Engelse webshops
Britse winkels nemen geen retourzendingen van Europese klanten meer aan vanwege douanekosten
https://www.hln.be/buitenland/britse-wi ... ~a7166f65/
https://www.hln.be/buitenland/britse-wi ... ~a7166f65/
Nu al twee keer besteld in de UK waarbij al wordt vermeld dat er geen import / belasting meer afgedragen hoeft te worden. Gaat wel om kleine bestellingen trouwens. Geen vertraging meer doordat de douane er naar moet kijken. Beter! Vooral cannondalespares.com is nogal flink goedkoper dan bijvoorbeeld dr. cannondale om maar een voorbeeld te noemen.
Ride bikes, not tanks!
Hmmm... toevallig vorig jaar een klein voorderailleur extendertje besteld om bij aanlas derailleur toch een 646 te kunnen monteren tbv jeugd verzet.
het onderdeeltje was eigenlijk wat mij betreft al te duur nl 28 euro nog wat, maar goed.
Daar kwamen nog best wel wat verzendkosten bij, a-la.... Daarna kwamen er nog 12,50 euro inklaringskosten van de douane bovenop !
Ik heb het onderdeeltje voor 2 speciaal flesjes bier bij de werkplaats op mn werk laten reproduceren.
Was wel even klaar met import uit de UK. Maar wellicht zijn de regels weer veranderd?
het onderdeeltje was eigenlijk wat mij betreft al te duur nl 28 euro nog wat, maar goed.
Daar kwamen nog best wel wat verzendkosten bij, a-la.... Daarna kwamen er nog 12,50 euro inklaringskosten van de douane bovenop !
Ik heb het onderdeeltje voor 2 speciaal flesjes bier bij de werkplaats op mn werk laten reproduceren.
Was wel even klaar met import uit de UK. Maar wellicht zijn de regels weer veranderd?
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O
Ik pols altijd even als ik buiten de EU bestel.
Grote shops hebben hun zaakjes meestal wel op orde en hebben al een deal met de EU.
Sommigen betalen zelfs de kosten terug. Ik heb zo van Smartbuyglasses mooi de 23 euro kosten teruggestort gekregen.
Die zitten wel niet in de UK maar HongKong, maar zelfde principe.
Grote shops hebben hun zaakjes meestal wel op orde en hebben al een deal met de EU.
Sommigen betalen zelfs de kosten terug. Ik heb zo van Smartbuyglasses mooi de 23 euro kosten teruggestort gekregen.
Die zitten wel niet in de UK maar HongKong, maar zelfde principe.
Ik kreeg van Cannondalespares nu een verzendbericht uit Duitsland (Frankfurt). Dus daar zit inderdaad een constructie achter om importheffingen te voorkomen. Maar bij de zending van Merlin Cycles stond vermeld dat het zonder import/tax heffingen zou zijn en dat pakket is wel vanuit het VK verstuurd. Dus het loont zich wel om het vooraf even te bekijken. Bij Cannondalespares stond wel een max. bestelbedrag van €150 genoemd.
Ride bikes, not tanks!
Het is een beetje afhankelijk van of de desbetreffende winkel mee doet of niet met de OSS (one stop shop) regeling van de EU. Dat is ook mede afhankelijk van de volumes die ze naar de EU verkopen of het de moeite waard is of niet. Daarnaast hangt het ook af van wat zij het zelf waard vinden om hun administratie aan te sluiten op de EU OSS of dat ze voornamelijk gericht zijn op de interne markt.
Echt grote jongens openen distributie centra in de EU. Zo heb je een paar grote bij Rotterdam. Er zijn ook minder grote jongens die hun krachten bundelen en samen een distributie centrum ergens openen. Dan in een keer in bulk de goederen overzetten en een flat fee aan import ellende betalen.
Al met al heeft de Brexit ze veel goeds gebracht >kuch<
Echt grote jongens openen distributie centra in de EU. Zo heb je een paar grote bij Rotterdam. Er zijn ook minder grote jongens die hun krachten bundelen en samen een distributie centrum ergens openen. Dan in een keer in bulk de goederen overzetten en een flat fee aan import ellende betalen.
Al met al heeft de Brexit ze veel goeds gebracht >kuch<
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40588
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Ik zit nu in de UK. Alle ondernemers klagen over de Brexit. Zijn nog steeds heel boos op BoJo met zijn brexit-profilering en de ellende die ze nu hebben.
Less is bore
Open deur toch? Dat zag iedereen met een beetje boerenverstand aankomen.daniel1975 schreef: ↑21 mar 2023 22:20 Ik zit nu in de UK. Alle ondernemers klagen over de Brexit. Zijn nog steeds heel boos op BoJo met zijn brexit-profilering en de ellende die ze nu hebben.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/
Er is een verschil tussen OSS en IOSS.Philippos schreef: ↑21 mar 2023 16:29 Het is een beetje afhankelijk van of de desbetreffende winkel mee doet of niet met de OSS (one stop shop) regeling van de EU. Dat is ook mede afhankelijk van de volumes die ze naar de EU verkopen of het de moeite waard is of niet. Daarnaast hangt het ook af van wat zij het zelf waard vinden om hun administratie aan te sluiten op de EU OSS of dat ze voornamelijk gericht zijn op de interne markt.
Echt grote jongens openen distributie centra in de EU. Zo heb je een paar grote bij Rotterdam. Er zijn ook minder grote jongens die hun krachten bundelen en samen een distributie centrum ergens openen. Dan in een keer in bulk de goederen overzetten en een flat fee aan import ellende betalen.
Al met al heeft de Brexit ze veel goeds gebracht >kuch<
De eerste is alleen voor binnen de EU.
OSS gaat om een eenvoudiger internationale BTW inning binnen de EU. Non-EU bedrijven kunnen zich hiervoor inschrijven registreren als ze fysieke goederen in een warehouse hebben in een EU land. Er is geen reden om dat niet te doen, want het maakt het leven veel eenvoudiger.
De tweede staat voor Import One Stop Shop en geldt voor fysieke verzedingen van B2C tot 150 euro.
Als er fysiek goederen gestuurd worden vanuit UK naar EU zal er een BTW heffing en mogelijk andere heffingen bijkomen. Afhankelijk van de hoogte van het aankoopbedrag merk je dat als consument direct of indirect.