Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

Expertise gevraagd over beschadiging

Pilostilo
Forum-lid

Pilostilo 16 feb 2023 19:25

Allen,

Tijdens een verhuizing zijn meerdere fietsen beschadigd geraakt. Ik heb nu contact met de verzekeraar over de gradatie van de schade. Helaas ben ik buiten Nederland verhuisd en kan ik geen gebruik maken van de service van carbon reparateurs en hun expertise.

Ik wil echter wel gebruik maken van jullie expertise en vraag mij af of jullie op basis van onderstaande afbeeldingen een redelijke inschatting kunnen maken of dit gaat om oppervlakkige schade dan wel lak / sticker schade, of dat hier een breuk in het spel kan zijn. Ik hoop dat de foto's redelijk zichtbaar zijn, het is lastig er goede foto's van te maken. De fietsen in kwestie zijn een witte Canyon lux en een rode Trek domane.

Ik hoor graag jullie mening en expertise en hoop die te kunnen gebruiken in mijn discussie met de schade afhandelaar. Het is in beide gevallen al bevestigd dat het tijdens het transport gebeurd is, dus het gaat enkel over de ernst van de beschadiging.

Groet
Trek 2.jpg
Trek 1.jpg
Canyon 2.jpg
Canyon 1.jpg
Laatst gewijzigd door Pilostilo op 17 feb 2023 16:16, 1 keer totaal gewijzigd.

Pilostilo
Forum-lid

Pilostilo 16 feb 2023 19:26

Ik zie op mijn eigen computer geen weergave van de afbeeldingen. Ik zal hier morgen naar kijken

Enzzo
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Enzzo 16 feb 2023 20:05

Even op “volledige bewerker & voorbeeld” klikken. Vervolgens op “bijlagen” klikken en de foto’s uit je eigen fotobibliotheek uploaden (1 voor 1)
Via een desktop gaat inderdaad wat makkelijker dan met een telefoon.
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

Pilostilo
Forum-lid

Pilostilo 17 feb 2023 16:16

Dank je Enzzo, super goede tip

marsman
Forum-lid

marsman 17 feb 2023 16:34

De Canyon is zo vies, de schade is amper te zien. Maar zo op het eerste gezicht lijkt me dit maar oppervlakkige schade. Met spotrepair goed te repareren. Ik denk 200 per fiets ofzo. Je vind op internet diverse prijslijsten.
Ik pak ze wel weer in de afdaling :-)

microkid
Forum-lid

microkid 17 feb 2023 17:32

Misschien even op de foto's omcirkelen waar de schade volgens jou zit? Want ik zie niets.

Pilostilo
Forum-lid

Pilostilo 17 feb 2023 17:55

Op de rode Trek zit deze direct onder de zadelpenklem, op de Canyon op de letter Y

De fiets was vies verhuisd en vertoonde een diepe kras die volledig schoon was en dus tijdens het verhuizen gebeurd is. Omdat het geschil met de verzekeraar momenteel nog loopt is de fiets dus (bewust) nog vies

53x11
Forum-lid HC

Gebruikersavatar 53x11 17 feb 2023 18:30

Bij de foto's van het rode apparaat heb ik geen idee waar ik naar zit te kijken.
De eens-witte-Canyon is zo verschrikkelijk goor dat eventuele krassen goed verstopt zijn.
Je wilt advies, maar maakt er een soort zoekopdracht van.
Vreemd.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Lcsmet
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Lcsmet 17 feb 2023 20:36

Ik zie niet zoveel schade op de geposte foto's.
En waarom zou je de fietsen vuil laten, heb jij ze zo vuil gelaten bij de verhuis of hebben de verhuizers de fietsen zo vuil gemaakt?
Schade gaat echt niet weg bij een poetsbeurt en mocht dat wel zo zijn dan is het niet echt schade. :)
I know myself like no one else
Nothing to defend

thestudent
Forum-lid HC

Gebruikersavatar thestudent 17 feb 2023 21:28

Bewijst juist precies helemaal niks. Als jij op t derde ritje met nog vieze fiets wat schade maakt heb je toch gewoon hetzelfde?

Verder gok ik dat er met beide fietsen helemaal niets aan de hand is behalve een kras en lakchip op de trek? en een wat langere lakchip op die canyon.

Juist omdat hij vies is en was kan je toch nooit vaststellen dat de schade door verhuizing kwam? Niemand kan niet eens zien of de schade mogelijk al aanwezig was. Ik gok zelfs dat de schade op de trek daar al een flinke tijd zit. Het stof is namelijk niet onderbroken rondom de schade. Dus stof en vuil dat na de schade is neergedaald. Naja

Sorry maar ik zie hier eerder bijna een poging tot 'verzekeringsoplichting' in dan dat er echt serieuze schade door verhuizing is. Dat is absoluut niet vast te stellen.

Laat dat gedoe met verzekeraars gewoon zitten en ga je fiets poetsen en dan lekker fietsen. Er is niks mis met die dingen. Carbon fietsen zijn nou ook weer niet van suiker.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

Kornuit
Forum-lid HC

Kornuit 17 feb 2023 21:33

En als je echt zo zuinig op het materiaal bent had je de fietsen niet zo vuil weggezet.

scottpch
Forum-lid HC

scottpch 18 feb 2023 08:37

Isolatieschuim die je normaal om verwarmingsbuizen doet, had voor transport gebruikt kunnen worden dan had je niks beschadigd...
Maar gezien de staat van je fietsen kwa poetsen had men dat niet van je kunnen verwachten.... :(
En vervolgens ons een zoekplaatje voorschotelen, zeer jammer dit...

Plaats reactie