Het grote schijfremmentopic
Nee zijn voor dura ace en ultegra (en denk ook 105)
Haal de nummertjes uit dealer manual van de br8170 :
https://bike.shimano.com/en-EU/product/ ... R8170.html
Die van bike24 kwam ik ook op uit:
https://www.bike24.com/p2284577.html
Maar staat niet bij dat ze compatible zijn met de 8170 / 9270.
En dan zou ik ook maar 1 bout hebben als die al zou passen.
Haal de nummertjes uit dealer manual van de br8170 :
https://bike.shimano.com/en-EU/product/ ... R8170.html
Die van bike24 kwam ik ook op uit:
https://www.bike24.com/p2284577.html
Maar staat niet bij dat ze compatible zijn met de 8170 / 9270.
En dan zou ik ook maar 1 bout hebben als die al zou passen.
Ik heb die ooit eens bij ome ali besteld. Kon er geen vinden, had ook geen haast, maar 10 euro verzendkosten etc vond ik overdreven.
Ik heb even in bestelgeschiedenis gekeken, maar kan hem niet vinden...
Uiteraard adverteerde aliexpres ermee dat het originele shimano parts waren. Ik heb er in ieder geval voldoende vet aan gedaan en niet te vast gedraaid en de splitpen erin gestoken.
De vorige moest ik uitboren (origineel shimano)
Ik heb even in bestelgeschiedenis gekeken, maar kan hem niet vinden...
Uiteraard adverteerde aliexpres ermee dat het originele shimano parts waren. Ik heb er in ieder geval voldoende vet aan gedaan en niet te vast gedraaid en de splitpen erin gestoken.
De vorige moest ik uitboren (origineel shimano)
https://nl.aliexpress.com/item/40007232 ... pt=glo2nld
Niet origineel shimano, wel beschikbaar.
Maar ik vermoed dat er betere europese alternatieven zijn.
Niet origineel shimano, wel beschikbaar.
Maar ik vermoed dat er betere europese alternatieven zijn.
Kijk 's aan, goedkoper zal je ze zo snel niet vinden en zeker niet bij het Shimano Service Center.!
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13778
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
https://titaniumplanet.com/en/shimano/1 ... ngth-20_mm
Heb je meteen mooie bouten, binnen een week in huis, bestel meteen de remblokpennen mee in titanium.
Heb je meteen mooie bouten, binnen een week in huis, bestel meteen de remblokpennen mee in titanium.
Gisteren bij de lbs een nieuw opgebouwde fiets opgehaald. Focus Izalco Max met Campagnolo Disc afmontage.
Nadat mijn oude vertrouwde fietsenmaker is gestopt net na de pandemie, nu een tweede ervaring met deze en ik vermoed dat hij geen ‘Campagnolo spreekt’. Helaas mis ik zelf technisch vernuft/inzicht om direct te zien wat er scheelt.
Echter, toen de fiets werd overhandigd met de mededeling dat de achtercaliper slechts geschikt was voor 180mm schijven kreeg ik een vermoeden dat de fietsenmaker iets niet heeft begrepen, aangezien ik vrijwel zeker ben dat Campagnolo enkel disc calipers/schijven maakt voor 160mm of 140mm.
De aangeleverde groepset heeft twee 160mm calipers (staat er ergens op en heb ik gecontroleerd vooraf) en twee 160mm rotors (tevens vooraf opgemeten).
Graag jullie adviezen/tips? Mist er een onderdeel of is er iets mis gegaan in de montage? Alvast bedankt voor het helpen meedenken.
Wellicht nog een aanwijzing, op de factuur zag ik dat de fietsenmaker nieuwe ‘bouten’ heeft besteld voor de bevestiging van de caliper een de meegeleverde bevestigings materialen niet heeft gebruikt.
Het resultaat waarbij duidelijk te zien is dat de caliper de rotor slechts 50% ‘raakt’:
Ter referentie een correcte (140mm in dit geval) caliper op mijn winterfiets:
Nadat mijn oude vertrouwde fietsenmaker is gestopt net na de pandemie, nu een tweede ervaring met deze en ik vermoed dat hij geen ‘Campagnolo spreekt’. Helaas mis ik zelf technisch vernuft/inzicht om direct te zien wat er scheelt.
Echter, toen de fiets werd overhandigd met de mededeling dat de achtercaliper slechts geschikt was voor 180mm schijven kreeg ik een vermoeden dat de fietsenmaker iets niet heeft begrepen, aangezien ik vrijwel zeker ben dat Campagnolo enkel disc calipers/schijven maakt voor 160mm of 140mm.
De aangeleverde groepset heeft twee 160mm calipers (staat er ergens op en heb ik gecontroleerd vooraf) en twee 160mm rotors (tevens vooraf opgemeten).
Graag jullie adviezen/tips? Mist er een onderdeel of is er iets mis gegaan in de montage? Alvast bedankt voor het helpen meedenken.
Wellicht nog een aanwijzing, op de factuur zag ik dat de fietsenmaker nieuwe ‘bouten’ heeft besteld voor de bevestiging van de caliper een de meegeleverde bevestigings materialen niet heeft gebruikt.
Het resultaat waarbij duidelijk te zien is dat de caliper de rotor slechts 50% ‘raakt’:
Ter referentie een correcte (140mm in dit geval) caliper op mijn winterfiets:
Dat dit niet klopt is wel duidelijk. Zo mag je een fiets toch niet afleveren.... Welke groep is dit? Al maakt dat eigenlijk niet uit want Campa remmen zijn allemaal gelijk. Maar ik zie wel dat je Ekar schijven hebt met die zware stalen spider..
Als ik het zo mag inschatten dat zit het in het frame. Daar zit nl. al een verhoging in die lijkt op een adapter (zoals Shimano die gebruikt). Campagnolo niet natuurlijk, die maakt gewoon klauwen op maat. Dus als jij een 160mm klauw op dit frame monteert en er is sprake van een in het frame 'ingebouwde' adapter dan komt de klauw natuurlijk te hoog uit.
Wat ik vermoed is dat de oplossing dus ligt in het monteren van een passende 140mm remklauw. Maar goed, ik zie alles vanaf een toetsenbord dus voordat je e.e.a. gaat kopen zou ik het zeker dubbelchecken.
Als ik het zo mag inschatten dat zit het in het frame. Daar zit nl. al een verhoging in die lijkt op een adapter (zoals Shimano die gebruikt). Campagnolo niet natuurlijk, die maakt gewoon klauwen op maat. Dus als jij een 160mm klauw op dit frame monteert en er is sprake van een in het frame 'ingebouwde' adapter dan komt de klauw natuurlijk te hoog uit.
Wat ik vermoed is dat de oplossing dus ligt in het monteren van een passende 140mm remklauw. Maar goed, ik zie alles vanaf een toetsenbord dus voordat je e.e.a. gaat kopen zou ik het zeker dubbelchecken.
Ride bikes, not tanks!