Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Veldrijden 2022-2023

hayes

hayes 06 jan 2023 11:54

gede schreef: 06 jan 2023 11:39
kxlight schreef: 06 jan 2023 11:38
gede schreef: 06 jan 2023 11:01

Eeeuuum, en wat heeft dat er nu weer mee te maken??
De fans van WvA zullen zijn showtje op de finish zien als een bevestiging dat hun provocerende gedrag prima kan.
Sorry, maar dit gaat me weeral veeeeeel te ver. Als je denkt dat een zegegebaar van iemand een vrijgeleide is om bier te gooien, dan spoor je niet helemaal. En daarmee bedoel ik niet u, maar de mensen die dat doen.
In alle sporten heb je idiote supporters. Je bent supporter van iemand, dat hoeft niet te betekenen dat je tegen iemand anders supportert. Heb ik nooit begrepen. Maar behalve hier en daar een 'boe' heb ik gisteren alvast weinig gemerkt van Matthieu-pesten. Geen bier en geen middenvingers gezien.

En dat zegegebaar, ach waarover zijn we hier bezig?? Geen enkele andere renner neemt daar aanstoot aan. Enkel mensen die iets te veel vrije tijd hebben (waar ik mezelf dan maar meteen bijreken)?

maar dan kan je meteen dit ook verwerpen? Hier heb ik geen enkel probleem mee. Wat me wel stoort is bij velen dat vingertje op de mond. Héél irritant.
Afbeelding

SiO2
Forum-lid

SiO2 06 jan 2023 12:06

hayes schreef: 06 jan 2023 11:54 Wat me wel stoort is bij velen dat vingertje op de mond. Héél irritant.
Je bedoelt wat Evenepoel al meermaals getoond heeft? :D

Komt uit 't voetbal.

SantaSCSI
Forum-lid

SantaSCSI 06 jan 2023 12:50

kxlight schreef: 06 jan 2023 11:38 De fans van WvA zullen zijn showtje op de finish zien als een bevestiging dat hun provocerende gedrag prima kan.
Jah, nee dus :roll: . Zoals altijd is het gros van de "boeren" op het parcours geen crossliefhebber maar een verdwaalde voetbalfan. Het duurde niet lang vooraleer ik zo'n exemplaar zag op Gavere om die stelling te bevestigen. Straks zijn de vliegende pinten en middelvingers al de fout van de renners zelf. Het zijn gewoon pummels die eruit moeten, basta.

In elke sport viert men een overwinning uitbundig, waarom zou dat dan opeens in de cross niet mogen? Die mannen en vrouwen knokken elke dag keihard om op dat podium te staan, een beetje uitbundigheid is dan logisch, nee?
Uno-X Mobility or bust!

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 06 jan 2023 13:12

Desertstorm schreef: 06 jan 2023 11:35 Als we op een wielerforum al niet meer mogen speculeren.. :)
Precies, speculeren over wat gaat komen is de essentie van voorpret. Aangezien we sport kijken voor onze lol, hoort dat er ook gewoon bij.
Campagnolo Ultra Dork

gede
Forum-lid

gede 06 jan 2023 13:24

Ernie C. schreef: 06 jan 2023 13:12
Desertstorm schreef: 06 jan 2023 11:35 Als we op een wielerforum al niet meer mogen speculeren.. :)
Precies, speculeren over wat gaat komen is de essentie van voorpret. Aangezien we sport kijken voor onze lol, hoort dat er ook gewoon bij.
Degene die voorpret beleeft aan speculatie over het einde van de carrière van MVDP mag zich nu melden. :-)

Jans
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Jans 06 jan 2023 13:35

gede schreef: 06 jan 2023 11:37
Nee, want er stond ten eerste duidelijk 'mogelijks' bij en ten tweede weet ik uit de kinesitherapie dat rugproblemen ook vaak te maken hebben met buik- en rugspieren die niet sterk genoeg zijn. Wielrenners trainen nogal eenzijdig, remember?
Verbaast deze reactie me? Nee. Want als je mogelijk ergens bij zet is het geen speculatie meer? Zoals je al zei het ene rugprobleem is het andere niet, maar omdat jij bij de fysio liep weet jij het wel? Trouwens een beetje op dit forum lezen en je hebt helemaal geen ervaring bij een fysio nodig. Daarnaast zeg je heel veel over wielrenners te weten? Weet je dan niet dat heel veel juist wel ook aan core stability doen?

gede
Forum-lid

gede 06 jan 2023 13:41

Jans schreef: 06 jan 2023 13:35
gede schreef: 06 jan 2023 11:37
Nee, want er stond ten eerste duidelijk 'mogelijks' bij en ten tweede weet ik uit de kinesitherapie dat rugproblemen ook vaak te maken hebben met buik- en rugspieren die niet sterk genoeg zijn. Wielrenners trainen nogal eenzijdig, remember?
Verbaast deze reactie me? Nee. Want als je mogelijk ergens bij zet is het geen speculatie meer? Zoals je al zei het ene rugprobleem is het andere niet, maar omdat jij bij de fysio liep weet jij het wel? Trouwens een beetje op dit forum lezen en je hebt helemaal geen ervaring bij een fysio nodig. Daarnaast zeg je heel veel over wielrenners te weten? Weet je dan niet dat heel veel juist wel ook aan core stability doen?
Ik herhaal: Wielrenners trainen nogal eenzijdig, remember? (Ik weet heus wel dat ze soms wat fitness en core stability doen, maar in uren vergeleken met fietsen stelt dat niets voor).

hayes

hayes 06 jan 2023 14:02

SiO2 schreef: 06 jan 2023 12:06
hayes schreef: 06 jan 2023 11:54 Wat me wel stoort is bij velen dat vingertje op de mond. Héél irritant.

Komt uit 't voetbal.
Ik wilde de naam niet noemen ;) :mrgreen:

gede
Forum-lid

gede 06 jan 2023 14:06

hayes schreef: 06 jan 2023 14:02
SiO2 schreef: 06 jan 2023 12:06

Komt uit 't voetbal.
Ik wilde de naam niet noemen ;) :mrgreen:
Dat is van vér voor de tijd van Evenepoel en komt helemaal niet alleen maar uit het voetbal. Het is al heel lang een symbool voor renners die door de pers zware kritiek kregen en dan als antwoord geven: zwijg nou maar. Ik vind het in die zin helemaal niet irritant. De pers heeft er ook een handje van weg om mensen voortijdig af te schrijven.

Jans
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Jans 06 jan 2023 14:09

Ach @Gede, gelukkig is er hier maar eentje die alles beter weet. Gewoon mee door gaan. En vinden dat er na 6 uur trainen ook nog 4 uur core stability gedaan moet worden. Oh sorry dat heb je niet gezegd.

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 06 jan 2023 14:10

Als er een reden voor is, is het niet irritant. Als je verafgood wordt is het dat wel (tenzij je op grote achterstand wordt gereden :mrgreen: ).
gede schreef: 06 jan 2023 13:24
Ernie C. schreef: 06 jan 2023 13:12
Degene die voorpret beleeft aan speculatie over het einde van de carrière van MVDP mag zich nu melden. :-)
Gezien de krampachtigheid waarmee een aantal Vlamingen hiet iedere keer een België vs Nederland strijd willen zien, verwacht ik dat ze er wel zijn. Alleen zit het niet zo in de aard van de Belg om daar open over te zijn.

Zelf zie ik van Aert ook liever winnen dan vd Poel maar dan wel van een fitte vd Poel. Vandaar dat ik hoop dat hij zich vooral op het wegseizoen richt.
Het WK wordt toch twee vingers in de neus voor van Aert vrees ik. Die maakt de laatste weken echt sprongen. Vd Poel maakte stapjes en zet nu weer een sprong achteruit.

Hebben we eigenlijk al ooit een 100% fitte vd Poel aan de start van het voorjaar gezien?
Campagnolo Ultra Dork

bartdr
Forum-lid

bartdr 06 jan 2023 14:12

Even helemaal off topic: dat vingertje op de mond doet me altijd denken aan doping verzwijgen. Ik vind het intriest dat dat mijn eerste gedachte altijd is, maar it is what it is.

Plaats reactie