Het grote 'off topic' topic
Politieke voorkeur hangt dikwijls samen met hoe je in het leven staat, met je overtuigingen, met een stukje van je zijn, en als anderen dat op het forum gaan aanvallen, afbreken, ... dan raak je voor een stuk aan iemand z'n innerlijke zelf. En dat zorgt voor conflicten.
Voor wat het waard is, ik voel me Vlaams en links. Helaas bestaat een dergelijke partij niet in Vlaanderen.
Voor wat het waard is, ik voel me Vlaams en links. Helaas bestaat een dergelijke partij niet in Vlaanderen.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Of het oude centrum-rechts is het nieuwe centrum-links
Of centrum-rechts doet teveel concessies aan links om maar op het pluche te kunnen blijven.
Vanuit elke hoek is er wel een pasende one-liner te vinden
Of centrum-rechts doet teveel concessies aan links om maar op het pluche te kunnen blijven.
Vanuit elke hoek is er wel een pasende one-liner te vinden
Less is bore
Die gaan terug naar paard en wagen als je de media mag geloven…
Btw
Soms wordt beweerd dat links rijden veiliger is. De bestuurder zou met zijn rechteroog – bij de meeste mensen dominant – het tegemoetkomende verkeer beter kunnen zien. Verder schakelt hij of zij dan met de linkerhand en houdt de rechterhand, bij de meeste mensen beter ontwikkeld, aan het stuur
- Lcsmet
- Forum-lid HC
Ik voel mij Vlaams en rechts, er bestaan 2 zo'n partijen in Vlaanderen die een , bijna, meerderheid halen in Vlaanderen.
En toch hebben we een links beleid en is de mainstream media vooral links.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
Het is één grote bende zakkenvullers. Alleen verkozen geraken is hét doel. Ze doen er financieel immers een heel goede zaak mee. Zelfs als ze stoppen, worden ze er amper armer van. En in bijna alle gevallen hebben ze nog een andere job, al dan niet als vrij beroep.
Ik vind dat politiek op een forum van verder gelijkgestemden moet kunnen.
Als we al niet meer over politiek kunnen praten en elkaars tegenstellingen op dat vlak kunnen accepteren, zijn we ver verwijderd van een SAMENleving.
Laten we ook vooral niet vergeten dat de wisselwerking tussen links en rechts ons de politieke stabiliteit vanaf de tweede wereldoorlog heeft gebracht. Op beide kampen is wat aan te merken maar zonder elkaar wordt het helemaal niks.
Teveel rechts/liberaal en een derde rot de helft van de bevolking leeft in armoede, Teveel links de prikkel om dat stapje extra te doen verdwijnt. We moeten geprikkeld worden om te ondernemen en om voor elkaar te zorgen.
Je zou zeggen dat middenpartijen de uitkomst zouden zijn naar in de praktijk kiezen die meestal de verkeerde punten van links en rechts. Zo niet dan zijn ze niet meer dan veldvulling die meewaaien met de meest succesvolle kant van het spectrum van dat moment.
Zolang het nog met respect kan, hoop ik dat we ook op dit gebied de discussie aan durven te gaan. Dat hoeft niet met superveel diepgang en het liefst enigszins fiets(cultuur( gerelateerd maar het moet wel kunnen.
Als we al niet meer over politiek kunnen praten en elkaars tegenstellingen op dat vlak kunnen accepteren, zijn we ver verwijderd van een SAMENleving.
Laten we ook vooral niet vergeten dat de wisselwerking tussen links en rechts ons de politieke stabiliteit vanaf de tweede wereldoorlog heeft gebracht. Op beide kampen is wat aan te merken maar zonder elkaar wordt het helemaal niks.
Teveel rechts/liberaal en een derde rot de helft van de bevolking leeft in armoede, Teveel links de prikkel om dat stapje extra te doen verdwijnt. We moeten geprikkeld worden om te ondernemen en om voor elkaar te zorgen.
Je zou zeggen dat middenpartijen de uitkomst zouden zijn naar in de praktijk kiezen die meestal de verkeerde punten van links en rechts. Zo niet dan zijn ze niet meer dan veldvulling die meewaaien met de meest succesvolle kant van het spectrum van dat moment.
Zolang het nog met respect kan, hoop ik dat we ook op dit gebied de discussie aan durven te gaan. Dat hoeft niet met superveel diepgang en het liefst enigszins fiets(cultuur( gerelateerd maar het moet wel kunnen.
Campagnolo Ultra Dork
De moderne politici hebben wat mij betreft te weinig gevoel met de gewone werkmens. Ik zeg niet dat ze geen goede zaken verwezenlijken, maar het is vooral besparen én belasten. Je kan besparen, en nog eens besparen, maar op de lange duur blijft er nog weinig over. En dan nooit zonder gevolgen. Ik zie dat in de branche waar ik werk. Met als gevolg dat de jeugd niet meer kiest voor een beroep in de zorg. In het onderwijs of bij de politie is dat net hetzelfde probleem. Maar ondanks veel beloftes, blijft het altijd hetzelfde liedje.
Men blijft hier in Belgie steevast een deel van het kiespubliek negeren. Ik stem noch voor de NVA, noch voor het VB. maar als je de laatsten uitsluit, ben je geen democratisch land. Laat hen mee regeren, dan vallen de maskers snel genoeg af. Niet dat de andere partijen beter zijn hoor.
Men blijft hier in Belgie steevast een deel van het kiespubliek negeren. Ik stem noch voor de NVA, noch voor het VB. maar als je de laatsten uitsluit, ben je geen democratisch land. Laat hen mee regeren, dan vallen de maskers snel genoeg af. Niet dat de andere partijen beter zijn hoor.
-
- Forum-lid
Is in Nederland ook zo.i-mac schreef: ↑07 jan 2023 22:56 Men blijft hier in Belgie steevast een deel van het kiespubliek negeren. Ik stem noch voor de NVA, noch voor het VB. maar als je de laatsten uitsluit, ben je geen democratisch land. Laat hen mee regeren, dan vallen de maskers snel genoeg af. Niet dat de andere partijen beter zijn hoor.
Bianchi Oltre xr3 Ultegra di2/Scope R4D/Deda Alanera Dcr.
Factor Ostro VAM Dura-Ace di2/Black Inc.
Factor Ostro VAM Dura-Ace di2/Black Inc.