Vrouwenwielrennen 2021, 2022, 2023 en 2024
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
Mee eens!
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
- robbebopper
- Forum-lid HC
Is formule 1 (of autoracen) in het algemeen, een megasport omdat veel mensen het beoefenen ( net als bij voetbal, atletiek en wielrennen), of is het een megasport omdat er megaveel geld in gepompt wordt door de auto-industrie?
Scherp inderdaad! Hoewel sporten met elkaar vergelijken bij dit soort verkiezingen eigenlijk niet te doen is, verbaast het mij vooral dat Verstappen 3x achter elkaar Sportman van het Jaar wordt.robbebopper schreef: ↑31 dec 2022 08:52 Is formule 1 (of autoracen) in het algemeen, een megasport omdat veel mensen het beoefenen ( net als bij voetbal, atletiek en wielrennen), of is het een megasport omdat er megaveel geld in gepompt wordt door de auto-industrie?
Veel mensen rijden een auto met sportvelgen en/of een spoiler. Die vinden allemaal dat ze aan autosport doen.
Die laatste 2x van Max zijn gewoon dik verdiend. Wereldkampioen F1 is de meest aansprekende individuele wereldtitel ter wereld. Daar kan je niet omheen.
Femke Bol is de tweede beste op een niet heel populair atletiekonderdeel. Die moet eerst maar een een WK of OS gaan winnen wil ze sportvrouw van het jaar worden.
Die laatste 2x van Max zijn gewoon dik verdiend. Wereldkampioen F1 is de meest aansprekende individuele wereldtitel ter wereld. Daar kan je niet omheen.
Femke Bol is de tweede beste op een niet heel populair atletiekonderdeel. Die moet eerst maar een een WK of OS gaan winnen wil ze sportvrouw van het jaar worden.
Campagnolo Ultra Dork
+1
Blijft een eindeloze discussie waar je nooit uitkomt.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Mwa, denk dat Ernie wel aardig bij de waarheid zit.
Op individueel niveau zullen er maar een paar sporters bekender zijn in 2022 met hun wereldtitel. Al vraag ik mij dat dit jaar af.
Pas als er weer een Usain Bolt opstaat oid zal die Verstappen in bekendheid voorbij gaan bij een WK winst. Of een aansprekender persoon dan Djokovic.
Kijk ook even naar inkomsten. Vrijwel alle andere bekende sporters mondiaal die meer verdienen zijn teamspelers. Wellicht Hamilton op basis van oude glorie, Tiger Woods, er zal vast nog wel een bokser/free fighter zijn en enkele tenissers.
Ik leg dan voor het gemak even de link tussen bekendheid en inkomen (=sponsorwaarde).
Dus ja, WK F1 is een van de hoogst gewaardeerde individuele titels.
Op individueel niveau zullen er maar een paar sporters bekender zijn in 2022 met hun wereldtitel. Al vraag ik mij dat dit jaar af.
Pas als er weer een Usain Bolt opstaat oid zal die Verstappen in bekendheid voorbij gaan bij een WK winst. Of een aansprekender persoon dan Djokovic.
Kijk ook even naar inkomsten. Vrijwel alle andere bekende sporters mondiaal die meer verdienen zijn teamspelers. Wellicht Hamilton op basis van oude glorie, Tiger Woods, er zal vast nog wel een bokser/free fighter zijn en enkele tenissers.
Ik leg dan voor het gemak even de link tussen bekendheid en inkomen (=sponsorwaarde).
Less is bore
Maar als we de Sportman/-vrouw van het Jaar kiezen obv sponsorwaarde wordt het wel heel plat wmb. Ik zou toch verwachten dat er naar prestaties wordt gekeken, en dan is Verstappen wereldkampioen in een hele kleine sport (gemeten naar het aantal beoefenaars).daniel1975 schreef: ↑31 dec 2022 11:33 Mwa, denk dat Ernie wel aardig bij de waarheid zit.
Hoeveel olympische kampioenen telt Nederland bij de heren?
Hoeveel EK en WK in atletiek?
Die worden allemaal gepasseerd door een kerel in een sportwagen. F1 is inderdaad mondiaal bekend, maar de auto bepaalt wel voor minimaal 80%, en dan ben ik voorzichtig, het eindresultaat.
Ik heb daar toch mijn bedenkingen bij.
Hoeveel EK en WK in atletiek?
Die worden allemaal gepasseerd door een kerel in een sportwagen. F1 is inderdaad mondiaal bekend, maar de auto bepaalt wel voor minimaal 80%, en dan ben ik voorzichtig, het eindresultaat.
Ik heb daar toch mijn bedenkingen bij.