Veldrijden 2022-2023
Niet iedere renner gaat zich in het seizoen bezig houden met rugoefeningen, dat is aannemelijk. I k heb ook de naam Rob Goris opgezocht en hij kwam uit het ijshockey waarna hij wielrenner werd maar heel snel overleed (gevolgen van een virusbesmetting?). Dat iemand uit die sport al een sterke rug heeft is aannemelijk denk ik. In die tijd en bij die persoon zal er wschlk weinig extra aandacht besteed zijn aan de rug.
Maar een topsporter die echt regelmatig sukkelt met de rug kan zich gewoon niet veroorloven om een 8-tal maanden zijn rug te verwaarlozen ( dus voor de slechte verstaander, geen extra oefeningen te doen), dat is toch heel aannemelijk en logisch?
En ter info, ik ken ook wel een paar mensen die prof of amateur zijn geweest.
Maar een topsporter die echt regelmatig sukkelt met de rug kan zich gewoon niet veroorloven om een 8-tal maanden zijn rug te verwaarlozen ( dus voor de slechte verstaander, geen extra oefeningen te doen), dat is toch heel aannemelijk en logisch?
En ter info, ik ken ook wel een paar mensen die prof of amateur zijn geweest.
Laatst gewijzigd door fiedoo op 07 jan 2023 08:51, 3 keer totaal gewijzigd.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord.
-
- Forum-lid
Wie kan er hier terugkijken op een plek bij de eerste 5 op een NK? En ja, ik heb in mijn leven veel verloren. Of was het geleden? Verder in dit feuilleton: core-stability nee, maar De Neerwaartse Hond elke ochtend meteen als ik met het verkeerde been uit bed stap (ik heb er overigens 2, om in balans te blijven), incl. 30 x opdrukken soms wat meer, luchtfietserij en nog wat yoga-dingetjes om de ellende van de dag alvast voor te wezen. Zoals de ouwe Grieken zeiden: Let a smile be your umbrella. En in het Sanskriet klinkt het weer heel anders "Ong namo guru dev namo" maar pin me er niet op vast.
-
- Forum-lid
Goed. Nou. Het is wat allemaal.
Zin in Zonhoven.
Zin in Zonhoven.
Ongeveer wat de gemiddelde ambtenaar 's morgens doet dus.Klein_Verzet schreef: ↑06 jan 2023 18:20 Wie kan er hier terugkijken op een plek bij de eerste 5 op een NK? En ja, ik heb in mijn leven veel verloren. Of was het geleden? Verder in dit feuilleton: core-stability nee, maar De Neerwaartse Hond elke ochtend meteen als ik met het verkeerde been uit bed stap (ik heb er overigens 2, om in balans te blijven), incl. 30 x opdrukken soms wat meer, luchtfietserij en nog wat yoga-dingetjes om de ellende van de dag alvast voor te wezen. Zoals de ouwe Grieken zeiden: Let a smile be your umbrella. En in het Sanskriet klinkt het weer heel anders "Ong namo guru dev namo" maar pin me er niet op vast.
TOP 5 NK profs op de weg?
Dat kan met 100% zekerheid.
Maar waarom komen mensen hier met veel stelligheid beweren dat profs dat tegenwoordig zeker wel doen? Waarom zouden types als Jans e.a. dat weten? Ik weet dat het een enorme uitdaging moet zijn om buiten de competitie en rusten nog aan het bovenlichaam te werken.