Het grote woon-werk topic
Zeker in speciaal onderwijs (bij ons Buitengewoon onderwijs) moeten leerlingen soms heel lang op de bus zitten. Onze dochter moest 11 km naar school. Ze moest daarvoor om 7u 's morgens de bus op. Nu loopt er een afgescheiden fietspad voor ca. 9van de 11km, dus een elektrische fiets kan ene oplossing zijn. Destijds niet omdat het gewoon te gevaarlijk was op de beruchte Vlaamse moordstrookjes.
Elf kilometer fietsen naar school . . . . . iets meer dan een half uur fietsen, wat een eind zeg. In Nederland lachen ze erom. Kinderen op het platteland fietsen minstens dat dagelijks naar school, door weer en wind, op een gewone fiets nog. Een elektrische fiets voor kinderen om naar school te fietsen is voor 'watjes'.hayes schreef: ↑03 feb 2023 11:43 Zeker in speciaal onderwijs (bij ons Buitengewoon onderwijs) moeten leerlingen soms heel lang op de bus zitten. Onze dochter moest 11 km naar school. Ze moest daarvoor om 7u 's morgens de bus op. Nu loopt er een afgescheiden fietspad voor ca. 9van de 11km, dus een elektrische fiets kan ene oplossing zijn. Destijds niet omdat het gewoon te gevaarlijk was op de beruchte Vlaamse moordstrookjes.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Sorry Orlok, maar 50% (denk wel 80%) van de plattelanders die meer dan 5km fietsen zie ik met een electrische fiets.Orlok schreef: ↑03 feb 2023 14:26 Elf kilometer fietsen naar school . . . . . iets meer dan een half uur fietsen, wat een eind zeg. In Nederland lachen ze erom. Kinderen op het platteland fietsen minstens dat dagelijks naar school, door weer en wind, op een gewone fiets nog. Een elektrische fiets voor kinderen om naar school te fietsen is voor 'watjes'.
En ik zie er met WW toch echt een heleboel.
Oh maar dat verbaast mij niets hoor. Ik wil niet zeggen dagelijks maar vaak kom ik op de racefiets 'peuters' op elektrische fietsen, elektrische steps etc. tegen waarbij ik mij afvraag waar ligt de grens.dickw schreef: ↑03 feb 2023 14:28Sorry Orlok, maar 50% (denk wel 80%) van de plattelanders die meer dan 5km fietsen zie ik met een electrische fiets.Orlok schreef: ↑03 feb 2023 14:26 Elf kilometer fietsen naar school . . . . . iets meer dan een half uur fietsen, wat een eind zeg. In Nederland lachen ze erom. Kinderen op het platteland fietsen minstens dat dagelijks naar school, door weer en wind, op een gewone fiets nog. Een elektrische fiets voor kinderen om naar school te fietsen is voor 'watjes'.
En ik zie er met WW toch echt een heleboel.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Blij dat jij m'n dochter kent Orlok. Er is een reden dat ze in het buitengewoon onderwijs zatOrlok schreef: ↑03 feb 2023 14:26Elf kilometer fietsen naar school . . . . . iets meer dan een half uur fietsen, wat een eind zeg. In Nederland lachen ze erom. Kinderen op het platteland fietsen minstens dat dagelijks naar school, door weer en wind, op een gewone fiets nog. Een elektrische fiets voor kinderen om naar school te fietsen is voor 'watjes'.hayes schreef: ↑03 feb 2023 11:43 Zeker in speciaal onderwijs (bij ons Buitengewoon onderwijs) moeten leerlingen soms heel lang op de bus zitten. Onze dochter moest 11 km naar school. Ze moest daarvoor om 7u 's morgens de bus op. Nu loopt er een afgescheiden fietspad voor ca. 9van de 11km, dus een elektrische fiets kan ene oplossing zijn. Destijds niet omdat het gewoon te gevaarlijk was op de beruchte Vlaamse moordstrookjes.
Rap klaar met oordeel... Enige kennis is steeds minder vereist voor een snelle opmerking.
Dit was de weg trouwens. Geen fietspad. Vlot 100 per uur. Vrachtwagens, tractoren, auto's,...
Beste Orlo, dat de jeugd in Nederland die afstand doet met de fiets, is zeker een pluspunt. Gezien de wegligging van de (meestal) afgescheiden fietspaden, is dat zelfs normaal. In Belgie moeten kinderen meestal de weg delen met alle andere verkeer. Zou jij het willen dat je kind dagelijks rakelings wordt voorbij gestoken door tientonners?
In Belgie gebeuren wekelijks dodehoeks ongevallen, omdat politici geen beslissing willen/kunnen/durven te nemen. Fietsers zijn veel minder belangrijk dan economie. Het leed die dergelijke ongevallen veroorzaakt, daar draaien ze wel even van weg. Er is gelukkig een ommekeer op gang gekomen, maar het gaat veel te traag. Intussen brengen ouders hun kinderen let de auto naar school, of zitten kinderen een hele tijd op de bus. Het ov is trouwens op veel olaatsen ip het platteland berierd (lees = slecht).
In Belgie gebeuren wekelijks dodehoeks ongevallen, omdat politici geen beslissing willen/kunnen/durven te nemen. Fietsers zijn veel minder belangrijk dan economie. Het leed die dergelijke ongevallen veroorzaakt, daar draaien ze wel even van weg. Er is gelukkig een ommekeer op gang gekomen, maar het gaat veel te traag. Intussen brengen ouders hun kinderen let de auto naar school, of zitten kinderen een hele tijd op de bus. Het ov is trouwens op veel olaatsen ip het platteland berierd (lees = slecht).
Tja helaas, maar ik moet er na al die jaren nog steeds aan wennen dat er op dit forum zoveel Belgen (Vlamingen) zitten waarmee je eigenlijk als Nederlander geen vergelijking mee kan maken over de slechte gesteldheid van fietspaden in België en andere landen natuurlijk al dan niet gescheiden van de autoweg.
Een elektrische fiets voor de kinderen om 11 kilometer naar school te fietsen verandert daar mijns inziens niet zoveel aan, ergo maakt het alleen nog onveiliger in verband met de snelheid waarmee wordt gereden.
Een elektrische fiets voor de kinderen om 11 kilometer naar school te fietsen verandert daar mijns inziens niet zoveel aan, ergo maakt het alleen nog onveiliger in verband met de snelheid waarmee wordt gereden.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Rond Amsterdam wel. Grote ergernis. Dochterlief fietst haar 10 km naar school gelukkig nog steeds op eigen kracht.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5619
- Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41
Tja, je kan het triest noemen maar ook vooruitgang!
Ik weet dat mijn oma haar wasgoed ook nog in een teil met water met een houten stamper waste, en vervolgens door een wringer haalde. En toen was er de wasmachine en de centrifuge en weer later de droger!
Sommige dingen hou je nu eenmaal tegen, de e-bike zal ook de gewone fiets op den duur gaan verdringen, en dan staat niemand daar meer bij stil.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!
Dus nog minder beweging. Nog eerder ziek zwak en misselijk.colnagofreak schreef: ↑04 feb 2023 09:39Tja, je kan het triest noemen maar ook vooruitgang!
Ik weet dat mijn oma haar wasgoed ook nog in een teil met water met een houten stamper waste, en vervolgens door een wringer haalde. En toen was er de wasmachine en de centrifuge en weer later de droger!
Sommige dingen hou je nu eenmaal tegen, de e-bike zal ook de gewone fiets op den duur gaan verdringen, en dan staat niemand daar meer bij stil.