Ik ga de volle afstand doen. Vorig jaar met krap meer dan één jaar wielren-ervaring de volle AGR gedaan en dat is goed bevallen. Toen getraind met een trainingsschema van Fondo, dat doe ik nu weer. Het is behoorlijk intensief, 10 weken lang ~9 uur per week, zeker met het weer af en toe lastig, maar is ook een goede basis voor de rest van het seizoen. Ik ben heel benieuwd hoe LBL gaat bevallen, zijn flink meer hoogtemeters dan de AGR en ook hier en daar wat steilere klimmen.
Luik-Bastenaken-Luik Toertocht
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5619
- Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41
De AGR is een totaal niet te vergelijken met LBL, bij LBL zijn het ook alle naamloze "beklimmingen" die je voorgeschoteld krijg.
Ik noem dit altijd het wasbord dat je al richting Bastenaken tegen komt, het gaat voortdurend op en af. De rust haal je alleen uit de wat langere afdalingen, na Bastenaken zit er altijd wel een lekker stuk, voor je inderdaad aan het echte zware werk begint.
Maar dan heb je al de nodige klimkilometers in de benen, de kunst is om nog zo "fris" mogelijk hieraan te kunnen beginnen.
Ik noem dit altijd het wasbord dat je al richting Bastenaken tegen komt, het gaat voortdurend op en af. De rust haal je alleen uit de wat langere afdalingen, na Bastenaken zit er altijd wel een lekker stuk, voor je inderdaad aan het echte zware werk begint.
Maar dan heb je al de nodige klimkilometers in de benen, de kunst is om nog zo "fris" mogelijk hieraan te kunnen beginnen.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!
Kijk goeie tips daar hebben we wat aancolnagofreak schreef: ↑23 feb 2023 20:24 De AGR is een totaal niet te vergelijken met LBL, bij LBL zijn het ook alle naamloze "beklimmingen" die je voorgeschoteld krijg.
Ik noem dit altijd het wasbord dat je al richting Bastenaken tegen komt, het gaat voortdurend op en af. De rust haal je alleen uit de wat langere afdalingen, na Bastenaken zit er altijd wel een lekker stuk, voor je inderdaad aan het echte zware werk begint.
Maar dan heb je al de nodige klimkilometers in de benen, de kunst is om nog zo "fris" mogelijk hieraan te kunnen beginnen.
Als je een beetje getraind bent kom je de eerste 100km tot Bastenaken moeiteloos door. Start niet te laat. Er zijn duizenden deelnemers, waardoor je altijd met een groep kan meerijden. Dat scheelt heel veel energie waar je later die dag nog plezier aan gaat beleven. Want hoe dan ook, iedereen wordt compleet uitgeperst.
Steek ook een zo licht mogelijk verzet. Er zitten gewoon een heel stel nare kolerehellingen in en vooral in de laatste 80km.
Steek ook een zo licht mogelijk verzet. Er zitten gewoon een heel stel nare kolerehellingen in en vooral in de laatste 80km.
Goedkope startbewijzen voor gran fondo's, bezoek de CycloWorld SHOP
In mijn ogen niet. Er zijn veel leukere tochten in de Ardennen. Die lange brede wegen waar geen einde aan lijkt te komen....
Dat vond ik juist ook wel weer mooi, die lange banen, glooiend, verdwijnend aan de horizon, met naast je toch prima uitzicht af en toe. Ik zag er erg tegenop dat het inderdaad saai zou zijn, maar heb het na afloop zelfs mooi genoemd.
Wel echt hele zware tocht...
Vergeet ook zeker na de Redoute niet nog de Roche aux Faucons te vermelden. Tweetrapsraket met afdalinkje in het midden waar je helemaal op het einde van zo'n lange rit ook niet bepaald blij van wordt
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5619
- Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41
Eens, vooral de Waalse Pijl in het verleden georganiseerd door de plaatselijke wielervereniging voor het echt commercieel werd was een veel mooiere route. Ook in de provincie Namen worden heel veel mooie tochten georganiseerd de zogenaamde BAD Brevet à Dénivelé tochten. Laag inschrijfgeld vaak nog geen 10 euro, met vaak zelfs 3x uitgebreide verzorging onderweg.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!
En ondanks dat die korter is, is die zeker zo zwaar. Opeenvolging van Stockeu, Wanne, Thier de Coo, Haute Levée en Rosier, en dat na 170km, is redelijk killing.colnagofreak schreef: ↑23 mar 2023 20:24Eens, vooral de Waalse Pijl in het verleden georganiseerd door de plaatselijke wielervereniging voor het echt commercieel werd was een veel mooiere route.