Het grote auto-topic
-
- Forum-lid
- Berichten: 696
- Lid geworden op: 17 nov 2020 11:26
Door al dat gepraat over auto’s heb ik mijn shortlist maar uitgebreid met de BMW iX1. Aardig alternatief voor een XC40 Recharge en een stuk meer ruimte dan een Polestar 2. Ik bestel de optionele richtingaanwijzers dan wel mee hoor
- Lcsmet
- Forum-lid HC
- Berichten: 16475
- Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
- Locatie: Het Soete Land van Waes
Mijn schoonzoon heeft vorige week een iX1 besteld. Hij kon oa ook een XC40, Polestar kiezen.Mehekachtohapi schreef: ↑24 jan 2023 17:20 Door al dat gepraat over auto’s heb ik mijn shortlist maar uitgebreid met de BMW iX1. Aardig alternatief voor een XC40 Recharge en een stuk meer ruimte dan een Polestar 2. Ik bestel de optionele richtingaanwijzers dan wel mee hoor
Levering ergens augustus, september 2023.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
https://www.metronieuws.nl/in-het-nieuw ... onderzoek/ . Maar dat hebben jullie mij niet horen zeggen
-
- Forum-lid
- Berichten: 696
- Lid geworden op: 17 nov 2020 11:26
Geweldig! :ROFL:
-
- Forum-lid
- Berichten: 696
- Lid geworden op: 17 nov 2020 11:26
Dan moet ik maar snel gaan bestellen, want de huidige loopt begin september af!Lcsmet schreef: ↑24 jan 2023 18:00Mijn schoonzoon heeft vorige week een iX1 besteld. Hij kon oa ook een XC40, Polestar kiezen.Mehekachtohapi schreef: ↑24 jan 2023 17:20 Door al dat gepraat over auto’s heb ik mijn shortlist maar uitgebreid met de BMW iX1. Aardig alternatief voor een XC40 Recharge en een stuk meer ruimte dan een Polestar 2. Ik bestel de optionele richtingaanwijzers dan wel mee hoor
Levering ergens augustus, september 2023.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40101
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Zoals welke?
En dan niet met een grote sloep aankomen met een accupakket zo groot dat het amper in een normale middenklasser is te proppen.
Gemiddeld praat je toch al snel over 750km op een tank, 400+ met een sleurhut.
Less is bore
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13740
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Niet met die snelheden. als je 130 gaat rijden redt ik met de V60 in de zomer gewoon 800km op een tank, langer maar ik wil altijd nog wel 100km kunnen.
Zelfs met de fiets achterop redde ik de 800km nog, maar dan moet ik niet echt niet harder dan 130.
Nu met winterbanden en deze tempraturen ligt het verbruik wel 15% hoger. maargoed een EV gaat het nu ook niet beter doen.
De enige EV,s die waar je echt 450 -500km mee red als je onderweg bent is een Tesla, sommigge mercedessen en een EC90.
De andere komen ook wel 400, maar succes met de beschikbaarheid aan laders op je vakantietrip
Tesla blijft gewoon met afstand de beste EV.
Zelfs met de fiets achterop redde ik de 800km nog, maar dan moet ik niet echt niet harder dan 130.
Nu met winterbanden en deze tempraturen ligt het verbruik wel 15% hoger. maargoed een EV gaat het nu ook niet beter doen.
De enige EV,s die waar je echt 450 -500km mee red als je onderweg bent is een Tesla, sommigge mercedessen en een EC90.
De andere komen ook wel 400, maar succes met de beschikbaarheid aan laders op je vakantietrip
Tesla blijft gewoon met afstand de beste EV.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13740
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Als je er meestal alleen of met twee inzit is een iX1 een prima alternatief, maar de XC40 heeft veel meer laad en achterbankruimte dan de iX1.Mehekachtohapi schreef: ↑24 jan 2023 17:20 Door al dat gepraat over auto’s heb ik mijn shortlist maar uitgebreid met de BMW iX1. Aardig alternatief voor een XC40 Recharge en een stuk meer ruimte dan een Polestar 2. Ik bestel de optionele richtingaanwijzers dan wel mee hoor
Kijk even naar het nieuwe volvo google systeem, ik ben blij dat ik het oude Sensus heb, dat is echt een mooi goed simpel systeem met zo beetje de minste handelingen van alle merken. Google systeem is af en toe echt drama.
BMW systeem is niet de meest simpele, met soms behoorlijk wat handelingen, maar het werkt ansich wel heel goed.
Voor de volvo rijders je moet bv in je menu om te schakelen tussen limiter, ACC en PA. Echt heel kansloos.
Je ontkomt er niet aan dat EV's de wegen gaan veroveren, kwestie van tijd qua actieradius.daniel1975 schreef: ↑24 jan 2023 19:26Zoals welke?
En dan niet met een grote sloep aankomen met een accupakket zo groot dat het amper in een normale middenklasser is te proppen.
Gemiddeld praat je toch al snel over 750km op een tank, 400+ met een sleurhut.
Al Petrolhead vanaf dat ik mij kan herinneren, vind ik dit wel jammer uiteraard maar ja de toekomst is anders.
Ik kan onwijs genieten van mijn auto's, Alfa Giulia Veloce QV en een italiaanse stier met een V10 NA. Met de stier een rondrit over de alpen/dolomieten gemaakt is toch wel epic wat ik niet zou zien zitten met een EV. Komende vakantie met de stier een rondrit door Engeland/Schotland en Wales, waar ik hem eens goed kan uitlaten verheug me er nu al op.
Qua milieu blijf ik me afvragen, heb er niet de kennis of getallen voor, is een EV t.o.v. een fossiele brandstof auto nou echt vanaf productie tot recycling echt veel vriendelijker ?
YFood !!!
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13740
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Ik heb bij mijn vorige auto gekeken voor een Gulia, kon beste een prima versie leasen, maar de ruimte met een jong gezin was echt te klein.
Jammer, want een 200pk diesel met achterwielaandrijving had best leuk geweest.
@Csteenbe, hij heeft gewoon een van de laatste ongeblazen V10,s, die gaat je waarschijnlijk minder kosten dan je fietsen
Ook nog een handbak of wel een automaat? Gallardo of Hurrican?
Jammer, want een 200pk diesel met achterwielaandrijving had best leuk geweest.
@Csteenbe, hij heeft gewoon een van de laatste ongeblazen V10,s, die gaat je waarschijnlijk minder kosten dan je fietsen
Ook nog een handbak of wel een automaat? Gallardo of Hurrican?
In Duitsland na 150000km
In Frankrijk na 100000km
16 grote zeecontainer schepen stoten net zoveel uit als alle auto’s in Nederland per jaar….