Veldrijden 2022-2023
Weeral opduiken buiten de discussie om mij aan te pakken. Gemeld. De zoveelste keer al.
Als 'types' al onbeschoft is. Weet u wat ik onbeschoft vind? Mensen beweren hier dingen, alleen maar om mij tegen te kunnen spreken, terwijl ik al vaak genoeg gemerkt hebben dat ze qua ervaring ver van de wielersport staan. Dat en nooit eens wat aannemen van een ander, dat vind ik onbeschoft.
Daar kunnen we het zondermeer over eens zijn.
Ik hoop verder dat ik de meesten ervan kan overtuigen dat wielrenners behoorlijk eenzijdig trainen, waarbij het bovenlichaam vaak weinig aandacht krijgt.
Je wordt op internet doodgegooid met core stability oefeningen voor wielrenners. Je mag er dan gewoon vanuit gaan dat die informatie ook het profpeloton bereikt: https://twitter.com/JumboVismaRoad/stat ... 3536684032
En als je er dan vanuit gaat dat het professionals betreft, mag je er ook vanuit gaan dat ze het gebruiken als zinvolle training: oftewel je hebt er nog profijt van als het moet.
Meer dan een computer of telefoon en een beetje gezond verstand hebben deze "types als Jans" echt niet nodig om een zich een realistisch beeld te vormen.
En als je er dan vanuit gaat dat het professionals betreft, mag je er ook vanuit gaan dat ze het gebruiken als zinvolle training: oftewel je hebt er nog profijt van als het moet.
Meer dan een computer of telefoon en een beetje gezond verstand hebben deze "types als Jans" echt niet nodig om een zich een realistisch beeld te vormen.
Campagnolo Ultra Dork
Natuurlijk!! Zelfs ik kreeg bij de jeugd een trainer en een boek met oefeningen. Maar ik herhaal: Dit was met name bedoeld om hiermee in het winterseizoen aan de slag te gaan. In de drukke raceperiode was er geen tijd (en vaak ook zin door vermoeidheid) om hier degelijk aan te werken.Ernie C. schreef: ↑06 jan 2023 21:18 Je wordt op internet doodgegooid met core stability oefeningen voor wielrenners. Je mag er dan gewoon vanuit gaan dat die informatie ook het profpeloton bereikt: https://twitter.com/JumboVismaRoad/stat ... 3536684032
Toch echt enorm lastig om dit aan te nemen
Sorry. Ik was vergeten dat ik eerst nederig toestemming had moeten vragen om hier iets te schrijven. Een volgende keer zal ik dat ook niet doen. Dat pakken, daar zit je gewoon op te geilen! Kun je dat ook al vast melden.gede schreef: ↑06 jan 2023 21:00Weeral opduiken buiten de discussie om mij aan te pakken. Gemeld. De zoveelste keer al.
Als 'types' al onbeschoft is. Weet u wat ik onbeschoft vind? Mensen beweren hier dingen, alleen maar om mij tegen te kunnen spreken, terwijl ik al vaak genoeg gemerkt hebben dat ze qua ervaring ver van de wielersport staan. Dat en nooit eens wat aannemen van een ander, dat vind ik onbeschoft.
Dan ben ik in ieder geval blij dat ik de tijd dat 13 mei nog hartje winter was niet heb meegemaakt.gede schreef: ↑06 jan 2023 21:22Natuurlijk!! Zelfs ik kreeg bij de jeugd een trainer en een boek met oefeningen. Maar ik herhaal: Dit was met name bedoeld om hiermee in het winterseizoen aan de slag te gaan. In de drukke raceperiode was er geen tijd (en vaak ook zin door vermoeidheid) om hier degelijk aan te werken.Ernie C. schreef: ↑06 jan 2023 21:18 Je wordt op internet doodgegooid met core stability oefeningen voor wielrenners. Je mag er dan gewoon vanuit gaan dat die informatie ook het profpeloton bereikt: https://twitter.com/JumboVismaRoad/stat ... 3536684032
Campagnolo Ultra Dork
Midden mei hadden wij al 2,5 maand volop gekoerst. Het wegseizoen begint het laatste weekend van februari, koud of niet en ik heb dat nooit anders geweten.Ernie C. schreef: ↑06 jan 2023 21:27Dan ben ik in ieder geval blij dat ik de tijd dat 13 mei nog hartje winter was niet heb meegemaakt.gede schreef: ↑06 jan 2023 21:22Natuurlijk!! Zelfs ik kreeg bij de jeugd een trainer en een boek met oefeningen. Maar ik herhaal: Dit was met name bedoeld om hiermee in het winterseizoen aan de slag te gaan. In de drukke raceperiode was er geen tijd (en vaak ook zin door vermoeidheid) om hier degelijk aan te werken.Ernie C. schreef: ↑06 jan 2023 21:18 Je wordt op internet doodgegooid met core stability oefeningen voor wielrenners. Je mag er dan gewoon vanuit gaan dat die informatie ook het profpeloton bereikt: https://twitter.com/JumboVismaRoad/stat ... 3536684032
Neen, het heeft met toestemming niets te maken. Maar keer op keer in een discussie waar je niets mee te maken had opduiken om tegen mij persoonlijk een hetze te starten is ontoelaatbaar. Weer maar gemeld dus.
-
- Forum-lid
@gede ; ik kan je verzekeren dat de junioren van de nationale selectie in België iedere maand -ook tijdens het seizoen- een sessie bij de sportkiné in Leuven of Gent moeten doen. Deze bekijkt dan zaken als lenigheid, stabiliteit, mobiliteit, kracht... Ze krijgen dan specifieke oefeningen mee naar huis om zwakke punten te verbeteren.
Je moet je daar zeker geen body building toestanden met allerlei toestellen bij voorstellen maar er wordt wel degelijk gewerkt om spiergroepen te versterken die bij fietsen niet zo aan bod komen.
Als je Vdp zijn bovenlichaam ziet, dat krijg je niet door enkel fietstraining te doen.
Los daarvan, ik denk dat er ook wel blessures (aan de rug) zijn die niet met krachtoefeningen e.d. op te lossen zijn. Ik meen dat het allemaal begonnen is met die ongelukkige val bij MTB'en. Wie weet heeft hij daar nog een of ander letsel aan overgehouden ?
Je moet je daar zeker geen body building toestanden met allerlei toestellen bij voorstellen maar er wordt wel degelijk gewerkt om spiergroepen te versterken die bij fietsen niet zo aan bod komen.
Als je Vdp zijn bovenlichaam ziet, dat krijg je niet door enkel fietstraining te doen.
Los daarvan, ik denk dat er ook wel blessures (aan de rug) zijn die niet met krachtoefeningen e.d. op te lossen zijn. Ik meen dat het allemaal begonnen is met die ongelukkige val bij MTB'en. Wie weet heeft hij daar nog een of ander letsel aan overgehouden ?
Dat is inderdaad tot hiertoe onderbelicht gebleven (hier): zijn val.dwangarbeider schreef: ↑06 jan 2023 22:05 @gede ; ik kan je verzekeren dat de junioren van de nationale selectie in België iedere maand -ook tijdens het seizoen- een sessie bij de sportkiné in Leuven of Gent moeten doen. Deze bekijkt dan zaken als lenigheid, stabiliteit, mobiliteit, kracht... Ze krijgen dan specifieke oefeningen mee naar huis om zwakke punten te verbeteren.
Dank ook voor het delen van je ervaring! Nuttig om te horen!