Elke vve heeft ten minste twee of drie van die bewoners. Die zijn gewoon overal tegen. De kosten, t ontwerp, de planning voor de uitvoering, verhoging van de bijdrage. En ik zeg al jaren dat onze VVE contributie veel te laag isJans schreef: ↑08 jan 2023 09:51Er zijn wat oudere bewoners die overal beren op de weg zien?thestudent schreef: ↑08 jan 2023 09:41 Breek me de bek niet open over vve en verduurzaming. Wat een crime is dat zeg.
Ook, maar het is regeltechnisch allemaal ook veel ingewikkelder. Subsidieregelingen die voor particulieren gelden, gelden dan weer niet voor een VVE. Gek eigenlijk want het is nou niet dat het via een VVE nou allemaal goedkoper is. Het probleem is ook dat je met spaargeld in kas van de VVE nogal ingehaald wordt door de inflatie. Er moet nu dus een VVE lening komen naast t gespaarde budget. Maar om die te krijgen moet er weer een bepaalde goedkeuringsinstantie naar kijken ( allemaal idiote werkverschaffing ) We vervangen voor 18 appartementen oude rottende en tochtige houten kozijnen, door nieuwe met HR triple glas... moet er weer een instantie naar kijken of het wel onder verduurzaming valt.
Ik zou mijn nieuwe balkondeuren en kozijnen liever zelf betalen inmiddels. Dat geld heb ik toch en doet niets nuttigs. Ongelofelijk wat gaat dit traag. Maar dat mag natuurlijk ook weer niet.
Zonnepanelen zouden ook prima op t dak passen hier, maar dat is ook niet mijn dak....