Wielrenners in de Media (Geenstijl)
- borgmonster
- Forum-lid
Iedereen mag trots zijn op zijn afkomst. Of het nu van een geus is, een verzetsheld of mijn part een nsb-er (ja, nu trap ik op teentjes, ik weet het). Gelukkig hebben we die vrijheid hier nog.
Of anderen dan ook blij met die ander zijn afkomst zijn? Waarschijnlijk niet alle anderen. Maar ook dat mag. Ik hoop van ganser harte dat we die vrijheid behouden.
Ik heb in mijn omgeving vrijwel alle minderheden wel gehad, vooral ook als buren. En de enigen daarvan die ongelukkig over hun minderheid waren, waren twee oudere lesbische vrouwen die pas na hun 60ste de vrijheid kregen om samen te gaan wonen.
Dát vind ik te triest voor woorden. Dat je niet kunt zijn wie je bent. Als iedereen nu wat meer acceptatie naar anderen had werd het al een heel stuk vrolijker in de wereld.
Of anderen dan ook blij met die ander zijn afkomst zijn? Waarschijnlijk niet alle anderen. Maar ook dat mag. Ik hoop van ganser harte dat we die vrijheid behouden.
Ik heb in mijn omgeving vrijwel alle minderheden wel gehad, vooral ook als buren. En de enigen daarvan die ongelukkig over hun minderheid waren, waren twee oudere lesbische vrouwen die pas na hun 60ste de vrijheid kregen om samen te gaan wonen.
Dát vind ik te triest voor woorden. Dat je niet kunt zijn wie je bent. Als iedereen nu wat meer acceptatie naar anderen had werd het al een heel stuk vrolijker in de wereld.
ex-CUBE Litening full carbon Ultegra 3x10
ex-Benotto SL Campagnolo Record 2x6
probeer dat uit te leggen aan de BLM beweging, denk dat niet dat ze het met je eens zijn
Dat heb je goed gezegd.!Slowracer schreef: ↑23 mar 2023 11:31Ik denk dat Theo het anders bedoelt dan hoe jij het interpreteert. We glijden af naar een wereld waarbij je op elk woord moet gaan letten omdat je anders mogelijk iemand kan beledigen en/of iemand je beschuldigd van grensoverschrijdend gedrag. Voor alles is een grens, ook voor het inperken van woorden en het gebruik daarvan.bakboord1 schreef: ↑23 mar 2023 09:53Mijn buurjongen heeft het downsyndroom en zijn ouders vinden de term mongool beledigend.
Voor mij is dat scheldwoord net zo goed not done als homo of kanker.
Maar stoer dat jij je geen ene reet aantrekt van wat een ander vindt van jouw taal. Want jij moet natuurlijk kunnen zeggen wat jij wil. Vrijheid van domheid is een groot ding voor je.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Voor de duidelijkheid, mijn vraag aan Senior was vooral omdat ik zijn intentie niet begreep. Het kwam bij mij over als het bewust willen schofferen van mensen met Down.
Senior geeft aan zich niet willen verduidelijken en dat is prima. Niemand is verplicht zich te verduidelijken. Alle respect daarvoor.
Ik ben een voorstander van volledige vrijheid van meningsuiting. Iedereen mag van mij zeggen wat ze ervan vinden. De manier waarop een mening gegeven wordt is een kwestie van smaak. En smaken verschillen nou eenmaal.
Mijn verduidelijking had je al kunnen lezen tussen de haakjes. Maar ik had (en heb nog steeds) de indruk dat je dát niet wilde begrijpen!RobertvD schreef: ↑23 mar 2023 16:57Voor de duidelijkheid, mijn vraag aan Senior was vooral omdat ik zijn intentie niet begreep. Het kwam bij mij over als het bewust willen schofferen van mensen met Down.
Senior geeft aan zich niet willen verduidelijken en dat is prima. Niemand is verplicht zich te verduidelijken. Alle respect daarvoor.
Ik ben een voorstander van volledige vrijheid van meningsuiting. Iedereen mag van mij zeggen wat ze ervan vinden. De manier waarop een mening gegeven wordt is een kwestie van smaak. En smaken verschillen nou eenmaal.
- borgmonster
- Forum-lid
Voor de goede orde en met de kans om weer iemand op de lange teentjes tevtrappen: mensen uit Mongolië worden toch geschoffeerd wanneer je personen met het Down syndroom benoemt als “je weet wel”? Ervan uitgaande dat zij niet willen worden gezien als volk met het Down syndroom.RobertvD schreef: ↑23 mar 2023 16:57Voor de duidelijkheid, mijn vraag aan Senior was vooral omdat ik zijn intentie niet begreep. Het kwam bij mij over als het bewust willen schofferen van mensen met Down.
Of willen de personen met het down syndroom niet gezien worden als Mongolen (met hoofdletter M)?
ex-CUBE Litening full carbon Ultegra 3x10
-
- Forum-lid
Hahaha, wat een suk.... minder handig persoon op een fiets.RobertvD schreef: ↑23 mar 2023 17:00 Terug naar wielrenners in de media.....
https://sporza.be/nl/2023/03/23/en-een- ... 584867693/
Welk forumlid is het?????
Jij gaat het nog wel vaker moeilijk krijgen met uitdrukkingen die je niet bevallen ben ik bang.
- Enzzo
- Forum-lid HC
Misschien kun je gewoon concreet zeggen wat je nu eigenlijk wel of niet bedoelde Senior? Ik begreep er ok niets van maar je start impliciet wel een hele discussie over het woord mongool.
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind
Ge ving nog nie veel wind
- daniel1975
- Forum-lid HC
Zullen we maar gewoon deze discussie laten voor wat het is en dit niveau met z’n allen op GeenStijl laten waar het hoort?
Less is bore