Toch is het een vrij veel voorkomend probleem geweest hoor. Mijn F29 van destijds was ook zo'n probleemgeval. Eerst mocht je van Cannondale de lagers absoluut niet in het frame (demonteerbaar) verlijmen met Loctite. Maar na een massa gevallen werd het wel toegestaan en pasten ze het zelf ook toe.
Cannondale
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13753
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Dat klopt ook wel maar we zijn ook 10 jaar verder de laatste frames die ik nu heb gezien kraken met pressfit zowel 46 als 42 niet meer.
Heel diverse kleuren. Niet allemaal mijn ding (die fades mogen er nu echt wel uit) maar deze is echt bloedmooi.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40145
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Jij hebt net een nieuwe maar 9k aftikken is toch serieus geld voor een fiets.Voor de helft had ik een Sensa met DA di2 in 2018.daniel1975 schreef: ↑02 mar 2023 21:33Maakt mij niet uit, mag je hier zo komen brengen hoor.
Die lelijke bandjes wissel ik dan zelf wel
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.
Canyon cf sl8.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40145
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Ik ga het er niet voor betalen in elk geval. Nieuwe kleuren zijn maar mwa….
Less is bore
Daarom dat ik geen Cannondales meer koop. Tegenover de budgetmerken is er geen enkel verschil meer, buiten de prijs en de decals op het frame.nijkie schreef: ↑02 mar 2023 22:09Jij hebt net een nieuwe maar 9k aftikken is toch serieus geld voor een fiets.Voor de helft had ik een Sensa met DA di2 in 2018.daniel1975 schreef: ↑02 mar 2023 21:33Maakt mij niet uit, mag je hier zo komen brengen hoor.
Die lelijke bandjes wissel ik dan zelf wel
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13753
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Toch vind ik dat lastig. Zoals sommige weten heb ik pas een supersix gebouwd en mijn eigen scalpel.
Op een of andere manier zit er iets in die fietsen wat het heel fijn maakt.
Dat was met mijn F29 ook zo, buiten wat gekraak in het begin.
Ook na tien jaar voelde ik toch altijd iets als ik opstapte op dit ding.
Al die cannondale's hebben toch iets extra comfort/rijgevoel.
Die Foil is echt heel fijn, maar die cannondale voelt net wel ff lekkerder.
Ik heb bv ook een American eagle MTB en ik heb toch het idee dat het frame gewoon niet goed recht is.
Kan daar niet met losse handen recht op rijden en dan de fiets die dus niet verticaal staat.
En dat heb ik bij meer frames gehad, ook duurdere merken.
Op een of andere manier zit er iets in die fietsen wat het heel fijn maakt.
Dat was met mijn F29 ook zo, buiten wat gekraak in het begin.
Ook na tien jaar voelde ik toch altijd iets als ik opstapte op dit ding.
Al die cannondale's hebben toch iets extra comfort/rijgevoel.
Die Foil is echt heel fijn, maar die cannondale voelt net wel ff lekkerder.
Ik heb bv ook een American eagle MTB en ik heb toch het idee dat het frame gewoon niet goed recht is.
Kan daar niet met losse handen recht op rijden en dan de fiets die dus niet verticaal staat.
En dat heb ik bij meer frames gehad, ook duurdere merken.
Vroeger onderscheidde Cannondale zich van 'de rest' door z'n sublieme lakwerk en z'n dikke buizen alu frames met mooi weg gedremelde lasrupsen. Werkelijk innovatief in de jaren '90. De MTB's kregen Fatty en later de 'love it or hate it' Lefty vorken. Je betaalde veel voor een Cannondale, maar je kreeg ook veel. Nu, de huismerken van Cannondale, zoals Coda onderdelen bijvoorbeeld (stuurpen, zadelpen,...), waren dikwijls zwaar en slecht afgewerkt. Ze sprongen ook wat laat op de carbon trein (Six13 was enigszins een mislukking), maar dat maakten ze ruimschoots goed door de in 2011 geïntroduceerde super lichte SS EVO, toen één der lichtste carbon productieframes op de markt. Nu blijft van enige onderscheiding van de rest niets meer over (buiten de Lefty's), buiten de prijs. Een SystemSix, die ik twee jaar terug zinnens was te kopen, is zwaar en duur. Lakwerk en algemene afwerking is net hetzelfde als de budgetmerken. Mijn Thompson Falcon is een soort van kopie van een SystemSix. Kost een kleine 5.000 euro minder en weegt bovendien ook nog een halve kilo minder, vrije keuze in kleuren en designs. Meer dan 20 jaar met Cannondale MTB's gereden. Nu een topmodel MTB van Radon 4.000 euro, 8 kilo, nog nooit zo'n snelle MTB gehad. Nee, ik ga echt geen duizenden euro's extra gaan betalen omdat er gewoon Cannondale op het frame staat. Neemt niet weg dat het nog steeds heel mooie fietsen zijn.