Maar RPE4 is juist voor een rustige duurtraining en is ook de automatische suggestie. Als ik hem nu achteraf naar RPE2 (hersteltraining) wijzig staat er wel dat het trainingsschema is bijgewerkt, maar blijft de zondag een rustdag. En als ik hem naar RPE5 wijzig dan geeft de app aan 'je doet iets teveel'. Nu weer terug op 4 gezet.NuitKor schreef: ↑04 mar 2023 16:25Bijzonder ja. Als je nou eens een RPE van 3 had ingevuld, zou hij dan wel gewoon de training van zondag voor blijven schrijven? Natuurlijk is dit wel de beperking van een algoritme. Geen mens is gelijk. De ene heeft na zo'n zaterdag training rust nodig en de ander kan dan prima nog een duurrit erna doen. "if you pay peanuts, you get monkeys"hond schreef: ↑04 mar 2023 13:34 Voor dit weekend gaf Join aan 3u20min op zaterdag (met 1min kracht intervallen en een 20min tempo blok) + 3u rustige duur op zondag.
Nu heb ik vanmorgen de zaterdag training uitgevoerd, maar heb op het eind een half uurtje langer gereden op rustig tempo. Deze heb ik geupload naar Join, RPE score 4 ingevuld, maar tot mijn verbazing is de zondagtraining nu vervallen en staat er voor morgen een rustdag gepland. Hoe kan dit, want heb de training bijna perfect uitgevoerd, alleen nog verlengd met een half uur. Dat effect kan toch niet zo groot zijn dat de volgende rustig training daardoor geschrapt moet worden?
Verder staat er voor volgende week ook meteen een rustweek gepland. Dus het niet zo dat ik nu krachten zou moeten sparen voor komende week.
Hoe dan ook ga ik morgen gewoon fietsen, het is immers weekend en heb er nu de tijd voor en de app is dus niet heilig. En hierdoor ben ik nog meer geneigd om op eigen initiatief zelf ook zwaardere ritten in te plannen om toch meer wedstrijdgevoel op te doen want dat krijg je niet met alleen korte blokjes. Al bij al nog niet helemaal overtuigd dus, mede dankzij dit soort plotselinge wijzigingen in het schema.