Colnago
- thestudent
- Forum-lid HC
- Berichten: 5540
- Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
- Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn
Wauw dat is echt helemaal af. Perfectie.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5374
- Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15
Er was in ieder geval geen eenduidige remkabelgeleiding (zelfs niet binnen hetzelfde productiejaar). De mantel van de achterremkabel (achterzijde) hoort iets boller te staan. onder het braket horen twee geleiders die je overigens ook kunt vervangen door twee binnenmantels van moderne remkabels (of meerdere lagen anti steenslag tape).
Dit was idd. een van de latere exemplaren. Ik heb een chromovelato en een Cx oro gehad en die waren op details (en in de afwerking) anders. Ik had de fiets afgemonteert met remgrepen met geintegreerde kabels (eerst Modolo daarna record i.c.m. met de delta rehoeven met 5 assen en dan is de remkabeluitgang aan de onderzijde op de bovenbuis een stuk logischer )
Dit was idd. een van de latere exemplaren. Ik heb een chromovelato en een Cx oro gehad en die waren op details (en in de afwerking) anders. Ik had de fiets afgemonteert met remgrepen met geintegreerde kabels (eerst Modolo daarna record i.c.m. met de delta rehoeven met 5 assen en dan is de remkabeluitgang aan de onderzijde op de bovenbuis een stuk logischer )
Colnago reageert op kritiek van Boonen en co: "Kom onze fietsen uittesten voor Milaan-Sanremo"
Logisch dat ze reageren, wat een onzin ook van 'Boonen en co.'
https://sporza.be/nl/2023/03/08/colnago ... 284070022/
Logisch dat ze reageren, wat een onzin ook van 'Boonen en co.'
https://sporza.be/nl/2023/03/08/colnago ... 284070022/
Lijkt me ook redelijk BS om eerlijk te zijn. Ik verwacht niet dat er meer dan 1-5w verschil in luchtweerstand zit tussen alle topfietsen. En zeker als je ze zelf nog nooit head 2 head in vergelijkbare omstandigheden uitgetest hebt kun je er eigenlijk niks over zeggen.jakkel schreef: ↑08 mar 2023 16:58 Colnago reageert op kritiek van Boonen en co: "Kom onze fietsen uittesten voor Milaan-Sanremo"
Logisch dat ze reageren, wat een onzin ook van 'Boonen en co.'
https://sporza.be/nl/2023/03/08/colnago ... 284070022/
- thestudent
- Forum-lid HC
- Berichten: 5540
- Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
- Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn
"Op die fietsen zou hij nog 2 kilometer per uur rapper trappen dan op zijn huidige Colnago-fiets."
Dat slaat sowieso nergens op. Zodra je een aero stuur hebt en de kabels zijn weggewerkt heb je het grootste gedeelte van de winst al wel te pakken. De rest gaat je geen 2km/h meer schelen. Gewicht is niet zo relevant. En laten we aannemen dat alle lagertjes lekker soepel lopen.
Ook op een V4RS hebben ze tegenwoordig wat aero vormen toegepast.
Ook de concurrenten fietsen een groot deel van de tijd op semi aero modellen en vrijwel niet op de vol aero modellen. Bij jumbo echter toch wel veel op de S5 te vinden. Maar bijvoorbeeld bij Merida, Canyon en Specialized niet. En nee ik vind een SL7 ook geen aero fiets! Specialized brengt maar weer een echte aero venge uit.
Trouwens vandaag had pogacar op de klim een meer aero helm op en hogere wielen gestoken dan concurrent vingegaard. Ik durf wel te beweren dat de setup van Pogacar vandaag sneller was dan die van Vingegaard op de S5 met lage wielen en lazer open helm. Banden van Pogi zijn GP5000 TR zijn ook sneller dan de Vittorias. ( Op de tijdritvariant van de G2 ) Geen idee of die van vingegaard aero sokken zijn(lijkt niet), maar die van Pogi zijn het zeker.
andere foto van vingegaard in gran camino. Maar zelfde fiets setup als vandaag ( wielhoogte etc ). Volgens mij zijn het nog tubes ook! Waardoor Pogacar nog meer Watts zou besparen met de 5000 banden op tubeless.
Dat slaat sowieso nergens op. Zodra je een aero stuur hebt en de kabels zijn weggewerkt heb je het grootste gedeelte van de winst al wel te pakken. De rest gaat je geen 2km/h meer schelen. Gewicht is niet zo relevant. En laten we aannemen dat alle lagertjes lekker soepel lopen.
Ook op een V4RS hebben ze tegenwoordig wat aero vormen toegepast.
Ook de concurrenten fietsen een groot deel van de tijd op semi aero modellen en vrijwel niet op de vol aero modellen. Bij jumbo echter toch wel veel op de S5 te vinden. Maar bijvoorbeeld bij Merida, Canyon en Specialized niet. En nee ik vind een SL7 ook geen aero fiets! Specialized brengt maar weer een echte aero venge uit.
Trouwens vandaag had pogacar op de klim een meer aero helm op en hogere wielen gestoken dan concurrent vingegaard. Ik durf wel te beweren dat de setup van Pogacar vandaag sneller was dan die van Vingegaard op de S5 met lage wielen en lazer open helm. Banden van Pogi zijn GP5000 TR zijn ook sneller dan de Vittorias. ( Op de tijdritvariant van de G2 ) Geen idee of die van vingegaard aero sokken zijn(lijkt niet), maar die van Pogi zijn het zeker.
andere foto van vingegaard in gran camino. Maar zelfde fiets setup als vandaag ( wielhoogte etc ). Volgens mij zijn het nog tubes ook! Waardoor Pogacar nog meer Watts zou besparen met de 5000 banden op tubeless.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!
Tom is in 2003 bij Quickstep terecht gekomen en heeft daar de eerste 4 seizoenen op een Time gereden. Sindsdien op $p€cializ€d
Scott Addict Gravel 2022
Colnago CX Zero 2016
Colnago Super 1991
Peugeot P10S 1985
Cube AMS 110 2011
Colnago CX Zero 2016
Colnago Super 1991
Peugeot P10S 1985
Cube AMS 110 2011