Het grote auto-topic
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5616
- Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41
Elektrisch rijden doe je op de kermis, rij al jaren Mini Cooper S lekker kartwagentje met voldoende pk's. (220)
Dan maar een klein pikkie, maar wel altijd met een glimlach achter het stuur.
Zeker met de klep open van de uitlaat, die pops en bangs ga je elektrisch nooit krijgen.
Dan maar een klein pikkie, maar wel altijd met een glimlach achter het stuur.
Zeker met de klep open van de uitlaat, die pops en bangs ga je elektrisch nooit krijgen.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13765
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Nou wij hebben ook een mini electric, das wel een leuk concept!
Licht, 1200kg en 185pk. enige nadeel echt een twede auto.
Zowel qua ruimte als actieradius van 200km.
Maargoed heel goedkoop (met de subsidie )voor erbij)
Maar die pak ik best wel eens voor een stadsritje, leuke kart
Licht, 1200kg en 185pk. enige nadeel echt een twede auto.
Zowel qua ruimte als actieradius van 200km.
Maargoed heel goedkoop (met de subsidie )voor erbij)
Maar die pak ik best wel eens voor een stadsritje, leuke kart
-
- Forum-lid
- Berichten: 696
- Lid geworden op: 17 nov 2020 11:26
Iedere auto heeft wel wat. Maar de iX1 waar ik het over heb, heeft meer ruimte dan een XC40. Deze bedoel ik:wasbeer2006 schreef: ↑24 jan 2023 19:47 ……
Als je er meestal alleen of met twee inzit is een iX1 een prima alternatief, maar de XC40 heeft veel meer laad en achterbankruimte dan de iX1.
Kijk even naar het nieuwe volvo google systeem, ik ben blij dat ik het oude Sensus heb, dat is echt een mooi goed simpel systeem met zo beetje de minste handelingen van alle merken. Google systeem is af en toe echt drama.
BMW systeem is niet de meest simpele, met soms behoorlijk wat handelingen, maar het werkt ansich wel heel goed.
Voor de volvo rijders je moet bv in je menu om te schakelen tussen limiter, ACC en PA. Echt heel kansloos.
-
- Forum-lid
- Berichten: 1671
- Lid geworden op: 21 dec 2012 18:50
En er zijn zat voorbeelden vanuit de praktijk dat de conditie van de accu’s na 50k al met meer dan 30% is afgenomen. Overigens mag van mij iedereen aan de rijdende tablets dan blijft er meer benzine over voor de liefhebbers.
Bianchi Oltre xr3 Ultegra di2/Scope R4D/Deda Alanera Dcr.
Factor Ostro VAM Dura-Ace di2/Black Inc.
Factor Ostro VAM Dura-Ace di2/Black Inc.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13765
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
MBT de ix1 tov de XC40 Ik denk het niet.... ik weet het wel zeker
Vooral maakt het niet veel uit, maar achterin en de bagage ruimte is in de praktijk groter in de XC40.
Ik vergiste mij er ook in de XC40 lijkt klein maar is van binnen net zo groot als een V60.
Maargoed ik vind de Ix1 wel de mooiere auto van de twee.
Vooral maakt het niet veel uit, maar achterin en de bagage ruimte is in de praktijk groter in de XC40.
Ik vergiste mij er ook in de XC40 lijkt klein maar is van binnen net zo groot als een V60.
Maargoed ik vind de Ix1 wel de mooiere auto van de twee.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13765
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Dat heb je zelf in de hand, nooit meer dan 90% volladen en nooit verder leeg dan 20% net als je telefoon.El Pistolero schreef: ↑24 jan 2023 20:14En er zijn zat voorbeelden vanuit de praktijk dat de conditie van de accu’s na 50k al met meer dan 30% is afgenomen. Overigens mag van mij iedereen aan de rijdende tablets dan blijft er meer benzine over voor de liefhebbers.
De meeste merken moet je sowieso een extra handeling uithalen om naar 100% te gaan, doe dat alleen als je hem zsm ook weer leeg rijd.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40158
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Huh??wasbeer2006 schreef: ↑24 jan 2023 19:47
Voor de volvo rijders je moet bv in je menu om te schakelen tussen limiter, ACC en PA. Echt heel kansloos.
Ik heb pijltjes op mijn stuur.
- niks
- acc
- pilot assistent
Niks in het menu.
Limiter zal ongetwijfeld ergens zitten, maar nooit de behoefte gehad daaraan
Less is bore
Ik heb een E46 318d Touring (LCI) gehad, was inderdaad een heerlijke auto. En nog echt degelijk afgewerkt. De opvolger, een E91 318d (LCI) was een pak minder op het vlak van afwerking, reed wel nog echt strak (sportophanging). Nu rijd ik een F31 320d, ook met sportophanging en de ZF automaat. Is qua ophanging me net iets te comfortabel geworden ook al heeft die de sportophanging. Heerlijk rijden in ons hedendaagse belachelijk drukke verkeer, vooral de keuze voor de automaat is super. En de 184 Pk is meer dan voldoende. Hij wordt nu 8 jaar, normaal zou er stilaan een vervanger komen. Maar... met amper 74.000 km's zal deze nog even blijven. Ik probeer immers nog zo weinig mogelijk de auto te nemen. Spuugzat ben ik dat verkeer, leve de fiets!raven14 schreef: ↑24 jan 2023 11:51 Inderdaad, de E46 was echt een design topper, in coupé, berline en zeker in touring versie. Ik heb een E46 320d Touring gehad, en heb er het meeste kms mee gereden van alle auto's die ik ooit gehad heb. Dat was zo'n vooruitgang qua rijplezier vs de Audi A4 1.9TDi die ik ervoor had (of de E36 318 tds van daarvoor).
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13765
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
@Daniel, jij hebt sensus geen google systeem. Of je hebt inmiddels een 2023 V60?
+1 hier ook een electrische Mini. Geweldig ding!wasbeer2006 schreef: ↑24 jan 2023 20:09 Nou wij hebben ook een mini electric, das wel een leuk concept!
Licht, 1200kg en 185pk. enige nadeel echt een twede auto.
Zowel qua ruimte als actieradius van 200km.
Maargoed heel goedkoop (met de subsidie )voor erbij)
Maar die pak ik best wel eens voor een stadsritje, leuke kart
Ride bikes, not tanks!
Grappig, had niet gedacht dat ik zou reageren in dit topic, maar toen ik dit rijtje zag was het wel heel herkenbaar
E46 320d touring (LCI en Mauritius blauw)
E91 320d
F31 320d (Melbourne red)
Vooral de eerste was helemaal af met enorm veel opties, helaas total los gereden bij 320k op de teller. Reed super en enorm degelijk.
De E91 reed goed, maar het voelde wel wat minder degelijk. Mooie breedset er onder. Roetfilter er uit en bij pittig accelereren een dikke pluim. Maar rond 350k kwam er wel veel onderhoud.
De F31 is weer met veel opties, sportonderstel en gechipt. Geloof rond de 220 pk. Staat nu ook alweer op 270 k. Gaat als de brandweer en de kleur is zoooo gaaf. Helaas staat ie nu op de winterset...
Ook wel wat Volvo's gehad, maar dat was het allemaal net niet. Minder degelijk, meer kosten. Maar de fiets ging er wel heel makkelijk in.
Ooit... Ipv de saaie Polo als tweede auto een 5 serie E28 met lekkere zes cilinder... Dat zou een mooie droom zijn
-
- Forum-lid
- Berichten: 1671
- Lid geworden op: 21 dec 2012 18:50
Ik heb ook een E90 335i LCI gehad en daarna een F30. Ik vond de E90 juist veel degelijker aanvoelen dan zijn opvolger. Besturing van de E90 zit ook veel meer gevoel in.
Bianchi Oltre xr3 Ultegra di2/Scope R4D/Deda Alanera Dcr.
Factor Ostro VAM Dura-Ace di2/Black Inc.
Factor Ostro VAM Dura-Ace di2/Black Inc.