20-24 augustus 2023, Parijs-Brest-Parijs
Als hij dit jaar beter voorbereid aan de start verschijnt, dan moet hij die 1200km goed kunnen doorkomen. Bij RatN vorig jaar brak dat laatste stuk hem toch vooral op?
Maar goed, voor de meesten is uitrijden het doel. En dat kan op een redelijk ontspannen tempo en zelfs met wat slaap her en der.
Maar goed, voor de meesten is uitrijden het doel. En dat kan op een redelijk ontspannen tempo en zelfs met wat slaap her en der.
Mijn statistiek van 2015 (90 uurs start):rob74 schreef: ↑11 jan 2023 21:11 Wat ik me afvraag,...
Van die 90 uur die je de tijd krijgt, hoeveel uur daarvan zit je daadwerkelijk op de fiets? En hoeveel ben je dus kwijt met eten, slapen, douchen, wassen en andere zaken? En wat is dan je kruissnelheid? Op het vlakke, geen wind.
En hoe zit dat met de 80 en 84 uurs groep, hoe rap rijden die gasten ongeveer als ze op de fiets zitten?
89h21 totale tijd
62h34 fietstijd
3h18 slaap
totaal 17h44 rust
5h45 overige stops
-
- Forum-lid
Mijn PBP verhaaltje op Strava
80 uur 15 minuten onderweg, 55 uur 10 minuten in het zadel. Drie keer kort geslapen: op de heen- en terugweg op de camping bij Loudéac (op +/- 440 en 800km), met dank aan randonneurs.nl, beide keren 2 uur netto en in Fougères (930km) nog eens 90 minuten netto in de stempelpost (één van de weinige waar het behagelijk warm was trouwens...)
Dit jaar ga ik in een velomobiel, hij staat inmiddels in de productieplanning van de fabriek in Roemenië![Very Happy :D](./images/smilies/icon_e_biggrin.gif)
80 uur 15 minuten onderweg, 55 uur 10 minuten in het zadel. Drie keer kort geslapen: op de heen- en terugweg op de camping bij Loudéac (op +/- 440 en 800km), met dank aan randonneurs.nl, beide keren 2 uur netto en in Fougères (930km) nog eens 90 minuten netto in de stempelpost (één van de weinige waar het behagelijk warm was trouwens...)
Dit jaar ga ik in een velomobiel, hij staat inmiddels in de productieplanning van de fabriek in Roemenië
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_e_biggrin.gif)
Het doel van dit jaar is 43u32m, tevens de minimale tijd die je erover moet doenslugbait schreef: ↑11 jan 2023 22:19 Als hij dit jaar beter voorbereid aan de start verschijnt, dan moet hij die 1200km goed kunnen doorkomen. Bij RatN vorig jaar brak dat laatste stuk hem toch vooral op?
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_e_biggrin.gif)
Ik kijk ook heel erg uit om te fietsen met andere snelle deelnemers. Omdat ik vorige editie bij Z had ingeschreven reden er maar weinig mensen mijn snelheid. Toen ik me begin 2019 inschreef was ik nog niet zo snel en had ik ook nog geen snelle fiets en had toen nog niet bedacht voor een "snelle" tijd te willen gaan. Dus ondanks de mooie herinneringen was het best een soort van eenzame rit.
Ik zit zaterdag in ieder geval om 12 uur klaar om hopelijk een plekje in startgolf A te scoren.
-
- Forum-lid
Na drie kwartier naar "Database connexion error" and "502 bad gateway" pagina's te hebben gekeken ben ik nu ingeschreven in de "vélos spéciaux" groep van 17:15 ![Vind ik leuk :like:](./images/smilies/thumbupleft.gif)
![Vind ik leuk :like:](./images/smilies/thumbupleft.gif)
Bij mij ging het allemaal vrij soepel (uiteraard eerst gefietst en pas later in de middag geregistreerd). De eerste 90-uurs groep zat helaas al vol, dus ik mag pas een kwartiertje later vertrekken. Niet dat het heel veel uitmaakt of je om 17:30 of 17:45 start.
-
- Forum-lid
Waar kun je vinden wanneer je kan inschrijven als je een kortere BRM hebt gedaan?
[edit: gevonden op https://www.apidura.com/journal/paris-b ... ed%20later.]
[edit: gevonden op https://www.apidura.com/journal/paris-b ... ed%20later.]
Mijn Strava
-
- Forum-lid
Je kunt beter de officiële site gebruiken. Heb de Apidura site niet volledige gelezen maar viel me al meteen op dat de kosten voor registratie niet klopte (het is 50 euro, niet 30), en je kunt vanaf vandaag registreren als je vorig jaar een 1000km brevet of langer hebt gereden, niet 1200km.
-
- Forum-lid
Mijn volgorde in 2019 was 200 - 600 - 400 - 300 met nog was 200's ertussendoor.