Ik wil voor Vlaanderen en Roubaix mijn carbon tlr clinchers met tubeles banden gaan rijden. Wil er dan wel een liner/insert/noodle ingooien om de velgrand te beschermen tegen doorstoten bij lek.
Hebben er mensen ervaring met liners in de race fiets en eventueel tips en do's/dont's aangaande vloeistof in combi met zo een schuim vulling?!
Inserts/noodles tubeless
Ja ik heb er ervaring mee, en nee ik zou ze niet weer gebruiken. Weggegooid geld is mijn bescheiden mening.
Gewoon een goede latex, en desnoods een reserve biba mee is voldoende. Zeker voor Vlaanderen.
Gewoon een goede latex, en desnoods een reserve biba mee is voldoende. Zeker voor Vlaanderen.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless
Ik heb een keer mijn Veloflex banden kapot moeten snijden omdat ik een set wielen verkocht zonder banden. Kreeg de banden niet verwijderd ondanks alle opties die beschikbaar waren. De Vittoria noodles zetten dusdanig uit en er zit dan ook nog wat latex in de poriën. Om de banden eventueel goed te verwijderen moest ik zoveel kracht zetten dat ik het niet vertrouwde op mijn hookless Zipp 303.
+ Werd 1 grote klieder bende, dus ik vond het niets.9
Laatst gewijzigd door rene op 19 mar 2023 12:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless
-
- Forum-lid HC
Dat idee had ik er vooraf al bij voor race en gravel gebruik.
Ik zou het pas gaan doen bij stevig MTB am gebruik.
Ik zou het pas gaan doen bij stevig MTB am gebruik.
- thestudent
- Forum-lid HC
En juist daarom gebruiken sommige profteams het dus. De band kan er niet aflopen bij lek en dat maakt het net een tube qua veiligheid. ( Zie Bodnar deze milan san remo, wel met een latex binnenband ). Nu lopen veel tubeless banden er al niet zo snel af. Het is dus echt oplossing voor een 'race' probleem en niet per se een duurzaamheidsoplossing.rene schreef: ↑19 mar 2023 10:10 Ik heb een keer mijn Veloflex banden kapot moeten snijden omdat ik een set wielen verkocht zonder banden. Kreeg de banden niet verwijderd ondanks alle opties die beschikbaar waren. De Vittoria noodles zetten dusdanig uit en er zit dan ook nog wat latex in de poriën. Om de banden eventueel goed te verwijderen moest ik zoveel kracht zetten dat ik het niet vertrouwde op mijn hookless Zipp 303.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!
Met zo'n noodle kun je nog even door fietsen totdat de ploeg auto bij je is. Helaas heb ik die niet meerijden met mijn tochtjes.
Ik heb dezelfde vraag gesteld aan mijn fietsenmaker, ook voor 2 ritjes in Vlaanderen waar ik een aantal kasseistroken ga meepakken. Zijn advies was bredere banden tubeless monteren (en in mijn geval even de wielen na laten kijken dat ze helemaal fris zijn). Inserts of noodles zag hij ook geen meerwaarde in.
vrijwilliger Mountainbike Museum, Arnhem