Vandaag gefietst in 2010?
Vanaf november twee keer per week binnen aan 't spinnen. Laatste buitenrit dateert al weer van half december. Toen begon alle ellende met de sneeuw, gladheid en pekel. Heb geen MTB of pekelfiets, dus er zat niets anders op dan lijdzaam af te wachten.
Vandaag zag het er prima uit. Na de gebruikelijke zaterdagse beslommeringen mijn kans waargenomen. Voor alle zekerheid nog op buienradar gekeken en die gaf aan dat alleen de noordelijke provincies nattigheid konden verwachten. Morgen kan het hele land buien verwachten.
Dus snel omgekleed en met de wind in de rug vertrokken. Nou dat ging niet verkeerd. Zouden de spinninglessen en wekelijkse zwemsessies dan toch de vruchten afwerpen? Via Delft, Pijnacker, Zoetermeer richting Benthuizen. Onderweg al bewust van de straffe wind die me op de terugweg zou wachten. Nou ik heb 't geweten. Pfoe stoempen was het. Maar wel lekker. Hè eindelijk.........
Via Zoetermeer, Bleiswijk, Leidschendam en Voorburg weer terug naar huis gereden. In twee uurtjes een kleine 55 kilometers gereden. Hopelijk is het de komende weekeinden ook een beetje schappelijk weer. Dertien maart staat namelijk de 100 km van de Witte Kruis Classic (toertocht) op het programma.
Maar.......morgen eerst de racer schoonmaken.
Wat mij betreft is het seizoen begonnen!!!
Vandaag zag het er prima uit. Na de gebruikelijke zaterdagse beslommeringen mijn kans waargenomen. Voor alle zekerheid nog op buienradar gekeken en die gaf aan dat alleen de noordelijke provincies nattigheid konden verwachten. Morgen kan het hele land buien verwachten.
Dus snel omgekleed en met de wind in de rug vertrokken. Nou dat ging niet verkeerd. Zouden de spinninglessen en wekelijkse zwemsessies dan toch de vruchten afwerpen? Via Delft, Pijnacker, Zoetermeer richting Benthuizen. Onderweg al bewust van de straffe wind die me op de terugweg zou wachten. Nou ik heb 't geweten. Pfoe stoempen was het. Maar wel lekker. Hè eindelijk.........
Via Zoetermeer, Bleiswijk, Leidschendam en Voorburg weer terug naar huis gereden. In twee uurtjes een kleine 55 kilometers gereden. Hopelijk is het de komende weekeinden ook een beetje schappelijk weer. Dertien maart staat namelijk de 100 km van de Witte Kruis Classic (toertocht) op het programma.
Maar.......morgen eerst de racer schoonmaken.
Wat mij betreft is het seizoen begonnen!!!
-
- Forum-lid
Prachtig weer vandaag maar ik had een een afspraak.
Was ook erg leuk. Uren snuffelen bij Hopmans in Bergen op Zoom en met een nieuwe helm naar huis..
Was ook erg leuk. Uren snuffelen bij Hopmans in Bergen op Zoom en met een nieuwe helm naar huis..
Cinglé
-
- Forum-lid
niet vandaag, maar wel heel de week op Mallorca. Doet wonderen voor je kilometerstand.....
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.. (Queen)
1.5uur door de mist maar was het waard.
Gem. noem ik maar niet als je in 10 weken maar 40 km weggetrapt hebt is dat niet best meer.
Was de eerst 15 km dan ook best zwaar maar daarna ging het prima.
Nog wel oppassen was op sommige plaatsen nog behoorlijk glad
Gem. noem ik maar niet als je in 10 weken maar 40 km weggetrapt hebt is dat niet best meer.
Was de eerst 15 km dan ook best zwaar maar daarna ging het prima.
Nog wel oppassen was op sommige plaatsen nog behoorlijk glad
Gisteren de allereerste kilometers van 2010 gemaakt! Kleine 30 km. gemountainbiked bij Groesbeek (rode route, en een deel twee keer).
Kom daar niet vaak en moet zeggen dat het echt prachtig is. En bovendien ook nog erg leuk om te doen. Moest wel veel wachten op mijn maatje omdat die niet zoveel sport, maar dat is niet zo erg.
Één keer gevallen, maar dat doe ik altijd als ik ga mountainbiken en vind ik eigenlijk alleen maar leuk (ben nog nooit nog hard gevallen).
Kom daar niet vaak en moet zeggen dat het echt prachtig is. En bovendien ook nog erg leuk om te doen. Moest wel veel wachten op mijn maatje omdat die niet zoveel sport, maar dat is niet zo erg.
Één keer gevallen, maar dat doe ik altijd als ik ga mountainbiken en vind ik eigenlijk alleen maar leuk (ben nog nooit nog hard gevallen).
Vandaag voor het allereerst een wedstrijdje gereden, wel een trainingswedstrijd bij de club.
Maar dat was wel erg leuk om te doen, wel even wennen maar ging over het algemeen niet echt slecht moet ik zeggen, uiteindelijk 34,3km gereden op het parcours van de nedereindseberg.
In het begin even wennen met snelheid en bochten doorgaan maar toch proberen steeds harder er doorheen te gaan enz.
Snel weer een keer doen.
Maar dat was wel erg leuk om te doen, wel even wennen maar ging over het algemeen niet echt slecht moet ik zeggen, uiteindelijk 34,3km gereden op het parcours van de nedereindseberg.
In het begin even wennen met snelheid en bochten doorgaan maar toch proberen steeds harder er doorheen te gaan enz.
Snel weer een keer doen.
Cube litening super hpc race sram red (total los)
Cube aerium super hpc race ultegra 11spd
Flanders CX ultegra/dura-ace
Cube aerium super hpc race ultegra 11spd
Flanders CX ultegra/dura-ace
Gisteren ook weer voor het eerst op de racefiets.
Woon zelf tegen Duitse grens aan en moest op visite in de polder.
80 km vol tegen de wind/regen/sneeuw in, nou dat veel me zwaar tegen.
Vooral de kou op mij bovenbenen zorgen daarvoor.
Maar goed, was wel weer lekker na een paar maand op de MTB.
Woon zelf tegen Duitse grens aan en moest op visite in de polder.
80 km vol tegen de wind/regen/sneeuw in, nou dat veel me zwaar tegen.
Vooral de kou op mij bovenbenen zorgen daarvoor.
Maar goed, was wel weer lekker na een paar maand op de MTB.
In de kou en mist een mooi rondje van 75km gefietst door het Groene Hart; langs de Meije was het sprookjesachtig mooi. Blij dat ik 2 paar overschoenen aanhad...en mijn nieuwe Rapha Softshell natuurlijk!
It takes an awful lot of money to look this cheap - Dolly Parton
Vandaag rondje gefiets door de duinen naar Scheveningen. Vanaf Kijkduin kan je niet meer door fietsen, ze zijn bezig met de fiets, wandel en ruiterpaden.
Ik slim door de stad richting Schipluiden. Ben ik mooi onderuitgegaan over een tramspoor. Geen verwondingen, wel broek kapot, fiets beschadigd. Maar goed ben toen maar rustig naar huis gefietst.
Weet nu weer waarom ik die kant van Zuid-Holland niet lekker vind fietsen.
Ik slim door de stad richting Schipluiden. Ben ik mooi onderuitgegaan over een tramspoor. Geen verwondingen, wel broek kapot, fiets beschadigd. Maar goed ben toen maar rustig naar huis gefietst.
Weet nu weer waarom ik die kant van Zuid-Holland niet lekker vind fietsen.
Ik fiets dus ik besta!
Een dag niet gefietst is een dag niet geleefd!
Waar een berg is een weg omhoog te fietsen!
Race: Jan Janssen Blade met Sram Force.
MTB: Jan Janssen Jan Fenix met Decore SLX
Een dag niet gefietst is een dag niet geleefd!
Waar een berg is een weg omhoog te fietsen!
Race: Jan Janssen Blade met Sram Force.
MTB: Jan Janssen Jan Fenix met Decore SLX
- robbebopper
- Forum-lid HC
Vandaag was in Deurne de jaarlijkse Run-ATB. Ik heb met de duo's meegedaan, wat betekent dat iemand anders voor mij het "Run" gedeelte voor zijn rekening nam. Na 22 minuten in de wisselzone, kon ik van start. Uiteindelijk 26 kilometer door bos en veld in 01:01:32. Ben ik erg tevreden mee. De snelste fietser (voormalig MTB prof Erwin Bakker) had zo'n 5 minuten minder nodig.