Over de wielersport en zijn beoefenaars.
-
Enzzo
- Forum-lid HC
Enzzo
25 jan 2023 22:05
lugosi schreef: ↑25 jan 2023 17:57
Ernie C. schreef: ↑25 jan 2023 14:39
Vingegaard heeft vooral het geluk gehad dat Pogacar zichzelf een beetje verloren had in grootheidswaanzin. Die dacht ook nog even een compleet voorjaar af te kunnen raggen, dan even tussen neus en lippen door de Tour te gaan winnen om als toetje nog het wk mee te pakken.
Hij was toch even vergeten dat er nog Belgen, Nederlanders en die gekke Deen meedoen met het wielrennen.
Ik zou het geen grootheidswaanzin noemen, het is net een eerbiedwaardig streven om geen één-koers-per-jaar-renner te zijn. Hij verliest de Tour mijn inziens ook in de Tour zelf door een gebrek aan ervaring door mee te gaan in het plannetje van Jumbo. Dit jaar kan hij terug beroep doen op Peiper, dat gaat dus niet meer gebeuren.
Peiper is inderdaad een geweldige tacticus!! Maar vergis je niet he! Iemand die van kanker terug komt is niet dezelfde mens als voordien.
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind
-
bartdr
- Forum-lid
bartdr
26 jan 2023 08:48
Ja, kijk maar naar Armstrong.
Peiper gaat volgens wat ik lag in een interview niet in de volgwagen zitten, maar gaat eerder een rol van tactisch raadgever (en ik denk ook wat materiaal/marginal gains gerelateerd) invullen.
-
fiedoo
- Forum-lid HC
fiedoo
26 jan 2023 09:41
daniel1975 schreef: ↑25 jan 2023 15:17
Ja, want Wout had de hele tour nog niks gedaan en alleen een beetje in het peloton gefreewheeld.....
Dat Pogi zichzelf wat voorbij is gelopen zijn we het denk ik toch wel over eens. Geen enkele tour in de moderne wielerhistorie is gewonnen door iemand die dat programma heeft gereden én ook nog eens geen fatsoenlijke ploeg had.
Vingegaard gaat de tour niet nog eens winnen, geloof ik niks van. One hit wonder imho.
Jumbo 100% schoon? Vast niet. Maar niet erger dan alle andere ploegen zou ik denken.
Wat heeft pogacar meer gereden in 2022 dan een gemiddeld jaar bij Froome? Zie link:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Chris_Froome
https://nl.wikipedia.org/wiki/Tadej_Poga%C4%8Dar
En Froome reed dan nog een paar keer de Vuelta achteraf.
Ik denk dat je het mindere (?) presteren eerder moet zoeken bij het overlijden van de moeder? van Pogacars vrouw waardoor zijn fysieke (en mentale?) voorbereiding niet optimaal was.
-
lugosi
- Forum-lid HC
lugosi
26 jan 2023 10:04
Kan me niet herinneren dat Froome ooit (in 1 jaar) Lombardije won, de Strade en Montreal en in datzelfde jaar dan ook nog eens meedeed voor winst in MSR; RvVl; DwdV;Luik, WP; Quebec, Bretagne Classic.
Ik meen Froome alleen gezien te hebben in voorbereidingskoersen op de grote rondes.
-
daniel1975
- Forum-lid HC
daniel1975
26 jan 2023 12:11
lugosi schreef: ↑26 jan 2023 10:04
Kan me niet herinneren dat Froome ooit (in 1 jaar) Lombardije won, de Strade en Montreal en in datzelfde jaar dan ook nog eens meedeed voor winst in MSR; RvVl; DwdV;Luik, WP; Quebec, Bretagne Classic.
Ik meen Froome alleen gezien te hebben in voorbereidingskoersen op de grote rondes.
Is ook mijn actieve herinnering
Less is bore
-
wasbeer2006
- Forum-lid HC
wasbeer2006
29 jan 2023 13:28
Dat heeft er natuurklijk ook mee te maken dat Froome die wedstrijden nooit kon winnen, heel ander type renner.
Dus waarom zou je dan meedoen?
Je kan het nooit met elkaar verglijken.
Ik denk dat Pogi natuurlijk graag de tour wint, maar niet ten koste van alles op dit moment. Hij wil plezier hebben en daarom zien wij mooie koersen.
-
fiedoo
- Forum-lid HC
fiedoo
30 jan 2023 08:05
lugosi schreef: ↑26 jan 2023 10:04
Froome reed die voorbereidingskoersen wel om te winnen en won ze meestal ook. Ik kan mij ook niet herinneren dat Pogacar de vuelta na de tour nog reed.
De RVL is één dag koersen, om de vuelta te winnen is 20 dagen vol aan de bak, net als de tour en al die dagen van die "voorbereidingskoersen". Tel eens op wie het meest vol aan de bak moet. Veel verschil zal er niet hebben opgezeten.
-
lugosi
- Forum-lid HC
lugosi
30 jan 2023 18:33
Elke dag vol aan de bak moeten in voorbereidingskoersen die hij won? De Dauphine bedoel je? (ik kan me geen andere voorbereidingskoersen van enig niveau zoals P-N, Tirreno, Zwitserland, etc herinneren die hij won, maar verbeter me gerust)
En dat vergelijken met winst in monumentale klassiekers? Ik denk het niet.
Als je volume van beide wil vergelijken vergeet dan ook niet dat Froome zijn 1e grote ronde won toen hij al 28 was! (ik reken de vuelta-schorsing 2011 van cobo niet mee als een overwinning)
-
JPAR
- Forum-lid HC
JPAR
30 jan 2023 19:27
lugosi schreef: (ik reken de vuelta-schorsing 2011 van cobo niet mee als een overwinning)
Waarom niet? Uiteindelijk heeft hij hem eerst niet gewonnen door valsspelen van een ander.
-
bartdr
- Forum-lid
bartdr
31 jan 2023 08:42
lugosi schreef: ↑30 jan 2023 18:33
Als je volume van beide wil vergelijken vergeet dan ook niet dat Froome zijn 1e grote ronde won toen hij al 28 was!
Dat een ouder lichaam een hoger volume aan kan lijkt toch meer en meer achterhaald te zijn. Zelfs Evenepoel, die al bij al zo lang nog niet koerst, kan al een berg volume aan (zowel in training als in koers). Ayuso en Simmons lijken dat ook te gaan bevestigen en waarschijnlijk vergeet ik er nog een paar.
Pogacar is uitzonderlijk, maar vooral om wat hij wint en de manier waarop. Niet om wat hij rijdt.
-
fiedoo
- Forum-lid HC
fiedoo
31 jan 2023 09:35
lugosi schreef: ↑30 jan 2023 18:33
Elke dag vol aan de bak moeten in voorbereidingskoersen die hij won? De Dauphine bedoel je? (ik kan me geen andere voorbereidingskoersen van enig niveau zoals P-N, Tirreno, Zwitserland, etc herinneren die hij won, maar verbeter me gerust)
En dat vergelijken met winst in monumentale klassiekers? Ik denk het niet.
Als je volume van beide wil vergelijken vergeet dan ook niet dat Froome zijn 1e grote ronde won toen hij al 28 was! (ik reken de vuelta-schorsing 2011 van cobo niet mee als een overwinning)
Lugosi, ik zette er de link bij omdat je hem zou kunnen bekijken. Doe dat dan ook liefst eerst eens voor je antwoordt.
Vanaf 2011 t/m 2018 reed hij 14 grote rondes en 20 kleinere rondes, toch meer dan genoeg denk ik. Dat eendagskoersen zijn ding niet waren is geweten, dus legde hij zijn focus logischerwijs op rondes.
Laatst gewijzigd door
fiedoo op 31 jan 2023 09:46, 2 keer totaal gewijzigd.