bakboord1 schreef: ↑23 mar 2023 09:53
Theo V schreef: ↑22 mar 2023 18:26
Ik geloof dat ik dat zelf wel uit maak en niet een stel ......... die hun wil opdringen.
Mijn buurjongen heeft het downsyndroom en zijn ouders vinden de term mongool beledigend.
Voor mij is dat scheldwoord net zo goed not done als homo of kanker.
Maar stoer dat jij je geen ene reet aantrekt van wat een ander vindt van jouw taal. Want jij moet natuurlijk kunnen zeggen wat jij wil. Vrijheid van domheid is een groot ding voor je.
Ik denk dat ik meer heb meegemaakt wat betreft vrijheid, meningsuiting, ziektes en minderheden dan jij verwacht.
Daarvoor hebben ik, mijn familie en mijn collega's genoeg offers gebracht.
Dan is dat zielige gedoe over benamingen die al tijden bestaan gewoon bijzaak.
Ik ben niet de persoon die homo, kanker, mongool, neger enz. als scheldwoord wil/zal gebruiken.
Maar in een gewoon gesprek zal ik de homo gewoon homo, de neger gewoon neger en de mongool gewoon mongool noemen.
Maar jouw reactie is misschien wel de reflectie van jouw laatste opmerking.
(en voor de duidelijkheid;
Ik heb een directe buurjongen die mongool is en bij hem thuis, en zijn opvang, mag dat gewoon zo benoemd worden.
Kanker is een ziekte die ik van zeer dichtbij heb meegemaakt met verschillende afloop, toevallig begraven we morgen een oud-chef van me.
Homo's zijn volop vertegenwoordigt in mijn familie en in mijn werkomgeving.
Ik heb diverse malen met een collega die homo is in hetzelfde bed moeten slapen, en mijn dochter heeft geëxperimenteerd met andere dames, totaal geen probleem mee gehad.)