Ik las op 4 januari - verkeerd dus - vandaar mijn (te snelle) opmerking.Neil schreef: ↑07 feb 2023 08:42Voor de duidelijkheid Johan: opbrengsten per maand
Veertien panelen (uit 2019), pal op het zuiden op een schuin dak. Regio Eindhoven.
Volgens de berekeningen van de plaatser zou ik realistich ca. 3,5MWh / jaar moeten kunnen opwekken, maar de 3 volle jaren (2020, 2021 en 2022) hebben allen minimaal 4,45MWh opgebracht. Met 2022 als uitschieter met 5,13MWh.
Of hoort dit in het energietopic?
Het grote 'off topic' topic
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Bedankt allemaal. De vinger was het weekend ervoor al gebroken, ongelukje met de aanhanger.
In eerste instantie dacht ik dat het flink gekneusd was maar toen de zwelling wat minder werd na een paar dagen, zat de bovenste helft van het vingertopje toch wel erg los en voelde ik het bij bewegen van binnen knakken.
Spalkje uit de 3d printer en een paar weken wachten.
In eerste instantie dacht ik dat het flink gekneusd was maar toen de zwelling wat minder werd na een paar dagen, zat de bovenste helft van het vingertopje toch wel erg los en voelde ik het bij bewegen van binnen knakken.
Campagnolo Ultra Dork
-
- Forum-lid
Amai. Sterkte!
- borgmonster
- Forum-lid
Een oude spaak ombuigen en wat leukoplast doet het toch net zo goed?Ernie C. schreef: ↑07 feb 2023 11:01 Bedankt allemaal. De vinger was het weekend ervoor al gebroken, ongelukje met de aanhanger.
ex-CUBE Litening full carbon Ultegra 3x10
ex-Benotto SL Campagnolo Record 2x6
ex-Benotto SL Campagnolo Record 2x6
-
- Forum-lid
Of juist minder dapper omdat ik niet naar de eerste hulp durf
Nee hoor, als ik meteen het vermoeden had gehad dat het gebroken was, was ik echt wel gegaan maar nu kon ik na die paar dagen dat de zwelling minder was goed voelen dat bot goed op zijn plaats zat (anders had het ook vast meer pijn gedaan). Dat betekent eerst naar de huisarts die er een beetje aan gaat lopen duwen en trekken, daarna foto's maken in het ziekenhuis, nog meer duwen en trekken en vervolgens een spalkje erom. Dat kost je een dag en 385€ eigen risico voor iets wat ik in een kwartiertje zelf kan doen met een paar cent materiaalkosten.
Nee hoor, als ik meteen het vermoeden had gehad dat het gebroken was, was ik echt wel gegaan maar nu kon ik na die paar dagen dat de zwelling minder was goed voelen dat bot goed op zijn plaats zat (anders had het ook vast meer pijn gedaan). Dat betekent eerst naar de huisarts die er een beetje aan gaat lopen duwen en trekken, daarna foto's maken in het ziekenhuis, nog meer duwen en trekken en vervolgens een spalkje erom. Dat kost je een dag en 385€ eigen risico voor iets wat ik in een kwartiertje zelf kan doen met een paar cent materiaalkosten.
Campagnolo Ultra Dork
- Lcsmet
- Forum-lid HC
Zou je daar in Nederland echt 385 Euro zelf voor moet betalen?
Ik kan mij echt niet inbeelden dat een gebroken vinger in Vlaanderen zoveel zou kosten voor de patient.
Dan is onze ziekteverzekering net iets beter geregeld.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
- daniel1975
- Forum-lid HC
Die €385 is eigen risico op jaarbasis. De volgende gebroken vinger is dan gewoon gratis
Less is bore
- Lcsmet
- Forum-lid HC
Hebben jullie dan een soort maximumfactuur voor de gezondheidszorg van 385 Euro en al wat daarboven zit is voor de ziekteverzekering?daniel1975 schreef: ↑08 feb 2023 09:26 Die €385 is eigen risico op jaarbasis. De volgende gebroken vinger is dan gewoon gratis
Als dat zo is dan zijn jullie, als het echt fout gaat met je gezondheid, weer beter af dan wij.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
-
- Forum-lid HC
Nee een eigen risico in de basis verzekering. Met wat medicatie of iets anders ben je die kwijt.
Vooral voor de chronisch zieken wel een hard gelach. Ik ben het ook altijd kwijt aan hooikoorst mediactie en chelesterol.
Maargoed, ik zal de laatste zijn die erover klaagt, maar voor een bepaalde groep is het heel veel geld.
In belgie betaal je toch weer voor huisarts bezoek per keer??
@Ernie C volgens mij is die eigen bedrage aan medicatie eraf, die gaat gewoon via het eigen risico.
Vroeger wat dat wel. Het is nu wel of niet vergoed dacht ik
Vooral voor de chronisch zieken wel een hard gelach. Ik ben het ook altijd kwijt aan hooikoorst mediactie en chelesterol.
Maargoed, ik zal de laatste zijn die erover klaagt, maar voor een bepaalde groep is het heel veel geld.
In belgie betaal je toch weer voor huisarts bezoek per keer??
@Ernie C volgens mij is die eigen bedrage aan medicatie eraf, die gaat gewoon via het eigen risico.
Vroeger wat dat wel. Het is nu wel of niet vergoed dacht ik