Zomervakantie 2023
In juni een weekje in de Cevennen met vrienden. Standplaats St Privat de Vallongue. We hebben daar een huis gehuurd, met 5 man. Het plan is om in elk geval één dag “even” in de auto te stappen naar Meyrueis, om als koninginnenrit de Ronde van Mont Aigoual uit “de Renner” te rijden.
Enorm veel zin in!
(De post-Covid revalidatie verloopt vooralsnog voorspoedig, dus heb er vertrouwen in! )
Enorm veel zin in!
(De post-Covid revalidatie verloopt vooralsnog voorspoedig, dus heb er vertrouwen in! )
Eind juni voor twee weken een gite geboekt in saint murray monteymond. Net boven Grenoble. Zijn we gelijk in de buurt voor la marmotte waar ik aan deel neem. Nu op jacht naar fietsroutes. Ga het forum eens doorspitten. De voorbereidingen zijn al leuk.
Inmiddels zijn ook hier de plannen rond. Eerst een week Karinthië. Daarna een week Slovenië. Dan terug via Corvara naar huis.
Eerst een weekje Alpe d'HuZes, met als het mooi weer is een extra week er achteraan.
In de echte zomer twee weken naar De Marken en op de terugweg nog een week Dolomieten.
Laatste camping ligt op circa 1.400 meter hoogte dus extra slaapzakken mee!
In de echte zomer twee weken naar De Marken en op de terugweg nog een week Dolomieten.
Laatste camping ligt op circa 1.400 meter hoogte dus extra slaapzakken mee!
Courir c'est mourir un peu
Bijna 3 weken kamperen in de Haute-Savoie in de buurt van Cluses.
Waarschijnlijk om de dag een mooie rit fietsen en de nodige hoogtemeters maken. Als het weer meezit wil ik op 2 juli aan de cyclosportive 'Neuf de Coeur' vanuit Cluses deelnemen. Om eens te proeven van de sfeer en mogelijk als opmaat naar een eerste GranFondo later in het jaar of volgend jaar.
Verder nog wat wandelen en vliegvissen in de bergriviertjes daar ..... de auto zal goed volgepakt zitten.
Waarschijnlijk om de dag een mooie rit fietsen en de nodige hoogtemeters maken. Als het weer meezit wil ik op 2 juli aan de cyclosportive 'Neuf de Coeur' vanuit Cluses deelnemen. Om eens te proeven van de sfeer en mogelijk als opmaat naar een eerste GranFondo later in het jaar of volgend jaar.
Verder nog wat wandelen en vliegvissen in de bergriviertjes daar ..... de auto zal goed volgepakt zitten.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Welke camping heb je gekozen?
Less is bore
Zomervakantie 2023 (kamperen met tent) 10 dagen barcelonette en 10 dagen lago d' orta
klein beetje offtopic vraag;
Nog tips voor de meivakantie? Diverse malen gardameer geweest in meivakantie, maar nu tijd voor wat anders. Zit nu te denken aan omgeving beziers en perpignan. Liefst op camping met zwembad en glijbanen, max 1200km, loopafstand van stadje/boulevard, fatsoenlijke chalet + veranda enz.
klein beetje offtopic vraag;
Nog tips voor de meivakantie? Diverse malen gardameer geweest in meivakantie, maar nu tijd voor wat anders. Zit nu te denken aan omgeving beziers en perpignan. Liefst op camping met zwembad en glijbanen, max 1200km, loopafstand van stadje/boulevard, fatsoenlijke chalet + veranda enz.
Toscana is als je niet in het zuiden woont misschien net te ver maar mij wel bevallen in mei.
Leuk om te fietsen en historisch en qua stadjes is in mei mij ook Normandie ook goed bevallen.
Verder ben ik al diverse keren in mei in de buurt van Turijn geweest en zowel sneeuwval als 28 graden met zon meegemaakt
Turijn geweldige stad. Omgeving kan je vlak fietsen en serieus klimmen en die dalen die naar de Zwitserse grens lopen kan je fenomenaal wandelen.
Als je beetje slim plant kan je doorgaans in omgeving Turijn ook wel 1-2 Giroritten meepakken.
Tot slot was in Mei de Apennijnen ter hoogte van Modena ook een feest. Oa Abetone, Monte Simone (daar skiën ze soms nog in mei). Twee keer gedaan en ook prima. Paar mooi grote steden, leuke dorpen en fietsen en wandelen is er geweldig,
Ik ben eens eind vorige eeuw vanaf de camping bij Millau (les Rivages) met een medekampeerder met de fietsen in de auto naar Trèves gereden. Van daaruit een hele mooie klim via Camprieu naar de top van de Aigoual gedaan.
Mooie herinnering aan!
In Bourg d'Oisans le Colporteur
De Marken Podere Sei Porte inMonteciccardo en de Dolomieten camping Valmalen in Pieve Tesino.
- daniel1975
- Forum-lid HC