Het grote 'off topic' topic
Ik faal niet, ik probeer niet eens.
Maar aangezien je over gesubsidieerde loondienst begint, gaat het zoals altijd over de VRT.
Alsof dat 'de media' zijn. Minder en minder mensen halen hun nieuws trouwens bij de journaals. En dat is een probleem.
Maar ik reageer verder dus niet mee rop politiek. Jammer dat het dit forum binnen geslopen is.
Maar aangezien je over gesubsidieerde loondienst begint, gaat het zoals altijd over de VRT.
Alsof dat 'de media' zijn. Minder en minder mensen halen hun nieuws trouwens bij de journaals. En dat is een probleem.
Maar ik reageer verder dus niet mee rop politiek. Jammer dat het dit forum binnen geslopen is.
Je hebt gelijk. Maar toch zie ik bij sommige beroepen (bv. dokters, advocaten) dat men ook daar meer kiest voor wat vrije tijd. Veel van de oude generatie artsen werkten heel erg veel (lees = bijna alle dagen, en dan nog eens lange uren). Nu verkiezen ze om samen te werken met andere artsen, en de koek te verdelen. En de vrije tijd gaat naar gezin of hobby's. Ik merk op dat die gasten ook veel aangenamer zijn om mee te werken.
Werken om te leven, en niet leven om te werken ...
Wij hebben ook nooit veel uren gewerkt (samen zo'n 50 uur in de week) en vooral leuke dingen gedaan. We hebben niet gestudeerd ofzo maar gewoon ons geld slim uitgegeven waardoor we het soms net lijkt of we ook nog rijk zijn.
Ik snap die jeugd dus wel. Waar ik mij wel aan kan ergeren is minimaal werken maar dan wel maximaal toeslagen krijgen. Ik ken er zo best veel. Een paar honderd euro per uur rekenen aan je klanten, de klanten staan in de rij maar lekker onder de grens blijven dat je recht hebt op de stadspas e.d. Dan ben je gewoon lui en bewust aan het profiteren.
Ik snap die jeugd dus wel. Waar ik mij wel aan kan ergeren is minimaal werken maar dan wel maximaal toeslagen krijgen. Ik ken er zo best veel. Een paar honderd euro per uur rekenen aan je klanten, de klanten staan in de rij maar lekker onder de grens blijven dat je recht hebt op de stadspas e.d. Dan ben je gewoon lui en bewust aan het profiteren.
Campagnolo Ultra Dork
I- Mac ben het helemaal met je eens,
Heb er vorige week met wat gasten ( +/+ 23jaar ) over gehad.
Lange discussie kan ik je vertellen, wie het nu makkelijker of moeilijker heeft was lastig te vertellen..
Internet en zeker mobieltjes hebben ongezien veel veranderd.
Heb er vorige week met wat gasten ( +/+ 23jaar ) over gehad.
Lange discussie kan ik je vertellen, wie het nu makkelijker of moeilijker heeft was lastig te vertellen..
Internet en zeker mobieltjes hebben ongezien veel veranderd.
Ernie,
Tijdje geleden een gemeente financiële coach met een vergelijking,
Alleen staande moeder niet werkend met 3 kinderen in de leeftijd 8 / 10 / 12
En een alleen staande moeder (goede 45k ) vultime baan ook met 3 kinderen zelfde leeftijd.
Laatste was 2k duurde uit per jaar,
Miste alle toeslagen en de jongste moesten naar buiten school opvang.
Tijdje geleden een gemeente financiële coach met een vergelijking,
Alleen staande moeder niet werkend met 3 kinderen in de leeftijd 8 / 10 / 12
En een alleen staande moeder (goede 45k ) vultime baan ook met 3 kinderen zelfde leeftijd.
Laatste was 2k duurde uit per jaar,
Miste alle toeslagen en de jongste moesten naar buiten school opvang.
Als je zo op het randje zit van wel of geen toeslagen, kan ik die keuze prima snappen maar ik heb het hier over mensen die met 20 uur in de week al over de 80k zouden gaan maar i.p.v. daarvan een paar uur in de week werken en de rest van de tijd in de koffietent lopen te lanterfanten en maanden per jaar op vakantie zijn in een zonnig land.
Of een stel dat gewoon echt helemaal niks doet, antikraak wonen, de was nog bij moeders brengen en letterlijk leven van alleen de toeslagen en twee bullshit hobbybedrijfjes die amper in een vraag voorzien maar af en toe een subsidie binnenhengelen.
Nu hoop ik dat dit exemplarisch is maar zoveel contact met de stadse mens heb ik niet en dus voorspelt mijn kennis over het bestaan van deze mensen niet veel goeds.
Of een stel dat gewoon echt helemaal niks doet, antikraak wonen, de was nog bij moeders brengen en letterlijk leven van alleen de toeslagen en twee bullshit hobbybedrijfjes die amper in een vraag voorzien maar af en toe een subsidie binnenhengelen.
Nu hoop ik dat dit exemplarisch is maar zoveel contact met de stadse mens heb ik niet en dus voorspelt mijn kennis over het bestaan van deze mensen niet veel goeds.
Campagnolo Ultra Dork
Maar in het muziektopic valt te lezen dat de meest rechtse lieden die zich hier uitspreken vroeger naar punk luisterden. Er is dus nog hoop.
Of anders gezegd: de jeugd maakt het zichzelf vaak moeilijk. Naarmate ze ouder worden, worden ze er meer bedreven in het zichzelf makkelijk te maken en hoe beter ze dat onder de knie krijgen, hoe groter de kans dat je dat ook terugziet in het stemgedrag.
Of anders gezegd: de jeugd maakt het zichzelf vaak moeilijk. Naarmate ze ouder worden, worden ze er meer bedreven in het zichzelf makkelijk te maken en hoe beter ze dat onder de knie krijgen, hoe groter de kans dat je dat ook terugziet in het stemgedrag.
Campagnolo Ultra Dork
- Enzzo
- Forum-lid HC
Maar is het niet zo dat het huidige economische klimaat (beginnend bij al enige jaren terug) dit vreemde gedrag in de hand gewerkt heeft?Ernie C. schreef: ↑25 feb 2023 23:03 Als je zo op het randje zit van wel of geen toeslagen, kan ik die keuze prima snappen maar ik heb het hier over mensen die met 20 uur in de week al over de 80k zouden gaan maar i.p.v. daarvan een paar uur in de week werken en de rest van de tijd in de koffietent lopen te lanterfanten en maanden per jaar op vakantie zijn in een zonnig land.
Als ik in mijn Nederlandse straat om mij heen kijk dan zie ik hele jonge gezinnen komen en gaan die allemaal een huis betrekken, koophuis, daar alles uitslopen wat de vorige eigenaar er splinternieuw in gezet heeft. Daarna hun eigen hippe badkamer, keuken en weet niet wat er in laten zetten om vervolgens na 4 jaar weer te vertrekken! En dan begint het hele circus opnieuw met de nieuwe bewoners.
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind
Klopt inderdaad ook. Aangejaagd door de commercie (woonprogramma's op tv die één grote reclamespot zijn) vliegen de visgraatvloeren, stalen deuren, zwarte kranen en traprenovaties met laminaat en ledverlichting je om de oren.
En dan mij voor gek verslijten dat ik mijn geld uitgeef 29 zonnepanelen, en zonneboiler, een houtkachel en een zwembad i.p.v. een badkamer en keuken te vervangen waar niks kapot aan is.
Mensen zijn nu eenmaal niet zo goed in zelf keuzes maken als we onszelf willen doen geloven.
En dan mij voor gek verslijten dat ik mijn geld uitgeef 29 zonnepanelen, en zonneboiler, een houtkachel en een zwembad i.p.v. een badkamer en keuken te vervangen waar niks kapot aan is.
Mensen zijn nu eenmaal niet zo goed in zelf keuzes maken als we onszelf willen doen geloven.
Campagnolo Ultra Dork
- Enzzo
- Forum-lid HC
Nog even off-topic: als je als sociaal en economisch inwoner bent van Frankrijk betaal je daar ook belasting over je (Nederlandse) inkomen. Tenzij je een abp pensioen hebt èn dat pensioen geniet uit een werkzaam leven vanuit de Nederlandse overheid.Jans schreef: ↑25 feb 2023 15:11Gelukkig (of jammer) weet je er nog niet alles van. Dit is dus van het niveau roeptoeteren.
Helemaal los daarvan is er tijdens ons werkzame leven flink wat afgedragen in Nederland. Daarnaast gaat dit niet alleen om ons.
Dat is wat ik er gelukkig (of jammer) van weet.
Maar ongetwijfeld weet jij daar meer van want ik ben nog niet zo ver.
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind