Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Wielrenners in de Media (Geenstijl)

ottorongo
Forum-lid

ottorongo 13 mar 2023 14:15

In het (ex))renners wereldje heerst een heel andere ethiek dan in de dagdagelijkse benadering.
Het gaat er allemaal wat 'losser' en vrijer aan toe, is mijn ervaring. Bekende of beroemde mensen hebben (menen zij toch) nu eenmaal privileges en heel vaak is dat ook echt het geval. Trump zei het al, al moet ik die man niet, if you are famous ,rich or powerfull, you can grap they bij the pussy. Omdat dit citaat van hem komt als ervaringsdeskundige is het misschien wel opportuun het in overweging te nemen. Het geval Marijn heeft uiteraard een andere dimensie en kan hier niet onder gekwalificeerd worden, voor een goed begrip

Jans
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Jans 13 mar 2023 14:46

Het probleem wel iets groter is dan Marijn-Danny. Dat is al duidelijk. Er zijn nog steeds veel reacties die me verbazen. Omdat Marijn aangegeven heeft dat ze er niet van gediend was, verloor ze werk. Dat was dus allemaal al lang bekend. Het blijkt dat "volwassen er over praten" dus niet zo makkelijk is.

Orlok
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Orlok 13 mar 2023 16:18

Jans schreef: 13 mar 2023 12:30
Theo V schreef: 13 mar 2023 12:23 Jezus zeg;
Gaan we nu ook al het spreekwoordelijke "slachtofferen" bekritiseren?
Wat Marsman schrijft is een gewone eerlijke opmerking.
Zo kunnen we wel op alles gaan zeiken.
Ik begrijp het begrip slachtofferen echt wel, maar om nu een vermeend dader als slachtoffer te benoemen vind ik bijzonder.
+1

Ik krijg het idee dat mensen krom recht proberen te praten.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 13 mar 2023 16:31

En toch, zonder dingen recht te praten;
voor misdrijven tot 3 jaar gevangenisstraf geldt een verjaringstermijn van 6 jaar.
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... jk%20bevel.
Dit vermeende (want nog niet bewezen) vergrijp van Danny of een collega valt daar zonder twijfel in en is al veel ouder. Ben het dus ook wel deels met Vangalo:
Vangalo74 schreef: 13 mar 2023 13:44 Zijn er strafrechtelijke feiten gepleegd, dan is het aan OM omdat uit te zoeken en evt te vervolgen. Dus stellen dat iemand een vermeend dader is vind ik vrij grote uitspraak.

Dat er fouten/ verkeerde beslissingen zijn gemaakt bij de redacties dat lijkt me wel duidelijk.

Het wordt wel steeds enger zo, publiekelijk wordt je afgemaakt, gecanceld zonder dat men alle feiten weet.
Less is bore

Ramon73
Forum-lid

Ramon73 13 mar 2023 16:41

ottorongo schreef: 13 mar 2023 14:15 ....Trump zei het al, al moet ik die man niet, if you are famous ,rich or powerfull, you can grap they bij the pussy. Omdat dit citaat van hem komt als ervaringsdeskundige is het misschien wel opportuun het in overweging te nemen.....
Sommigen komen er maar al te vaak mee weg. Ik had eens een directeur bij een vorige werkgever, en die legde het er bij vrouwelijke cursisten op aan om "leuke" dingen te doen na de trainingen. En we wisten dat hij op bepaalde plekken dames had zitten die hem terwille waren. Evenzogoed waren er ook klanten waar hij niet welkom (meer) was, maar dat maakte hem niet uit, kon er een andere cursusleider heen.
Dat was al zo toen ik er 15 jaar geleden werkte, is nog steeds zo (verkeer nog in dezelfde sector, zijn nu concurrenten).
Dogma F

marsman
Forum-lid

marsman 13 mar 2023 16:49

Er zaten 2 mensen in die auto en die weten wat er echt gebeurd is. Voor ieder ander is het tot nu toe vertrouwen op de input van Marijn en wachten op het verweer van Danny.

Nog een onpopulaire opmerking: als het niet meer dan een beetje onvolwassen puberaal gelul is geweest, dan is Danny natuurlijk nog steeds een sneue gast, maar gaat een rechter er niks mee doen of hooguit een uitspraak voor de bühne doen. Er zijn ook boze tongen die de actie van Marijn wegzetten als broodnijd / rancune richting Danny. Hij heeft er natuurlijk maar mee te dealen gezien zijn (vermeende) gedrag, maar is zeer waarschijnlijk wel gezien in de wielerwereld waar hij nu zijn kost verdient. Wat er nu ook uitkomt. Hij moet de boodschappen ook betalen. Ik hoop echt oprecht dat Marijn dit niet de wereld in geslingerd heeft, zonder dat er ook echt wat aan de hand was in de auto. Dus in de zin dat áls het voor het hekje komt, dat er dan ook echt gestraft gaat/moet worden.

We moeten niet richting een cultuur gaan waarin mannen (en vrouwen / Nilüfer Gündoğan Volt) via de media zomaar buiten spel worden gezet.
Laatst gewijzigd door marsman op 13 mar 2023 16:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik pak ze wel weer in de afdaling :-)

rikkert
Forum-lid

rikkert 13 mar 2023 16:51

Is zeggen dat je veel wijven geneukt hebt en nog heel veel wijven wilt neuken strafbaar? Het getuigt van een matige smaak, weinig stijl, is onaangenaam voor anderen, het leidt ertoe dan de leiding maatregelen moet nemen mbt werkklimaat. En je moet zeker worden uitgebannen want onwenselijk, maar strafbaar?
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

marsman
Forum-lid

marsman 13 mar 2023 17:04

Volgens mij zijn we het eens Rikkert. Ik zou met zo iemand niet willen samenwerken. Maar ik had na 2 of 3 dagen ook niet meer in die auto gestapt.

Jans
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Jans 13 mar 2023 17:06

marsman schreef: 13 mar 2023 17:04 Volgens mij zijn we het eens Rikkert. Ik zou met zo iemand niet willen samenwerken. Maar ik had na 2 of 3 dagen ook niet meer in die auto gestapt.
En als je het geld voor die opdracht nodig had? Dan liet je het er maar bij? En als je de opdracht verder wel heel tof vond? Dan liet je het er maar bij?

i-mac

i-mac 13 mar 2023 17:20

Jans schreef: 13 mar 2023 17:06
marsman schreef: 13 mar 2023 17:04 Volgens mij zijn we het eens Rikkert. Ik zou met zo iemand niet willen samenwerken. Maar ik had na 2 of 3 dagen ook niet meer in die auto gestapt.
En als je het geld voor die opdracht nodig had? Dan liet je het er maar bij? En als je de opdracht verder wel heel tof vond? Dan liet je het er maar bij?
Idd, niet makkelijk om een beslissing te nemen. Ik ben ervan overtuigd dat menigeen van ons wel eens voor een dilemma heeft komen te staan. Daarom niet (hoop ik toch) op het thema waarover het hier gaat, maar in het algemeen. Ik spreek nu voor mezelf, en ik kan je garanderen dat een keuze maken (was beroepshalve) best moeilijk was. Ik heb daar nachten van wakker gelegen toen.
Dus begrijp ik Marijn heel er goed dat ze niet zomaar een stap opzij kon/wou zetten. Dat klinkt allemaal heel erg gemakkelijk, maar dat is het verre van.

lugosi
Forum-lid HC

lugosi 13 mar 2023 17:42

Neen niet makkelijk, principes hebben is niet makkelijk dat klopt. En geld en carriere, daar moeten principes wel eens voor wijken.
Maar het was een keuze, misschien geen makkelijke, maar een keuze.

marsman
Forum-lid

marsman 13 mar 2023 18:17

Ja en nee. Want het een sluit het andere namelijk helemaal niet uit. Een krachtige reactie richting Danny had eea mogelijk direct opgelost. Maar ik weet niet zo goed hoe dat old boys network bij NOS Sport werkt, in de zin dat haar melding bij het management zoals het lijkt ten faveure van Nelissen is afgehandeld.

Ikzelf heb al heel lang geleden geleerd dat je dan afscheid neemt van zo’n omgeving. Iets met trots. Er is altijd ander werk, een andere toffe opdracht, etc. Het is nooit ok als je dit maar gewoon slikt vanwege een rol die je graag wilt.

Plaats reactie