Trek
Mijn 2022 Émonda had volgens mij een soort van stuurstop waardoor je een maximale stuuruitslag hebt.
Na mijn val is deze weg volgens mij.
Is er nu iets stuk dat verder kwaad kan?
Of maakt het niet uit?
En wat en waar is er dan iets afgebroken? (Behalve in mijn vinger)
Na mijn val is deze weg volgens mij.
Is er nu iets stuk dat verder kwaad kan?
Of maakt het niet uit?
En wat en waar is er dan iets afgebroken? (Behalve in mijn vinger)
De steerer stop is een klein blokje in je balhoofd, je topcap kan links/rechts roteren tot het het rechtopstaand deel van dit blokje raakt. Bij een zware val gebeurt het weleens dat de topcap de bovenkant afbreekt (of de topcap breekt als de stop sterker blijkt te zijn). Kan het kwaad om zonder te fietsen? Nope.
Voor de emonda zou het de W5265664 moeten zijn.
Voor de emonda zou het de W5265664 moeten zijn.
Hallo , iemand ervaring met trek domane sl 5 gen 3? . Ik heb er 1tje en heb een vraag over het vastzetten / loszetten van de wielen. Ik vindt het raar dat als je het wiel vastzet je naar links moet draaien met je inbus. Engelse draad? Beetje raar uitgelegd , weet het
Even een update met een plaatje:
De fiets is een 2022 Trek Émonda SL5.
Er is inmiddels al het volgende aan veranderd:
Wielen 50mm Carbon van DXC, Carbon aero cockpit van Ali 42cm, Carbon seatmast van de SL6, zadel van de SL6. Met het stuur had ik ook een nieuwe houder voor mijn wahoo nodig en dat is een hide my bell geworden. Duur ding maar een bel is een must voor me.
In totaal 800gram lichter dan met de standaard onderdelen van de SL5. Als deze banden op zijn dan wil ik naar tubeless en gaat er nog iets van af.
De wielen doen het tot nu toe prima.
Het stuur zit er pas net op maar van 44cm naar 42cm bevalt me goed. Aero cockpit uit 1 geheel is toch wel mooi.
Het zadel is wat harder dan het originele maar daardoor juist ook wat fijner. Ik heb gewoon geen zadelpijn met dit zadel en mijn oude zadel kan mooi dienst doen voor de indoor fiets.
De fiets is een 2022 Trek Émonda SL5.
Er is inmiddels al het volgende aan veranderd:
Wielen 50mm Carbon van DXC, Carbon aero cockpit van Ali 42cm, Carbon seatmast van de SL6, zadel van de SL6. Met het stuur had ik ook een nieuwe houder voor mijn wahoo nodig en dat is een hide my bell geworden. Duur ding maar een bel is een must voor me.
In totaal 800gram lichter dan met de standaard onderdelen van de SL5. Als deze banden op zijn dan wil ik naar tubeless en gaat er nog iets van af.
De wielen doen het tot nu toe prima.
Het stuur zit er pas net op maar van 44cm naar 42cm bevalt me goed. Aero cockpit uit 1 geheel is toch wel mooi.
Het zadel is wat harder dan het originele maar daardoor juist ook wat fijner. Ik heb gewoon geen zadelpijn met dit zadel en mijn oude zadel kan mooi dienst doen voor de indoor fiets.
-
- Forum-lid
- Berichten: 16
- Lid geworden op: 17 aug 2017 09:59
ha Bakboord1, ik ben ook nieuwsgierig naar het stuur, heb ook een foto van de bovenkant?
Het is dit stuur:
https://m.nl.aliexpress.com/item/400021 ... 1640953286
Ik heb de versie zonder logo en gekocht bij de fabrikant zelf. Dit stuur staat bij meerdere aanbieders te koop onder meerdere merken.
De hoek scheelt 1 graad met wat Trek gebruikt dus ik heb een spacer moeten afvijlen om alles netjes aan te laten sluiten.
Hoe het stuur bevalt qua levensduur weet ik nog niet echt omdat ik pas een paar keer heb gefietst.
Ik heb de remkabels wel door het stuur getrokken en ingekort maar de versnellingskabels niet. Beide zijn uit het zicht waardoor het clean oogt.
Als ik echter ook de versnellingskabels binnendoor wil halen krijg ik heel veel extra werk en zo is het ook netjes.
Wel balen dat de patent boutjes zo glimmen en niet ook zwart zijn.
Foto van mijn stuur gemonteerd heb ik zo niet voorhanden.
https://m.nl.aliexpress.com/item/400021 ... 1640953286
Ik heb de versie zonder logo en gekocht bij de fabrikant zelf. Dit stuur staat bij meerdere aanbieders te koop onder meerdere merken.
De hoek scheelt 1 graad met wat Trek gebruikt dus ik heb een spacer moeten afvijlen om alles netjes aan te laten sluiten.
Hoe het stuur bevalt qua levensduur weet ik nog niet echt omdat ik pas een paar keer heb gefietst.
Ik heb de remkabels wel door het stuur getrokken en ingekort maar de versnellingskabels niet. Beide zijn uit het zicht waardoor het clean oogt.
Als ik echter ook de versnellingskabels binnendoor wil halen krijg ik heel veel extra werk en zo is het ook netjes.
Wel balen dat de patent boutjes zo glimmen en niet ook zwart zijn.
Foto van mijn stuur gemonteerd heb ik zo niet voorhanden.
Mooie fiets hoor Bakboord1 (y)
Morgen m’n Emonda weer ophalen bij Unlimited Colors ! Had al wat filmpjes gezien van het resultaat op hun IG pagina - voelt als new bike day