Giant
-
- Forum-lid HC
Als je hier een foto van je fiets post, met meer dan 1 cm aan spacers dan krijg je de spacerpolitie aan je broek!
Feit is gewoon dat het gros van de toerfietsers nu eenmaal niet flexibel genoeg is om diep te zitten, kijk maar eens rond tijdens een toertocht dan heeft bijna iedereen een spacertoren, zeker als je de tegenwoordige Aero modellen ziet.
Ik zou zeggen niets van aantrekken het is belangrijk dat jij goed zit op je fiets!
Feit is gewoon dat het gros van de toerfietsers nu eenmaal niet flexibel genoeg is om diep te zitten, kijk maar eens rond tijdens een toertocht dan heeft bijna iedereen een spacertoren, zeker als je de tegenwoordige Aero modellen ziet.
Ik zou zeggen niets van aantrekken het is belangrijk dat jij goed zit op je fiets!
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!
Goh, jouw fiets en als jij er gelukkig mee bent. Beter zo met de kans om er nog eentje weg te nemen als je na een tijd merkt dat je iets dieper kan zitten.
Maar als je dan reacties krijgt, gewoon accepteren en je eigen zin doen.
Beetje kribbige reactie? En dat na 5 posts op het forum?
Als je jouw fiets zo wil, dan vooral doen.
Zo simpel is het eigenlijk.
Maar als je dan reacties krijgt, gewoon accepteren en je eigen zin doen.
Beetje kribbige reactie? En dat na 5 posts op het forum?
Als je jouw fiets zo wil, dan vooral doen.
Zo simpel is het eigenlijk.
- Vieux chnoque
- Forum-lid
Als je al die zwarte fietsen ziet is dat niet waar!gaisdergerman schreef: ↑07 dec 2022 19:38 Ik denk dat het gros van alle fietsers vooral een 'mooie fiets koopt'.
Of over smaak valt niet te twisten
Vieux Chnoque
Evite de ramasser une gamelle!
et en cas de crampe: tire la
Evite de ramasser une gamelle!
et en cas de crampe: tire la
-
- Forum-lid
Ik denk dat het frame een XL is, groter maakt Giant ze niet. Stel nu dat dit de droomfiets is van een uit de kluiten gewassen jongen dan is er toch niks mis mee om hem passend te maken middels een paar extra spacertjes ?
Je kan dan wel zeggen merk X maakt zijn frames nog wat groter en dat past beter. Oké, maar het is niet je droomfiets.
Je kan dan wel zeggen merk X maakt zijn frames nog wat groter en dat past beter. Oké, maar het is niet je droomfiets.
Uiteraard (en juist) valt er over smaak te twisten!Vieux chnoque schreef: ↑09 dec 2022 19:47Als je al die zwarte fietsen ziet is dat niet waar!gaisdergerman schreef: ↑07 dec 2022 19:38 Ik denk dat het gros van alle fietsers vooral een 'mooie fiets koopt'.
Of over smaak valt niet te twisten
En ik heb de enige goede
Niet zijken maar reiden !
-
- Forum-lid
Zal mijn fiets er ook maar eens bijzetten:) na 9 op een concorde ultegra te hebben gefietst heb ik een Giant TCR Advanced Di2 gekocht via marktplaats
Fiets komt uit 2017, rij er inmiddels ruim een jaar op. Ziet er nog steeds uit als nieuw.
De vorige eigenaar heeft de standaard crank vervangen voor een Dura Ace variant. Stuur en stuurpen zijn vervangen door Carbon Zipp
Pedalen gelijk vervangen door setje nieuwe Dura Ace SPD SL
Eerste ritje in Zuid Limburg. Zadel stond iets te laag, kwam erna bijna de auto niet meer uit door de pijn in m'n rug...
Na een paar maandjes fietsen de voorste tandwielen vervangen voor Ovale Rotor bladen (Compact) een KMC gold ketting. Standaard plastic bidon houders vervangen door een setje carbon houders. Daarna alles bij Body2Bike op maat laten afstellen en gelijk aan oranje lizard skin stuurlintje erom heem geknoopt.
Volgende en meeste recente upgrade is een setje Carbon wielen (60mm) van Zirrus, voorzien van DT Swiss 240 naven. Oranje Chris King tubeless ventiel en 28mm Conti GP5000 TR bandjes
Vast en zeker niet de dikste of duurste Giant, maar ben er erg blij mee. Fiets is nu precies zoals ik hem wil hebben. Kan me geen upgrade bedenken die ik nog graag zou willen
Groet Maarten
Fiets komt uit 2017, rij er inmiddels ruim een jaar op. Ziet er nog steeds uit als nieuw.
De vorige eigenaar heeft de standaard crank vervangen voor een Dura Ace variant. Stuur en stuurpen zijn vervangen door Carbon Zipp
Pedalen gelijk vervangen door setje nieuwe Dura Ace SPD SL
Eerste ritje in Zuid Limburg. Zadel stond iets te laag, kwam erna bijna de auto niet meer uit door de pijn in m'n rug...
Na een paar maandjes fietsen de voorste tandwielen vervangen voor Ovale Rotor bladen (Compact) een KMC gold ketting. Standaard plastic bidon houders vervangen door een setje carbon houders. Daarna alles bij Body2Bike op maat laten afstellen en gelijk aan oranje lizard skin stuurlintje erom heem geknoopt.
Volgende en meeste recente upgrade is een setje Carbon wielen (60mm) van Zirrus, voorzien van DT Swiss 240 naven. Oranje Chris King tubeless ventiel en 28mm Conti GP5000 TR bandjes
Vast en zeker niet de dikste of duurste Giant, maar ben er erg blij mee. Fiets is nu precies zoals ik hem wil hebben. Kan me geen upgrade bedenken die ik nog graag zou willen
Groet Maarten
-
- Forum-lid
Mooie fiets, de kleurstelling zwart/oranje staat hem goed.
Op de laatste foto heb je de klem van de standaard op de bovenbuis gezet. Dat is een plek waarbij klemmen relatief snel schade kan opleveren aan het carbon. Idealiter klem je de fiets op de zadelpen.
Op de laatste foto heb je de klem van de standaard op de bovenbuis gezet. Dat is een plek waarbij klemmen relatief snel schade kan opleveren aan het carbon. Idealiter klem je de fiets op de zadelpen.
Als je de klem niet te vast vastzet - maar dat is altijd zo, toch - valt het wel mee, maar persoonlijk wikkel ik er wel altijd een zemenlap om om beschadiging te voorkomen.Swedish Chef schreef: ↑08 jan 2023 13:58 Mooie fiets, de kleurstelling zwart/oranje staat hem goed.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
-
- Forum-lid
dat klopt idd, maar heb hem niet klemvast erin gehangen, maar een beetje losjes. Heb het idee dat je als je hem aan de zadelpen (die ook van carbon is) vast maakt, dat je hem dan veel harder moet aandraaienOrlok schreef: ↑08 jan 2023 16:12Als je de klem niet te vast vastzet - maar dat is altijd zo, toch - valt het wel mee, maar persoonlijk wikkel ik er wel altijd een zemenlap om om beschadiging te voorkomen.Swedish Chef schreef: ↑08 jan 2023 13:58 Mooie fiets, de kleurstelling zwart/oranje staat hem goed.
Maar de zeem ertussen is wel een idee, neem het mee:)
Lekker enthousiast geschreven en leuk dat mijn lievelingskleur oranje op een fiets zit met bijpassend stuurlintje.
Er zitten al best wat aanpassingen op je fiets en na je enthousiaste betoog leuk om te lezen dat ie nu helemaal naar je smaak af is!
Ik vermoed dat je nog heel veel mooie en hopelijk veilige kilometers gaat maken!
Er zitten al best wat aanpassingen op je fiets en na je enthousiaste betoog leuk om te lezen dat ie nu helemaal naar je smaak af is!
Ik vermoed dat je nog heel veel mooie en hopelijk veilige kilometers gaat maken!
Mooie fiets met mooie upgrades!