Het grote domme vragen topic
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13706
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Heb je ook een overlijdens risico verzekering voor je fiets??
EDIT - Forum taal tip
EDIT - Forum taal tip
mmmmmmborgmonster schreef: ↑05 mar 2023 11:47 ...........
Er wordt nu een probleem benoemd dat zo oud is als Methusalem.
Niet overal wordt daar zo hysterisch over gedaan als in de lage landen, het sleutelwoord is, zoals zo vaak activisme, niet wetenschap.
- Enzzo
- Forum-lid HC
- Berichten: 8687
- Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
- Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie
Verklaar je nader Lugosi. Zoals ik het ervaar heeft de opkomst van bramen in mijn boomgaard niets te maken met activisme. Maar wel met een hoger stikstofgehalte in de grond.
Radijsjes in de groententuin kweken is bijna onmogelijk geworden. Die houden niet van stikstof.
Radijsjes in de groententuin kweken is bijna onmogelijk geworden. Die houden niet van stikstof.
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind
Ge ving nog nie veel wind
Bekijk even de stikstofdepositie internationaal en welke gevolgen hier politiek aan gegeven worden. Bekijk wat EU hierover zegt (zoek dat maar eens op). En stel dan vast dat de strengheid van normen nationaal bepaald worden en evenredig zijn met de mate waarin activisten betrokken zijn/invloed hebben op het beleid van de regio.Enzzo schreef: ↑13 mar 2023 20:17 Verklaar je nader Lugosi. Zoals ik het ervaar heeft de opkomst van bramen in mijn boomgaard niets te maken met activisme. Maar wel met een hoger stikstofgehalte in de grond.
Radijsjes in de groententuin kweken is bijna onmogelijk geworden. Die houden niet van stikstof.
Bekijk hieromtrent het fragment met mevr Fresco in De Afspraak (6 maart)
De argumenten omtrent de beperkte wetenschappelijke waarde van Hanekamp zijn ook bekend.
De dubbele (!) doorweging van ammoniak tegenover die van NOx in de max waarden ter bescherming van industrie tegenover landbouw/veeteelt is bekend en een enkele doorweging volstaat, behalve als het een ideologische maatregel is.
Als natuurliefhebber hou overigens meer van bramen dan van radijzen....
-
- Forum-lid
- Berichten: 35
- Lid geworden op: 19 mar 2018 14:24
Laatst had ik een verfföhn in handen. Zo’n apparaat dat al jaren in de kast ligt, zo lang dat ik bijna vergeten was dat ik het heb. De bedoeling is de te verwijderen verflaag met hete lucht zodanig te bestoken dat die vervolgens makkelijk weg te krabben is.
Nu komt het: kan ik dat apparaat ook gebruiken om mijn fietsketting droog en schoon te blazen? Of is het niet goed hier hete of warme lucht te gebruiken?
Waarom een compressor kopen als je een haar- of verfföhn in huis hebt?
Ik snap ook wel dat je niet het frame met hete lucht moet ‘behandelen’. Maar een ketting zou warme lucht toch moeten kunnen weerstaan - dacht ik. Wellicht is de haarföhn meer geschikt, heeft meerdere standen, de lucht is minder heet. Voordat ik voorzichtig aan de slag ga, toch eerst maar eens jullie mening horen.
Nu komt het: kan ik dat apparaat ook gebruiken om mijn fietsketting droog en schoon te blazen? Of is het niet goed hier hete of warme lucht te gebruiken?
Waarom een compressor kopen als je een haar- of verfföhn in huis hebt?
Ik snap ook wel dat je niet het frame met hete lucht moet ‘behandelen’. Maar een ketting zou warme lucht toch moeten kunnen weerstaan - dacht ik. Wellicht is de haarföhn meer geschikt, heeft meerdere standen, de lucht is minder heet. Voordat ik voorzichtig aan de slag ga, toch eerst maar eens jullie mening horen.
Mijn gut feeling zegt 'niet doen'.
Ik zou dan idd eerder gewoon de haarföhn (of haardroger in 't Vlams...) gebruiken.
Met een doek even langs de ketting gaan, doet ook al veel. Maar als het echt zeiknat lag, gebruik ik ook snel even de compressor.
Ik zou dan idd eerder gewoon de haarföhn (of haardroger in 't Vlams...) gebruiken.
Met een doek even langs de ketting gaan, doet ook al veel. Maar als het echt zeiknat lag, gebruik ik ook snel even de compressor.
-
- Forum-lid
- Berichten: 1239
- Lid geworden op: 11 mei 2006 21:25
Je bent dan wel hele warme lucht heel dicht in de buurt van je (carbon) achtervork aan het blazen. Lijkt me toch een beetje tricky ?
Persoonlijk zou ik de verfföhn niet nemen omdat die gewoon te heet is waardoor je de smering m.i. vernietigd, maar een haarföhn op z'n laagste warmtestand is prima om de ketting te drogen echter niet om deze 'schoon' te maken dan is een compressor een betere optie en heb je ook geen föhn meer nodig.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless