Het grote auto-topic
- thestudent
- Forum-lid HC
- Berichten: 5540
- Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
- Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn
Heb een clio II ph2 met 1.6 gehad. Best betrouwbaar ding hoor. Onderdelenprijzen zijn dan ook niet zo hoog. Dus als er dan wat stuk is ben je niet per se vol aan de beurt. Espace hadden mijn ouders. Mijn vader heeft zelfs even de 3.5 v6 gehad, alleen die was toch wat te dorstig op lange termijn.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!
Ik wil van een auto dat hij me in veiligheid en comfort van A naar B brengt. Liefst tegen een aanvaardbare prijs.
Liefst ook een praktische, ruime auto die er nog een beetje leuk uitziet.
vandaar dat deze sinds een paar maanden voor de deur staat.
Cover your eyes if you hate cheap cars
Een éénliter driepitter van 100pk. Maar dat motortje heeft meer pit dan je zou vermoeden
Liefst ook een praktische, ruime auto die er nog een beetje leuk uitziet.
vandaar dat deze sinds een paar maanden voor de deur staat.
Cover your eyes if you hate cheap cars
Een éénliter driepitter van 100pk. Maar dat motortje heeft meer pit dan je zou vermoeden
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40145
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Briljant apparaat! Ik heb hem een weekend mogen gebruiken bij gebrek aan een andere leenwagen bij de dealer.thestudent schreef: ↑27 jan 2023 21:10 Espace hadden mijn ouders. Mijn vader heeft zelfs even de 3.5 v6 gehad, alleen die was toch wat te dorstig op lange termijn.
@hayes: ding zou opknappen van een 150pk 4-cyl. Want verder is het echt een fraaie auto geworden voor het geld.
Less is bore
Of VAG territorium. Mijn Skoda Kodiaq 1.4tsi heeft dezelfde verhouding. Wel met turbo dat wel en je merkt dat de pk’s uit een klein blokje komen. Een luie zescilinder met evenveel pk’s en koppel zal toch totaal anders rijden.
Fietsje xl kan gewoon achterin met de bank plat.
Erg fijne auto die we lang gaan hebben vermoed ik.
Wil nog wel een lans breken voor de Renault Espace van het vorige model.
Heb die 5 jaar gehad van 5 jaar oud tot 10 jaar oud en nooit iets mee gehad.
170pk met automaat was een heerlijke combi.
En inderdaad jammer dat Mercedes echt vaak een heel fout publiek aantrekt, potsierlijke ronde ventilatieroosters heeft en het meest hypocriete F1 team is. Die drie zaken zouden me weerhouden om bij Mercedes binnen te stappen als ik in de markt was in dat segment.
Fietsje xl kan gewoon achterin met de bank plat.
Erg fijne auto die we lang gaan hebben vermoed ik.
Wil nog wel een lans breken voor de Renault Espace van het vorige model.
Heb die 5 jaar gehad van 5 jaar oud tot 10 jaar oud en nooit iets mee gehad.
170pk met automaat was een heerlijke combi.
En inderdaad jammer dat Mercedes echt vaak een heel fout publiek aantrekt, potsierlijke ronde ventilatieroosters heeft en het meest hypocriete F1 team is. Die drie zaken zouden me weerhouden om bij Mercedes binnen te stappen als ik in de markt was in dat segment.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40145
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 6329
- Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
- Locatie: Omgeving Eindhoven
Was wel betrouwbaarste Espace die je kon kopen, want met een 3,5ltr v6 motor van Nissan, dezelfde motor als in de Nissan 350 ZX....thestudent schreef: ↑27 jan 2023 21:10 Heb een clio II ph2 met 1.6 gehad. Best betrouwbaar ding hoor. Onderdelenprijzen zijn dan ook niet zo hoog. Dus als er dan wat stuk is ben je niet per se vol aan de beurt. Espace hadden mijn ouders. Mijn vader heeft zelfs even de 3.5 v6 gehad, alleen die was toch wat te dorstig op lange termijn.
De rest van de Espaces waren dramatisch, zeker de 2.0T en de 3.0 diesel...
-
- Forum-lid
- Berichten: 696
- Lid geworden op: 17 nov 2020 11:26
En wat een fijne motor was dat inderdaad die 3.5 V6. Ik heb ooit een keer in een Infiniti FX35 gereden met dat blok. Fijne rit was dat zeg.
Renault was met eigen motoren inderdaad niet zo succesvol om het maar zachtjes uit te drukken. Collega’s destijds met Meganes en Lagunas stonden bijna iedere maand wel met pech of bij de garage. De leaseprijs van een Laguna steeg daarom op het laatst ook boven die van een A6, 5-serie of E-klasse uit.
Renault was met eigen motoren inderdaad niet zo succesvol om het maar zachtjes uit te drukken. Collega’s destijds met Meganes en Lagunas stonden bijna iedere maand wel met pech of bij de garage. De leaseprijs van een Laguna steeg daarom op het laatst ook boven die van een A6, 5-serie of E-klasse uit.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13759
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
@hayes, jouw keuze begrijp ik heel goed. En als autoliefhebber snap ik niet dat veel meer niet liefhebbers dit soort auto,s niet kopen.
Vind hem ook niet lelijk en je hebt er een lekker kleurtje op genomen.
De meeste kopen toch wat ze bij hun status vinden horen.
Vind hem ook niet lelijk en je hebt er een lekker kleurtje op genomen.
De meeste kopen toch wat ze bij hun status vinden horen.
Ruime en praktische auto's +1, maar die Dacia's staan niet echt bekend om veiligheid in geval van een botsing. Dat heeft mij altijd tegengehouden. Of is dat inmiddels veranderd?hayes schreef: ↑27 jan 2023 21:43 Ik wil van een auto dat hij me in veiligheid en comfort van A naar B brengt. Liefst tegen een aanvaardbare prijs.
Liefst ook een praktische, ruime auto die er nog een beetje leuk uitziet.
vandaar dat deze sinds een paar maanden voor de deur staat.
Cover your eyes if you hate cheap cars
Een éénliter driepitter van 100pk. Maar dat motortje heeft meer pit dan je zou vermoeden
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40145
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
- thestudent
- Forum-lid HC
- Berichten: 5540
- Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
- Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn
Dat valt wel mee. Tegenwoordig heeft NCAP ook veel van doen met de andere veiligheidssystemen. Lane departure warning, assist dit assist dat. En de NCAP sterren verzwaren de hele tijd.
Een auto uit 2005 met toen 5 sterren rating haalt er nu gewoon letterlijk 0.
Een huidige Dacia jogger haalt dus 1 ster.
Maar als je opzoekt waarop die onvoeldoende scoort is het dus voetgangersveiligheid en de safety assist systemen. Niet op de inzittendenveiligheid.
Een auto uit 2005 met toen 5 sterren rating haalt er nu gewoon letterlijk 0.
Een huidige Dacia jogger haalt dus 1 ster.
Maar als je opzoekt waarop die onvoeldoende scoort is het dus voetgangersveiligheid en de safety assist systemen. Niet op de inzittendenveiligheid.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!