Hey,
Heb recent een nieuwe gravelbike met een SRAM RIVAL XPLR groepset aangekocht. Nu was mijn vraag of het mogelijk (en optimaal) is om het bestaande kettingblad te veranderen met een SRAM AXS Aero Powermeter 48t kettingblad. Van wat ik terugvind op de SRAM website lijkt het dat dit enkel mogelijk is met een FORCE of RED crankset. Iemand die hier meer van weet?
Alvast bedankt voor elke vorm van hulp!
SRAM Aero powermeter op RIVAL XPLR groep?
Deze crank is toch een betaalbare optie met 48-35 bladen.
https://www.sram.com/en/sram/models/pm-riv-d1
Welke crankset zit er nu op? De xplr serie is volgens mij single speed en niet met een dubbel blad.
https://www.sram.com/en/sram/models/pm-riv-d1
Welke crankset zit er nu op? De xplr serie is volgens mij single speed en niet met een dubbel blad.
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.
Canyon cf sl8.
Zit momenteel SRAM RIVAL 1 WIDE 42T Crankset op en inderdaad is het de bedoeling om 1by te behouden.
Vond gewoon de AXS Aero powermeter chainring (enkel 48T) wel mooi ogen, maar betwijfel dus of deze te combineren is met rival crankarmen.
Vond gewoon de AXS Aero powermeter chainring (enkel 48T) wel mooi ogen, maar betwijfel dus of deze te combineren is met rival crankarmen.
Single speed met een 48t op je gaat ook off-road rijden?
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.
Canyon cf sl8.
Goede opmerking! Is dus inderdaad het plan om 1x te rijden en niet singlespeed .
Is voornamelijk de bedoeling om rond te rijden in het vlakke vlaanderen (tussen Antwerpen en Brussel).
Maar om terug te komen tot de essentie, iemand die weet of de aero powermeter chainring geschikt is voor de gravel 1x setup?
Is voornamelijk de bedoeling om rond te rijden in het vlakke vlaanderen (tussen Antwerpen en Brussel).
Maar om terug te komen tot de essentie, iemand die weet of de aero powermeter chainring geschikt is voor de gravel 1x setup?