Het grote 'off topic' topic
- daniel1975
- Forum-lid HC
Ik word heel verdrietig van complottheorieën over de NOS/RTLnieuws dat die volledig onder controle zouden staan van de overheid etc.
Media is altijd gekleurd, maar onder controle staan is echt next level.
Media is altijd gekleurd, maar onder controle staan is echt next level.
Less is bore
- Enzzo
- Forum-lid HC
Tja maar dat is nu eenmaal de huidige staat van zaken. Als je echt wilt weten waar een partij voor staat heb je de mogelijkheid om partijprogramma’s te lezen, alternatieve media te volgen en eventueel in gesprek te gaan met mensen die je interesse hebben.
Daar moet je wat moeite voor doen maar de mogelijkheid is er gelukkig wel!
Zo bepaal ik mijn stem. En soms concludeer ik dan dat degene die het dichtst bij mijn hart staat, niet altijd bij een partij hoort die ik per definitie zou kiezen.
Maar in het huidige politieke klimaat is het heel lastig om trouw te blijven aan een partij vind ik…
Daar moet je wat moeite voor doen maar de mogelijkheid is er gelukkig wel!
Zo bepaal ik mijn stem. En soms concludeer ik dan dat degene die het dichtst bij mijn hart staat, niet altijd bij een partij hoort die ik per definitie zou kiezen.
Maar in het huidige politieke klimaat is het heel lastig om trouw te blijven aan een partij vind ik…
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind
Ge ving nog nie veel wind
- borgmonster
- Forum-lid
Even kort: kleinere partijen zouden juist veel meer zendtijd moeten krijgen dan de gevestigde grote partijen. Die laatste kennen we wel, de nieuwere kunnen heel goede standpunten hebben maar nog niet het geld om die voor het voetlicht te brengen.
PS: vvd en cda geven de provincie-afdelingen de ruimte tegen het kabinetsbeleid in te gaan. Ja duh, het gaat om de eerste kamer, niet om de provinciale Staten. Zo erg dat dergelijk opportunistisch gedrag niet aan de kaak wordt gesteld. Ik ben ervan overtuigd dat teveel mensen zulks niet doorhebben.
PS: vvd en cda geven de provincie-afdelingen de ruimte tegen het kabinetsbeleid in te gaan. Ja duh, het gaat om de eerste kamer, niet om de provinciale Staten. Zo erg dat dergelijk opportunistisch gedrag niet aan de kaak wordt gesteld. Ik ben ervan overtuigd dat teveel mensen zulks niet doorhebben.
ex-CUBE Litening full carbon Ultegra 3x10
ex-Benotto SL Campagnolo Record 2x6
- borgmonster
- Forum-lid
Off topic: de forumtijd loopt een uur voor volgens mijn Apple tijdsindicatoren. Het is nu toch 22.13 uur?
Ik zie hier overal BBB posters en banners dus dat lukt prima, zolang je maar een aansprekend thema te pakken hebt. Kijk je naar b.v. Bij1 dan zie je juist heel veel aandacht voor de thema's van de partij maat 0 groeipotentieel.borgmonster schreef: ↑23 feb 2023 22:12 Even kort: kleinere partijen zouden juist veel meer zendtijd moeten krijgen dan de gevestigde grote partijen. Die laatste kennen we wel, de nieuwere kunnen heel goede standpunten hebben maar nog niet het geld om die voor het voetlicht te brengen.
Dat laatste is inderdaad opmerkelijk. Alsof de provincies het stikstobeleid bepalen. Het is ook wel zo doorzichtig dat ik niet denk dat het ze veel kiezers gaat opleveren.
Campagnolo Ultra Dork
Dit zou een inkopper moeten zijn, maar is het steeds minder. Gelukkig dat het nationale (!?) lijsttrekkers debat over de provinciale verkiezingen niet doorging anders waren de partij lijnen strakker uitgezet, of tenminste duidelijk wat de haagse regenten ervan vinden, terwijl provincie en waterschappen toch wel andere thema's hebben die per regio zeer kunnen verschillen.borgmonster schreef: ↑23 feb 2023 22:12 PS: vvd en cda geven de provincie-afdelingen de ruimte tegen het kabinetsbeleid in te gaan. Ja duh, het gaat om de eerste kamer, niet om de provinciale Staten. Zo erg dat dergelijk opportunistisch gedrag niet aan de kaak wordt gesteld. Ik ben ervan overtuigd dat teveel mensen zulks niet doorhebben.
- borgmonster
- Forum-lid
Vandaar ook dat koppeling van verkiezingen voor PS en eerste kamer nergens op slaat. Het ene orgaan wordt gedicteerd door het kabinet en het andere orgaan moet het kabinet (en tweede kamer) controleren.
-
- Forum-lid
Vind dit wel een goede uitleg.
https://youtu.be/oE6As6vvcw8
https://youtu.be/oE6As6vvcw8
Bianchi Oltre xr3 Ultegra di2/Scope R4D/Deda Alanera Dcr.
Factor Ostro VAM Dura-Ace di2/Black Inc.
Factor Ostro VAM Dura-Ace di2/Black Inc.
-
- Forum-lid
De waanzin van de totale versplintering: zelfs binnen partijen krijgt de stem van de kiezer een verschillende uitleg. Hoe noemt men dat op z'n Hollands: van twee walletjes eten?! Waarmee maar weer bewezen is dat politiek op de eerste plaats om macht draait; dus stemmen verzamelen. Pas daarna zijn de rapen gaar en ziet de kiezer dat het gras nog steeds en steeds meer naar rechts groeit, want, en ook dit is bijna waar, links is dood - teveel bezig met genderdingetjes en andere identiteitsfutiliteiten, terwijl ze haar pijlen moeten richten op de gapende kloof, die net als de economie nog wel blijft groeien.
Piketty verpakt het in een korte formule:
r > g.
Oftewel, werken loont niet.
Piketty verpakt het in een korte formule:
r > g.
Oftewel, werken loont niet.