Specialized
Die 15k is gewoon om aandacht te trekken, want als ik een s-works frame zou kopen van 5k, en een dura-ace groep van 3k, de Roval Rapide CLX II wielset van 2,7k en carbon stuurtje van 300 kom ik op 11k, dan nog een paar honderd voor een mooi zadel en pedalen en je bent er. Ik zal best nog iets missen maar zo heb ik geen idee waar dan die overige 4k in zit.
Het is dus logischer om die S-Works bij elkaar te klikken met je dealer, dan ben je goedkoper uit en kan je nog wat customizen ook. Neem aan dat de meeste kopers van deze fiets dat dan ook zo doen.
Het is dus logischer om die S-Works bij elkaar te klikken met je dealer, dan ben je goedkoper uit en kan je nog wat customizen ook. Neem aan dat de meeste kopers van deze fiets dat dan ook zo doen.
Laatst gewijzigd door Kluus op 30 jan 2023 23:08, 6 keer totaal gewijzigd.
-
- Forum-lid
- Berichten: 1671
- Lid geworden op: 21 dec 2012 18:50
Dat heb ik met Tesla’s niet met racefietsen.
Bianchi Oltre xr3 Ultegra di2/Scope R4D/Deda Alanera Dcr.
Factor Ostro VAM Dura-Ace di2/Black Inc.
Factor Ostro VAM Dura-Ace di2/Black Inc.
Mijn specialized is goedkoper dan een canyon, gewoon omdat die eerste gemakkelijk te leasen is via het werk. Voor een canyon te leasen moest ik teveel truukjes uithalen
Nu kost me die specialized de helft van de adviesprijs, of zelf nog niet
Nu kost me die specialized de helft van de adviesprijs, of zelf nog niet
Klopt, maar de ene geeft wat meer korting dan de ander
En canyon doet in principe niet mee als buitenlandse onlineshop
Dat heb ik ook, voor het geld van een Tesla kun je zoveel meer auto kopen van een ander merk.
Als je te vroeg juicht, heb je in ieder geval lol gehad.
Afgezien van het feit dat zelf samenstellen goedkoper is, blijven de prijzen voor de losse onderdelen vrij bizar.Kluus schreef: ↑30 jan 2023 22:50 Die 15k is gewoon om aandacht te trekken, want als ik een s-works frame zou kopen van 5k, en een dura-ace groep van 3k, de Roval Rapide CLX II wielset van 2,7k en carbon stuurtje van 300 kom ik op 11k, dan nog een paar honderd voor een mooi zadel en pedalen en je bent er. Ik zal best nog iets missen maar zo heb ik geen idee waar dan die overige 4k in zit.
Het is dus logischer om die S-Works bij elkaar te klikken met je dealer, dan ben je goedkoper uit en kan je nog wat customizen ook. Neem aan dat de meeste kopers van deze fiets dat dan ook zo doen.
Een Dura Ace groep met dubbelzijdige powermeter voor 3K is wel erg optimistisch, als je deze groep voor 4K kunt kopen heb je een goede deal! Zelfde gaat op voor het stuur, een net geïntegreerd en lichtgewicht Carbon stuur voor 300 is ook krap gerekend, 550 komt eerst. Pedalen, zadel, banden en klein materieel kost samen ook snel 650, dan moet de dealer ook nog wat, 300, rekenen voor montage als deze zelf zijn uren vergoed wil hebben en niet uit zijn krappe marge op S works wil halen..... Blijft staan dat je dan nog altijd ruim onder de 14.5K van Specialized blijft.
My Canyon is paid...
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5615
- Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41
Tja, waar ligt de grens dan?
Als je een topframe koopt zit je tegenwoordig al gauw rond de 4500-5000 euro.
Die wil je natuurlijk ook nog eens deftig afmonteren, met mooie wieltjes, E-groepje etc. zit je al gauw boven de 10k.
Is dit dan nog wel uit te leggen/acceptabel?
Mocht ik het geld hebben en het gemakkelijk kunnen missen, dan zou ik er geen moeite mee hebben om een V4rs te kopen en zou dit voor mij gemakkelijk uit te leggen zijn, of het dan het ook waard is, tja dat blijft de vraag.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40090
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Als je het vergelijkt met full suspension mountainbikes is het echt bizar. Zit veel meer techniek in en meest toch goedkoper.
Less is bore
Volgens mij kan je maar 1 fiets tegelijk leasen via je werkgever.
Het maandelijks af te betalen bedrag wordt van je brutoloon af gehouden.
Vermits dit van de schijf die het zwaarst belast wordt afgaat, gaat er van je netto loon maar de helft af.
Dus als de fiets duurder is, dan is het maandelijks bedrag hoger en doe je meer fiscaal voordeel
Uiteindelijk “fiscale voordelen “ dat gaat van de grote pot (of moet ik zeggen put).
Eigenlijk betalen die belasting betalers die geen fiets (kunnen) leasen via hun loon, mee voor die geleasde fietsen.
Wie is de gelukkige?