharde paden rijden. Stikstof, biodiversiteit, Klimaatsverandering om er een paar te noemen. Maar er zijn mensen die vlekken in hun nek krijgen en een waas voor de ogen krijgen als ze een fiets op een bospad zien. En die moet dan kennelijk uit het terrein verjaagd worden.
Gisteren nog meegemaakt een prima pad ten noorden van de Schelmseweg was omgeploegd door z´n machine het zag er niet meer uit.
De 'ze' die met een harvester een pad kapot rijden zijn de loonwerkers die in opdracht van de terreineigenaar werken en hun opdracht uitvoeren.
Twee heel verschillende entiteiten. De 'ze' die eigenaar van het terrein zijn geven toestemming voor de aanleg. De 'ze' die bezwaar maken, doen dat als eerste bij de eigenaren.
hun fietsen.
- depoldertoerist
- Forum-lid
- Berichten: 1806
- Lid geworden op: 28 mei 2009 21:57
- Locatie: Waddinxveen
- Contact
De ontwikkeling is wat mij betreft helemaal prima. het is alleen jammer dat ze er een "strijd" van maken in het artikel. Dat is het niet het is gewoon een transformatie.mao schreef: ↑27 dec 2022 19:28 Onze zuiderburen,…gaan we dit ook in Nederland mee maken?
https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~b0deef32/
BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE
Lees het boek van fietsprofessor Marco te Brömmelstroet van de UvA.
We hebben onze wegen bijna volledig naar de wensen van de automobilist ingericht en dat dient nodig te veranderen.
https://www.bol.com/nl/nl/p/het-recht-v ... 0111958142
We hebben onze wegen bijna volledig naar de wensen van de automobilist ingericht en dat dient nodig te veranderen.
https://www.bol.com/nl/nl/p/het-recht-v ... 0111958142
hun fietsen.
Met die laatste stelling kan ik het alleen maar volledig eens zijn.BertL schreef: ↑28 dec 2022 15:55 Lees het boek van fietsprofessor Marco te Brömmelstroet van de UvA.
We hebben onze wegen bijna volledig naar de wensen van de automobilist ingericht en dat dient nodig te veranderen.
https://www.bol.com/nl/nl/p/het-recht-v ... 0111958142
Over het bos: Is het eigenlijk zo dat een vaste MTB-route (bijv op de UHR) betekent dat de rest van het bos verboden terrein is voor fietsers? Niet per se toch?
Te Brömmelstroet is ook verbonden aan het Urban Cycling Intstitute (UCI) die een mooie reeks youtubes hebben gemaakt.BertL schreef: ↑28 dec 2022 15:55 Lees het boek van fietsprofessor Marco te Brömmelstroet van de UvA.
We hebben onze wegen bijna volledig naar de wensen van de automobilist ingericht en dat dient nodig te veranderen.
https://www.bol.com/nl/nl/p/het-recht-v ... 0111958142
Jason Slaughter van Not Just Bikes komt ook voorbij in een aflevering gemaakt samen met George Liu van de UCI.
Nieuwe activiteiten van het UCI kanaal lijken te verhuizen naar het kanaal van Urban Mobility Explained.
Ook de moeite waard als het gaat om urban development met een focus op duurzame inrichting van steden.
Active Towns van John Simmerman.
City Beautiful
De content van deze kanalen laten in mijn ogen mooi zien hoe alles car dependend geworden is en hoe onlogisch dat eigenlijk is behalve voor de industrie die er leuk aan verdient.
Er komen gelukkig genoeg voorbeelden voorbij van steden die nu bewust kiezen voor voetgangers en fietsers en welke positieve uitwerking dit heeft op leefbaarheid.
Als het goed is gaan er voor mij in februari 5 tot 10 WO studenten aan de slag op een project dat gaat over hoe, los van het nu, de inrichting er in de toekomst uit gaat zien van wonen, werken en recreëren. Ik ga ze natuurlijk voeden met bovenstaande kanalen.
Hangt van het gebied af. UHR grotendeels wel, je bent daar beperkt tot de aangegeven fietspaden.
Niet zijken maar reiden !
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13907
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Leersum en Amerongen mag je iig niet buiten de MTB paden.