Look was niet aanwezig (en Time ook niet).
Velofollies 2023
- ophetkantje
- Forum-lid
- Berichten: 2213
- Lid geworden op: 06 jan 2011 09:05
Ach, ik zeg ook maar wat
- ophetkantje
- Forum-lid
- Berichten: 2213
- Lid geworden op: 06 jan 2011 09:05
Ik heb marketing gestudeerd, maar heb me nooit met fietsmarketing bezig gehouden, dus ken daar geen enkel cijfer van. Als ik echt nu van afstand zou moeten bedenken hoe ik een nieuw model in de markt zou moeten zetten zou ik 2 sporen volgen. Algemene naamsbekendheid, door aanwezigheid in worldtour. Model promotie door het model voor alle online testers , testsites en wielerbladen, beschikbaar te stellen voor een test en een artikel daarover. Een beurs is voor de branches waar ik wel wat verstand van heb alleen nog maar een vehicle om te netwerken. En juist dat zullen veel fietsenmerken veel liever via bijvoorbeeld dealerdagen of persoonlijke bezoeken in willen vullen. Fietsenbeurs is in mijn ogen vooral leuk uitje voor fietsers en nut voor fietsmerken denk ik heeel heeel beperkt. Zeker voor die merken, zoals Look die in een hele kleine nichemarkt opereren. (geen stads/elektrische/vouw enz fietsen).
Ach, ik zeg ook maar wat
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40578
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Ik zie in mijn branche beurzen ook terug lopen.
Vind ik het leuk? Nee, absoluut niet.
Snap ik het? Zeker wel, wij maken ook de keuze om hier en daar te schrappen en meer specifieke klantendagen op het bedrijf te gaan realiseren.
Vind ik het leuk? Nee, absoluut niet.
Snap ik het? Zeker wel, wij maken ook de keuze om hier en daar te schrappen en meer specifieke klantendagen op het bedrijf te gaan realiseren.
Less is bore
- ophetkantje
- Forum-lid
- Berichten: 2213
- Lid geworden op: 06 jan 2011 09:05
Zeker in een markt, waarin de beurzen bezocht worden door de consumenten, die indirect afnemer zijn. Tenminste voor vrijwel alle merken uitgezonderd Canyon. Zou ik mijn marketingbudget heel anders inzetten als ik fietsen (of kleding of helmen of schoenen) aan de man zou moeten brengen. En dat zie je nu dus ook gebeuren. Bij Motorfietsen zie je dat ook al langer, vakbladen, dealerevents en presentatie van nieuwe modellen aan pers, importeurs en grote dealers, tijdens events op prachtige locaties. En dan de eindafnemers beinvloeden, door sponsoring van topcoureurs in alle disciplines, maar ook bijvoorbeeld influencers en events. Denk dat dit model ook meer en meer het model binnen de fietsenbranche zal gaan worden. Beurzen zijn te vluchtig en het effect is echt heel lastig meetbaar en dat maakt het ook lastig om er budget voor overeind te houden. Voor mijn bedrijf in ieder geval geen beurzen meer, terwijl we daar in het verleden tonnen (als in meer dan een miljoen) aan uitgaven.
Ach, ik zeg ook maar wat
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40578
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Wij schrappen dit jaar ruim 300K aan beurskosten.
Less is bore
Ik vond hem persoonlijk echt verschrikkelijk lelijk.thestudent schreef: ↑23 jan 2023 10:06 Koga was er dus met de nieuwe Kinsei zoals ik begrijp.
Wat vonden jullie ervan.