Het grote domme vragen topic
+1
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
4iiii, Stages. Mag ook best uit een andere serie zijn, is allemaal Hollowtech. Zelfs 105-serie past.
Hier ook, helaas pas eigenaar van deze wijsheid na het verkl#ten van een redelijk goede linkercrank.
Ging er met geen mogelijkheid vanaf. Crank gedemonteerd, redelijk onvoorzichtig in de bankschroef (dat maakte al krasjes) toen helemaal dolgedraaid en toen helaas nog onvoorzichtiger het restant uitgeboord...
Dat past eerder in Nog iets verprutst bij het sleutelen vandaag?. Je weet dat de linkse crank linkse draad heeft? Dwz losdraaien met de klok mee?
Het probleem was een combinatie van veel te vast gezet. Geen vet gebruikt. Heel veel pekelwater met weinig onderhoud…abdr schreef: ↑25 jan 2023 15:22 Dat past eerder in Nog iets verprutst bij het sleutelen vandaag?. Je weet dat de linkse crank linkse draad heeft? Dwz losdraaien met de klok mee?
En het pastte beter in andere topic, maar was een reactie op een reactie hiero
Niet echt een domme vraag, maar iets verpruts is het ook niet.
Kwam er net achter dat ik een voorwiel met dt swiss 350 hub heb met 15mm endcaps.
Had ik in mijn fiets gezet met 12mm steekas.
Dat is natuurlijk niet de bedoeling, maar kon er wel gewoon mee fietsen, waarschijnlijk omdat de endcaps gewoon klem gezet worden.
Gewoon niet op gelet, wiel ging prima in de voorvork en steekas gewoon vast gedraaid.
Oops.
Maar ff de juiste endcaps bestellen nu.
Kwam er net achter dat ik een voorwiel met dt swiss 350 hub heb met 15mm endcaps.
Had ik in mijn fiets gezet met 12mm steekas.
Dat is natuurlijk niet de bedoeling, maar kon er wel gewoon mee fietsen, waarschijnlijk omdat de endcaps gewoon klem gezet worden.
Gewoon niet op gelet, wiel ging prima in de voorvork en steekas gewoon vast gedraaid.
Oops.
Maar ff de juiste endcaps bestellen nu.
Past gewoon. Ik rij ook met een Stages R8000 op een R8100 crank
Cube Litening Aero C:68X SLT
Trek Emonda SL5
Rose Backroad GRX RX620
Cube Agree C:62 (Taxc Fiets)
Trek Emonda SL5
Rose Backroad GRX RX620
Cube Agree C:62 (Taxc Fiets)
Alleen het design is misschien net wat anders. Als je daar niet wakker van ligt gewoon doen. Wellicht zelfs de Precision 2 Ultegra pakken, aangezien die eerder in de aanbieding komen. Het enige grote voordeel wat de precision 3 heeft, is dat hij (veel) langer op de batterij kan werken. Echter is dat ook meteen een nadeel, aangezien hij daardoor nog wat issues kan hebben (zie YT review van GPLama over de 4iiii precision 3).
Ik heb voor mijn GRX810 bewust een "oude" 4iiii precision 2 2e hands gekocht.
Ik heb voor mijn GRX810 bewust een "oude" 4iiii precision 2 2e hands gekocht.
Mijn gravelbike heeft een FH-117K freehub https://www.cannondale-parts.de/epages/ ... cale=en_US
Die is prima verkrijgbaar, echter kan ik nergens vinden welke sleutel er nodig is om de hub te wisselen. Wie kan mij helpen?
De hub is nog goed, maar het lager erin is nauwelijks te vervangen. Er zit een binnenbus in de hub die nagenoeg dezelfde diameter heeft als het asgat van het lager. Van de andere kant eruit tikken lukt niet. De bus sluit vrij dicht tegen het lager aan dus een trekker erin schroeven gaat niet. Ik heb gelukkig met beleid het lager eruit kunnen lepelen en een nieuwe kunnen zetten. Maar er komt een moment dat het niet lukt of er bijkomende schade ontstaat en de hele hub vervangen moet worden.
Die is prima verkrijgbaar, echter kan ik nergens vinden welke sleutel er nodig is om de hub te wisselen. Wie kan mij helpen?
De hub is nog goed, maar het lager erin is nauwelijks te vervangen. Er zit een binnenbus in de hub die nagenoeg dezelfde diameter heeft als het asgat van het lager. Van de andere kant eruit tikken lukt niet. De bus sluit vrij dicht tegen het lager aan dus een trekker erin schroeven gaat niet. Ik heb gelukkig met beleid het lager eruit kunnen lepelen en een nieuwe kunnen zetten. Maar er komt een moment dat het niet lukt of er bijkomende schade ontstaat en de hele hub vervangen moet worden.
Dogma F