bakboord1 schreef: ↑30 dec 2022 15:40
Bewust of onbewust maakt hooguit iets uit voor de strafmaat.
Je mag geen doping in je bloed hebben en ook niet een klein beetje. Hoe dat er komt maakt dan niet zo veel uit voor het schuldig zijn. Dat ben je namelijk. Je gaat namelijk ook nooit kunnen bewijzen dat het niet jouw fout was. Aannemelijk maken wel maar absoluut bewijzen is onmogelijk.
Ik ga dan nog maar is opnieuw herhalen, want het lijkt me dat velen de juridische consequentie niet begrijpen. Als je 'niet-intentioneel' zegt, dan hoeft niemand meer te bewijzen dat het 'niet-intentioneel' was, dan is de straffende instantie in dit geval al akkoord met dat uitgangspunt
En ik begrijp het wel, je mag geen doping in je bloed hebben, ook niet 2 moleculen, maar dat is net waarom we hier al 3x zeggen dat deze regels door de detectielimieten totaal achterhaald zijn. Je weet toch ook dat arsenicum uiterst giftig is? En toch, als ik jou laat onderzoeken, gaan we daar toch een paar atomen van terugvinden bij u... Je vindt ongeveer elke molecule terug en daarop gaan straffen, is belachelijk. De UCI moet grenzen vastleggen vanaf dewelke men ervan uit gaat dat bij overschrijding ervan dit invloed had op de prestatie. Als het geen invloed had en het was per ongeluk, dan moet je kunnen vrijspreken.
Daarom bewijst de UCI dat ze star zijn en niet in staat zijn om 'fair play' zelf te hanteren. Als je wééét dat de dosis geen invloed had, nooit hoger was en nooit express werd genomen, waarom neem je dan iemand 2 (+1) jaar zijn inkomen af?