Daar ga je geen spijt van krijgen denk ik. Mij bevalt het in ieder geval prima En voor de prijs hoef je het ook niet meer te laten.
Wat heb jij voor het laatst gekocht?
Nu 3 ritjes mee gedaan, wat een genot. Voor die 400 euro wil ik niet meer terug. Mijn XT set was ik ook zo kwijt...
Alles werkt perfect, mijn MTB is volledig M8100 XT, eraf gehaald, AXS erop. Laagste gedeelte van de cassette tot pulley schroefje 4cm uitmeten voor de b gap en voila. Schakelt perfect.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Kettingblad, ketting en cassette zou ik binnen zelfde merk houden. Zit wat versch in de ketting/rollers.
Ik rijd met sram crank, ketting en cassette met een XTR 12-sp shifter+derrie.
Ik rijd met sram crank, ketting en cassette met een XTR 12-sp shifter+derrie.
Less is bore
Een kat in een zak?
Er schijnt inderdaad iets te zijn dat het handige B-schroef tooltje niet werkt in dat geval maar met slechts een iets minder eenvoudige work
around.
En even opletten of je geen direct mount derailleurpat hebt. Die fout maakte ik . Gelukkig kwam ik erachter dat er voor de Genesis Tarn ook een normaal pat te krijgen is, Uiteraard alleen in Engelse webshops die niet naar Nederland verzenden of uitverkocht. Cycleworks in Utreg hebben er eentje voor me geregeld .
Campagnolo Ultra Dork
Karton? Dat rijdt vast flut... Dat ben ik niet van Philippos gewend!
Ik zag in een video dus die 4cm tip, omdat je niet met de normale tool van SRAM kan werken ipv Shimano derrie. En de shimano tool zit op de derrie zelf. Toen ik die 4cm aangepast had, schakelde die echt perfect. Kan best wel wat verschil maken.Ernie C. schreef: ↑25 jan 2023 21:47Er schijnt inderdaad iets te zijn dat het handige B-schroef tooltje niet werkt in dat geval maar met slechts een iets minder eenvoudige work
around.
En even opletten of je geen direct mount derailleurpat hebt. Die fout maakte ik . Gelukkig kwam ik erachter dat er voor de Genesis Tarn ook een normaal pat te krijgen is, Uiteraard alleen in Engelse webshops die niet naar Nederland verzenden of uitverkocht. Cycleworks in Utreg hebben er eentje voor me geregeld .
-
- Forum-lid HC
Er zijn verschillende tools voor de b schroef afstelling.
Wat ook werkt, zet bij MTB of gravel de MTB op de een na grootste krans en dat zet je de derrie net onder de grootste krans, dat is dezelfde afstelling
Dus bv in geval van eagle, ketting op de 42 en dan het derrie wieltje dan dus afstellen precies op de 50 (of 52)
Wat ook werkt, zet bij MTB of gravel de MTB op de een na grootste krans en dat zet je de derrie net onder de grootste krans, dat is dezelfde afstelling
Dus bv in geval van eagle, ketting op de 42 en dan het derrie wieltje dan dus afstellen precies op de 50 (of 52)