SRAM ETAP
Hebben jullie een reserve batterij gekocht?
Ik deed dat vroeger altijd wel voor foto- en videocamera's. Maar heb die eigenlijk nooit nodig gehad.
Recent wél meegemaakt dat mijn Garmin Varia achterlicht niet meer oplaadde.
Nu heeft die geen vervangbare batterij, maar dat leidde er wel toe dat ik mij afvraag of een reserve toch niet praktisch kan zijn.
(Voor mijn Di2 fiets doe ik het niet, maar die batterij is een heel stuk duurder.)
Ik deed dat vroeger altijd wel voor foto- en videocamera's. Maar heb die eigenlijk nooit nodig gehad.
Recent wél meegemaakt dat mijn Garmin Varia achterlicht niet meer oplaadde.
Nu heeft die geen vervangbare batterij, maar dat leidde er wel toe dat ik mij afvraag of een reserve toch niet praktisch kan zijn.
(Voor mijn Di2 fiets doe ik het niet, maar die batterij is een heel stuk duurder.)
Courir c'est mourir un peu
Ik heb een reserve fiets. Waar ik eventueel ook de accu uit kan trekken.
- Lcsmet
- Forum-lid HC
- Berichten: 16482
- Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
- Locatie: Het Soete Land van Waes
Ik heb een reserve batterij.
Deze ligt altijd opgeladen op het"schab".
Voor ik vertrek probeer ik eerst voor- en achterderailleur.
Als er een van de lampjes rood licht dan vervang ik die batterij voor vertrek.
Tot op heden nog nooit onderweg met een lege batterij gestaan en mijn eerste Etap heb ik gemonteerd toen de groep juist op de markt was.
Deze ligt altijd opgeladen op het"schab".
Voor ik vertrek probeer ik eerst voor- en achterderailleur.
Als er een van de lampjes rood licht dan vervang ik die batterij voor vertrek.
Tot op heden nog nooit onderweg met een lege batterij gestaan en mijn eerste Etap heb ik gemonteerd toen de groep juist op de markt was.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13778
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 6329
- Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
- Locatie: Omgeving Eindhoven
Hier idem.Lcsmet schreef: ↑07 mar 2023 18:07 Ik heb een reserve batterij.
Deze ligt altijd opgeladen op het"schab".
Voor ik vertrek probeer ik eerst voor- en achterderailleur.
Als er een van de lampjes rood licht dan vervang ik die batterij voor vertrek.
Tot op heden nog nooit onderweg met een lege batterij gestaan en mijn eerste Etap heb ik gemonteerd toen de groep juist op de markt was.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13778
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Ik ook en net als Oppbogga heb ik de groep ook al sinds 2017.
Ga toch eens een keer de accu voor achter monteren als de eerste achter leeg is, kijken hoe lang dat nog werkt.
Ga toch eens een keer de accu voor achter monteren als de eerste achter leeg is, kijken hoe lang dat nog werkt.
Wisselen is voor mij niet aan de orde, ik heb alleen een achter derailleur.
Laatst kreeg ik 20 km van huis de melding dat de batterij bijna leeg was. Gaf toch een wat onrustig gevoel...
Maar dát is natuurlijk makkelijk te voorkomen door wat beter de status van de batterij in de gaten te houden.
Extra batterij zou vooral zijn om tijdens de vakantie niet geconfronteerd te worden met een defecte batterij, die relatief goedkoop is.
Laatst kreeg ik 20 km van huis de melding dat de batterij bijna leeg was. Gaf toch een wat onrustig gevoel...
Maar dát is natuurlijk makkelijk te voorkomen door wat beter de status van de batterij in de gaten te houden.
Extra batterij zou vooral zijn om tijdens de vakantie niet geconfronteerd te worden met een defecte batterij, die relatief goedkoop is.
Courir c'est mourir un peu
Heb een nieuwe force ketting gehaald en naast mn huidige gelegd want ik dacht dat hij al wat versleten zou zijn (2500km gereden) vorige na 3000km weg gedaan.
Eerst met de chain checker geen slijtage gevonden en met de meetlat ook gelijke lengtes gemeten al zijn de verschillen minimaal bij slijtage.
Eerst met de chain checker geen slijtage gevonden en met de meetlat ook gelijke lengtes gemeten al zijn de verschillen minimaal bij slijtage.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13778
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Ja die duurdere sram kettingen zijn goed.
XX1 precies zo, na 2000km op de MTB nog niet eens op 0.25.
Let wel als het 12speed is begint de ketting bij 0,0 die moet je dus echt wel vervangen bij 0.5
(overigens doe ik dat met 11 speed ook)
XX1 precies zo, na 2000km op de MTB nog niet eens op 0.25.
Let wel als het 12speed is begint de ketting bij 0,0 die moet je dus echt wel vervangen bij 0.5
(overigens doe ik dat met 11 speed ook)