Canyon
-
- Forum-lid
- Berichten: 63
- Lid geworden op: 05 jun 2014 12:37
Dank voor de tips, dus wellicht overbodig? Staan filmpjes op yt waarbij de steerer tube is gebarsten. Nu weet je natuurlijk niet met hoeveel kracht de bouten zijn aangedraaid.. schroefje van topcap is sowieso iel en gevoelig voor doldraaien.
Ja daarom dus mijn tekst over verschillen de meningen over, die filmpjes heb ik ook langs zien komen.
Maar beetje zelfde waarom ik dus eigenlijk altijd minimale spacer boven mijn stuurpen doe, sommige mensen zagen hun vorkbuis paar mm lager af dan stuurpen eindigt, maar dan heb je dus risico dat klemming niet lekker gaat.
En lastiger als je ooit andere stuurpen wilt monteren die iets hoger is.
Ik heb bij mijn grizl de canyon oplossing iig hergebruikt, maar echt handig is het niet.
Want je moet bijvoorbeeld op goed geluk dat dingetje weer in je vorkbuis krijgen op de juiste diepte.
Kon toen alleen niet echt een vervanging vinden door afwijkende maat.
Maar beetje zelfde waarom ik dus eigenlijk altijd minimale spacer boven mijn stuurpen doe, sommige mensen zagen hun vorkbuis paar mm lager af dan stuurpen eindigt, maar dan heb je dus risico dat klemming niet lekker gaat.
En lastiger als je ooit andere stuurpen wilt monteren die iets hoger is.
Ik heb bij mijn grizl de canyon oplossing iig hergebruikt, maar echt handig is het niet.
Want je moet bijvoorbeeld op goed geluk dat dingetje weer in je vorkbuis krijgen op de juiste diepte.
Kon toen alleen niet echt een vervanging vinden door afwijkende maat.
-
- Forum-lid
- Berichten: 823
- Lid geworden op: 15 okt 2008 23:17
Iemand problemen met de Rotor crank op een Grail? Ik kreeg eind november een Grail AL6. Al tijdens de eerste rit kwam de linker crankarm los. Probleem bleef terugkomen, ondanks diverse reparatiepogingen (zelf, een handige vriend en uiteindelijk de fietsenmaker om de hoek). Canyon reageerde coulant en snel: ik kreeg twee nieuwe crankarmen (links en rechts) én een nieuwe as. Ik kreeg zelfs de kosten voor de fietsenmaker vergoed die de boel heeft vervangen.
Een fietsmaatje kreeg dezelfde fiets een maand later en je raadt het al: ook bij hem laat de crank links los. Niet na de eerste rit, maar wel binnen de 400 kilometer. Ook hij gaat Canyon mailen voor vervangende onderdelen. Volgens de fietsenmaker kan er snel speling op de crank/as komen als je doorfietst met een losse crank.
Ik vind het erg toevallig dat dit twee keer voorkomt bij fietsen die een maand na elkaar in elkaar zijn gezet. Zijn er meer Canyon-rijders die hier last van hebben gehad?
Een fietsmaatje kreeg dezelfde fiets een maand later en je raadt het al: ook bij hem laat de crank links los. Niet na de eerste rit, maar wel binnen de 400 kilometer. Ook hij gaat Canyon mailen voor vervangende onderdelen. Volgens de fietsenmaker kan er snel speling op de crank/as komen als je doorfietst met een losse crank.
Ik vind het erg toevallig dat dit twee keer voorkomt bij fietsen die een maand na elkaar in elkaar zijn gezet. Zijn er meer Canyon-rijders die hier last van hebben gehad?
Michiel
En niet enkel Canyon rijders....
Al een gegoogeld?
-
- Forum-lid
- Berichten: 823
- Lid geworden op: 15 okt 2008 23:17
Aha, bekend probleem dus. Kon zo snel niks vinden op Google.
Michiel
Mijn Grizl (oke, geen Grail maar toch) ging ook niet helemaal lekker met Rotor crankset. Voorbladen zaten wat scheef, waardoor de ketting licht 'zwabberde' en aanliep bij de voorderailleur. Opgelost via nieuwe onderdelen en e.a.a. bij een fietsenmaker in de buurt laten herstellen. Werkt nu goed, maar alles bij elkaar veel gedoe en voor mij een leermomentje als het kopen van een nieuwe fiets via Canyon gaat.fietsvriend schreef: ↑07 feb 2023 21:59 Aha, bekend probleem dus. Kon zo snel niks vinden op Google.
In 2016 kocht ik mijn laatste Canyon, namelijk het vorige model van de Ultimate slx.
Aangezien het 7 jaar geleden is, is er bij Canyon wel het één en het ander veranderd. Als ik het goed begrijp kan je momenteel geen fiets meer bestellen zolang deze niet beschikbaar is.
Intussen is het nieuwe model in de meest courante maten uitverkocht. Bij sommige maten of modellen staat "Binnenkort" met een datum erbij en bij sommigen "Binnenkort" zonder datum.
Aangezien ik het de laatste jaren niet meer heb gevolgd en omdat ik weet dat er hier liefhebbers zijn die het reilen en zeilen van Canyon vanbuiten kennen, is mijn vraag de volgende. Betekent bovenstaande dit dat degene zonder datum nog later beschikbaar zullen zijn? Of komt een courante maat als "medium" soms toch vroeger ter beschikking? Ik ben namelijk geïnteresseerd in de Ultimate CF SLX 9 Di2. Is er trouwens iemand die weet of er bij de volgende lichting nieuwe kleuren ter beschikking zullen zijn?
Aangezien het 7 jaar geleden is, is er bij Canyon wel het één en het ander veranderd. Als ik het goed begrijp kan je momenteel geen fiets meer bestellen zolang deze niet beschikbaar is.
Intussen is het nieuwe model in de meest courante maten uitverkocht. Bij sommige maten of modellen staat "Binnenkort" met een datum erbij en bij sommigen "Binnenkort" zonder datum.
Aangezien ik het de laatste jaren niet meer heb gevolgd en omdat ik weet dat er hier liefhebbers zijn die het reilen en zeilen van Canyon vanbuiten kennen, is mijn vraag de volgende. Betekent bovenstaande dit dat degene zonder datum nog later beschikbaar zullen zijn? Of komt een courante maat als "medium" soms toch vroeger ter beschikking? Ik ben namelijk geïnteresseerd in de Ultimate CF SLX 9 Di2. Is er trouwens iemand die weet of er bij de volgende lichting nieuwe kleuren ter beschikking zullen zijn?
-
- Forum-lid
- Berichten: 733
- Lid geworden op: 29 jan 2016 09:05
Binnenkort zonder datum betekent zeker dat de fiets weer beschikbaar zal zijn. Binnenkort kan in mijn ervaring maanden duren. Maar soms gaat het best snel.
Je kan ze ook even mailen. Ze hebben meestal wel een indicatie wanneer ze een bepaalde fiets weer gaan fabriceren. Heb ik vorig jaar ook gedaan. Ik wilde de Endurace Aero, in april gemaild, antwoord dat deze in Q3 weer gebouwd zou worden. En warempel, in oktober was hij er weer.