Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Wielrenners in de Media (Geenstijl)

i-mac

i-mac 11 mar 2023 22:13

lugosi schreef: 11 mar 2023 22:00 Ik lees de laatste decennia enkel over zelfverklaarde sterke vrouwen, hoe dit allemaal te rijmen valt weet ik niet. Wat zijn we toch watjes geworden. 'Der Wille zur Macht' is ons vreemd geworden.
Er zijn zeker veel vrouwen die hun ... mannetje staan tegenwoordig. Maar er zijn nu eenmaal ook mensen (vrouwen en mannen) die het mentaal moeilijker kunnen verwerken. En er zijn ook plaatsen waar het heel erg moeilijk is om op te boksen tegen bepaalde figuren die macht misbruiken. Het is vaak ook woord tegen woord. Dan moet je ofwel weggaan, maar dat is niet altijd de makkelijkste oplossing. Of je kiest ervoor om er tegen in te gaan. Maar je mag nog sterk zijn als je wilt, op een bepaald moment kunnen anderen je kraken. Is het niet met woorden, is het met het misbruiken van hun macht.

Dikwijls zijn dat mensen die het als kind al niet gemakkelijk hadden. En als je zelfbeeld dan al wat wankel is, dan ben je een makkelijk slachtoffer.

Dus weeral, het is niet zwart-wit. Het zit daar tussen in. En het is ook al zoveel gezegd, maar macht doet rare dingen met mensen. Vooral als ze geen tegenwind krijgen. Tot op een moment er iets knapt, en ze de volle laag krijgen. In veel gevallen vallen ze uit de lucht, en zien ze het slechte van hun figuur niet in.
Laatst gewijzigd door i-mac op 12 mar 2023 09:18, 1 keer totaal gewijzigd.

Lcsmet
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Lcsmet 11 mar 2023 22:16

BertL schreef: 11 mar 2023 20:56 De regel van Claudia de Breij is altijd van toepassing: Je kunt het alleen zeggen als je het ook kunt zeggen waar je moeder en je schoonmoeder bij zijn. Als je twijfelt kun je op die regel terugvallen.
Mijn schoonmoeder, net als mijn echtgenote trouwens, kunnen wel wat hebben.
Het zijn dan ook beide dames die zichzelf niet als slachtoffer zien.
Die hebben misschien ook niet zo'n lange tenen als sommige zelfverklaarde "sterke media madammen"
I know myself like no one else
Nothing to defend

Jans
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Jans 11 mar 2023 22:35

Misschien hebben andere vrouwen wel meer te verduren gehad. En nee, ik ben me geen slachtoffer van pesterijen. Het heeft me sterker gemaakt.

i-mac

i-mac 11 mar 2023 22:42

Het is een zeer moeilijk iets. Iedereen verwerkt bepaalde zaken op zijn eigen manier. Maar af en toe is hulp van bovenaf nodig om bepaalde zaken uit de wereld proberen te helpen. Alleen is het heel erg jammer dat alles tegenwoordig via de pers en vooral de sociale media gaat. Dat helpt in de meeste gevallen niemand vooruit. Alles wordt enorm opgeblazen. Dat is er iets moet gebeuren tegen bepaalde zaken, laat dat een feit zijn. Maar wat mij betreft moet de gemeenschap in zijn geheel daar geen noordeel over vellen. laat dat over aan mensen die kennis van zaken hebben. Maar vooral, laat ze al dis misbruiken hard aanpakken.

Enzzo
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Enzzo 11 mar 2023 22:43

i-mac schreef: 11 mar 2023 22:13
lugosi schreef: 11 mar 2023 22:00 Ik lees de laatste decennia enkel over zelfverklaarde sterke vrouwen, hoe dit allemaal te rijmen valt weet ik niet. Wat zijn we toch watjes geworden. 'Der Wille zur Macht' is ons vreemd geworden.
Er zijn zeker veel vrouwen die hun ... mannetje staan tegenwoordig. Maar er zijn nu eenmaal ook mensen (vrouwen en mannen) die het mentaal moeilijker kunnen verwerken. En er zijn ook plaatsen waar het heel erg moeilijk is om op te boeksen tegen bepaalde figuren die macht misbruiken. Het is vaak ook woord tegen woord. Dan moet je ofwel weggaan, maar dat is niet altijd de makkelijkste oplossing. Of je kiest ervoor om er tegen in te gaan. Maar je mag nog sterk zijn als je wilt, op een bepaald moment kunnen anderen je kraken. Is het niet met woorden, is het met het misbruiken van hun macht.

Dikwijls zijn dat mensen die het als kind al niet gemakkelijk hadden. En als je zelfbeeld dan al wat wankel is, dan ben je een makkelijk slachtoffer.

Dus weeral, het is niet zwart-wit. Het zit daar tussen in. En het is ook al zoveel gezegd, maar macht doet rare dingen met mensen. Vooral als ze geen tegenwind krijgen. Tot op een moment er iets knapt, en ze de volle laag krijgen. In veel gevallen vallen ze uit de lucht, en zien ze het slechte van hun figuur niet in.
Een hele wijze reactie IMAC.
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 11 mar 2023 23:30

Hanz Bé schreef: 11 mar 2023 10:12 Toch bijzonder dat er meteen een verwijzing komt naar D66, dat Marijn meer had moeten doen, en waar was Dionne….

Kom op zeg, het gaat er gewoon om dat veel mannen zich niet kunnen gedragen, en daarin gedekt worden door (vaak) andere meelachende mannen. Het wordt tijd dat wij als mannen ook eens onze verantwoordelijkheid pakken.
Mag ik mij ook niet aangesproken voelen als "wij mannen" in dit geval?
Dit staat zover af van hoe ik met mensen omga en vice versa dat ik geen enkele verwantschap met zo'n eikel kan voelen.

Ik zeg dat je niet meer in moet stappen bij zo iemand, niet omdat ik denk dat dat zo makkelijk is maar omdat het het enige advies is dat ik kan bedenken. Het gaat mijn voorstellingsvermogen te boven hoe je nog bij zo iemand in de auto kan stappen en gewoon je werk kunt doen.
Helaas is dat wat er blijkbaar van je gevraagd wordt voor een carrière in de media (en wellichteen aantal andere banen waar sprake is van een sterke hiërarchie). Het is dus maar goed dat dit soort onderzoeken plaatsvinden en dat er koppen rollen. Dat is blijkbaar het enige dat werkt.
Campagnolo Ultra Dork

wasbeer2006
Forum-lid HC

wasbeer2006 12 mar 2023 09:34

Er zijn natuurlijk aan de andere kant ook vrouwen die er gebruik van maken en dat maakt het ook moeilijk.
Filmsterren die klagen maar later wel een rol hebben genomen en lekker een paar miljoen opstrijken........ wees dan ook zo flink en zeg nee.

En de ene is de andere vrouw niet zoals lcsmets ook al zei, de mijne kan echt wel wat hebben en als die nee zegt zijn er denk ik weinig mannen die het nog een keer proberen. Maar niet iedereen is zo en waar is de grens als je iets probeert bij een persoon en iemand laat dat ogenschijnlijk toe kan je ook denken dat het wel past.

Ik vind het heel lastig met mijn kinderen, natuurlijk vertel ik ze nee is nee en tast een beetje af. Maar het is ook heel heel lastig voor de jeugd om hun sexualiteit te ontdekken op deze manier.

Ik vind het ook vreemd dan je na twee keer nog acht keer dit auto instapt. Ik veroodeel het niet. En ik snap die meid heeft eindelijk succes, is ook allemaal heel lastig. Er zijn gewoon een hoop mensen die er geen gevoel voor hebben, nog niet eens kwaad bedoelt.

Maar ik merk zelf. Ik ga niet meer in een dicht vergaderhok zitten met een vrouw alleen, dan kies ik een glazen ruimte dat iedereen me kan zien.
(kan je weer hele foute grappen over maken :-))

Ik heb ook een collega, gehad: slank, een voorgevel niet normaal en dan kleding aan dat het er bijna uitvalt. Die komt een keer naar me toe en zegt iedereen kijkt naar mijn borsten, dus ik zeg vind je het gek? Gewoon een gesprek over gehad. Maar die kant is er ook, vrouwen hebben soms ook niet door wat ze uitsralen.

(vaak komt dat door vaders als dochters gaan puberen, zijn hele leuke artikelen over, voor de vaders die dochters hebben zeker lezen. In het kort: Je zegt vaak tegen je dochter dat ze er mooi uitziet, totdat ze gaan puberen, dan ga je als vader de bescherming in, maar heeft een averechts effect en gaan ze zich vaak steeds uitdagender kleding, als je als vader blijft zeggen dat ze mooi is schijnt dat minder te zijn)

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 12 mar 2023 09:52

Toch ben ik benieuwd naar de uitkomst van het verhaal van Marijn.
Geen naam gegeven, geen reactie vanuit wie dan ook. Er wordt Danny N geroepen, maar geen bevestiging, geen bewijs.
En wat als Roxanne aangeeft super samen te werken?
Hoofdredactie NOS Sport zal wel wieberen, Egberts kop zal wel rollen.
wasbeer2006 schreef: 12 mar 2023 09:34 Maar ik merk zelf. Ik ga niet meer in een dicht vergaderhok zitten met een vrouw alleen, dan kies ik een glazen ruimte dat iedereen me kan zien.
Dit vertik ik dus. We blijven wel normaal doen hoor.
Less is bore

wasbeer2006
Forum-lid HC

wasbeer2006 12 mar 2023 10:00

Die naam kan nooit lang duren, want in VI wisten ze ook al wie het was.
Roxanne moet de naam ook weten en vrijwel iedereen er omheen.

Als ik zou moeten gokken zou ik Danny als laatste roepen. Ik vind het meer een beetje een nerd.
Prima commentator hoor!

Ik denk wel dat Roxanne een vrouw is die als ze 1x nee zegt je de twede keer een klap voor je bek krijgt. Die heeft wel een andere uitstraling. (en terrecht)

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 12 mar 2023 10:02

Ik hoop maar dat Danny het niet is. Vind het een fijne commentator en goed duo met Rox.
Less is bore

Enzzo
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Enzzo 12 mar 2023 10:48

Tja een kneet blijft een kneet 😉
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

rikkert
Forum-lid

rikkert 12 mar 2023 10:53

daniel1975 schreef: 12 mar 2023 10:02 Ik hoop maar dat Danny het niet is. Vind het een fijne commentator en goed duo met Rox.
Dat geldt eigenlijk voor allemaal, tijdens de tour kijk ik er graag naar, en doen ze het allemaal goed op hun manier. Maar blijkbaar menen mensen zich als de camera uit staat toch anders te moeten gedragen.

Als ik een van die presentatoren of commentatoren was, en ik had er niks mee te maken, zou ik wel graag willen dat de namen en rugnummers snel bekend zijn. Nu zit je toch onterecht in het potentiële verdachtenbankje.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Plaats reactie