Canyon
- Desertstorm
- Forum-lid
- Berichten: 493
- Lid geworden op: 19 apr 2016 17:44
- Locatie: Gld
1 april grap?
"Van wat aanrotzooien leer je vaak het meest."
Lijkt toch wel serieus: https://www.cyclingweekly.com/news/cany ... -new-metal
Ik heb altijd een beetje met een schuin oog gekeken naar titanium. Nog nooit een echt geslaagd ontwerp gezien en het is altijd reteduur. Ben benieuwd wat Canyon er van maakt.
Ik heb altijd een beetje met een schuin oog gekeken naar titanium. Nog nooit een echt geslaagd ontwerp gezien en het is altijd reteduur. Ben benieuwd wat Canyon er van maakt.
Ik pak ze wel weer in de afdaling
Samen verschillen maar Passoni heeft een zeer geslaagd ontwerp: Top force, heet tegenwoordig Titanio disco. Heerlijk frame.marsman schreef: ↑29 mar 2023 14:07 Lijkt toch wel serieus: https://www.cyclingweekly.com/news/cany ... -new-metal
Ik heb altijd een beetje met een schuin oog gekeken naar titanium. Nog nooit een echt geslaagd ontwerp gezien en het is altijd reteduur. Ben benieuwd wat Canyon er van maakt.
Dat is inderdaad kras!
Anderzijds is het wel slim. Het SL 8 model is al meer als een jaar niet leverbaar en heeft ook nog geen leverdatum. Duurder afgemonteerde SL modellen met meer winstmarge worden ondertussen wel geleverd. Er was dus al een jaar geen model leverbaar in de 2500-3000€ range. Met de inflatie en gestegen prijzen wordt er op de SL8 gewoon te weinig verdiend, die zal verdwijnen of met een fikse prijsstijging leverbaar worden.
Ik heb het wachten opgegeven en net een Cube Agree aangeschaft. Zit qua prijs precies ertussen in maar bied veel meer voor het geld
Die Cube heb ik ook 8 maanden in bestelling gehad maar konden ze me tot vorig jaar mei niet leveren.
Ook nu nog heeft Cube leveringsproblemen als je een iets grotere maat hebt.
Die oranje Agree in maatje 62 is ook niet meer verkrijgbaar.
Die vanillevla gele canyon kwam een jaar geleden nog wel eens beschikbaar voorbij maar geen idee hoe zich dat de tweede helft van het jaar heeft ontwikkeld.
Ook nu nog heeft Cube leveringsproblemen als je een iets grotere maat hebt.
Die oranje Agree in maatje 62 is ook niet meer verkrijgbaar.
Die vanillevla gele canyon kwam een jaar geleden nog wel eens beschikbaar voorbij maar geen idee hoe zich dat de tweede helft van het jaar heeft ontwikkeld.
Mwah, ook niet echt fraai. Bij een tita frame is de voorvork vaak zo 'bulky'. Zal te maken hebben met het beoogde comfort en gewichtsbesparing van het frame, dus dunne buizen.walters schreef: ↑30 mar 2023 21:49Samen verschillen maar Passoni heeft een zeer geslaagd ontwerp: Top force, heet tegenwoordig Titanio disco. Heerlijk frame.marsman schreef: ↑29 mar 2023 14:07 Lijkt toch wel serieus: https://www.cyclingweekly.com/news/cany ... -new-metal
Ik heb altijd een beetje met een schuin oog gekeken naar titanium. Nog nooit een echt geslaagd ontwerp gezien en het is altijd reteduur. Ben benieuwd wat Canyon er van maakt.
Ik pak ze wel weer in de afdaling
De oranje-rode was in 60 cm ook niet meer te krijgen binnen een straal van 250km, daarom voor het model eronder gekozen. Minder fraaie frame kleur, maar Ultegra heeft voor mij weinig meerwaarde tegenover 105. Een setje carbon wielen had ik al klaar staan en het standaard 44 moest ook vervangen worden door een smaller exemplaar. Dan maakt het niet uit dat dat op de race uitvoering van carbon is... Eigelijk miste ik alleen het geintegreerde tasje bij het basis model van de Agreebakboord1 schreef: ↑31 mar 2023 09:18 Die Cube heb ik ook 8 maanden in bestelling gehad maar konden ze me tot vorig jaar mei niet leveren.
Ook nu nog heeft Cube leveringsproblemen als je een iets grotere maat hebt.
Die oranje Agree in maatje 62 is ook niet meer verkrijgbaar.
Die vanillevla gele canyon kwam een jaar geleden nog wel eens beschikbaar voorbij maar geen idee hoe zich dat de tweede helft van het jaar heeft ontwikkeld.
Ik ben zelf ook aan het kijken naar een Aeroad mits deze weer leverbaar is. Alleen als je alle fora berichten en youtube video's gaat bekijken dan wordt je niet vrolijk. Jouw bericht plaatst het ook wel weer in het juiste perspectief .tomtom schreef: ↑28 mar 2023 12:40Welnee, en dat was het ook nooit. Alleen werd/wordt er ENORM veel ophef gemaakt over een behoorlijk onbenullige "slijtage" van de zadelpen in het frame. Als je dit met wat goed(!) montagevet deed is en was er geen probleem. Ik weeg 80-85kg en heb de zadelpen op de max hoogte (dus maximale belasting) en heb behalve 1x "tikken" nooit problemen ervaren en ook nauwelijks slijtage gezien. Tegenwoordig regeert echter de "buro-wijsheid"....geen verantwoordelijkheid nemen maar gelijk alles "verbieden/regelen" zonder het in perspectief te plaatsen. Ja, er waren een aantal mensen die er enorm over vielen maar vele malen meer die geen problemen hadden met wat "wear & tear" van de zadelpen. Canyon heeft mij echter zeer genereus (financieel) gecompenseerd en voorzien van nieuw frame (paar streepjes zaten niet onder de blanke lak), zadelpen en stuurbochten bij de wissel/update. Uiteraard ben ik ook gewoon blijven doorfietsen .... Ik vind het nog steeds een erg fijne en mooie fiets (de mooiste Aero in elk geval) maar daar zijn er meer van. Of even wachten op de "nieuwe" variant, wellicht is daar nog minder kans op wear & tear. Persoonlijk heb ik nog nooit een zadelpen gezien die zonder (zichtbare) beschadigingen hoger kan worden gezet na enige tijd gebruik. Kortom, ik weet niet precies wat die bevestiging oplost (maar ik vind het wel (veel) lelijker ).
Wachten op een nieuwe versie met minime aanpassing die misschien volgend jaar komt weet ik nog zo niet hoor.
Ik heb de mijne sinds december en nog geen enkel kraakje gehoord. Idem voor iedereen in mijn vriendenkring ( stuk of 7)met een aeroad.Strychnos schreef: ↑03 apr 2023 10:19Ik ben zelf ook aan het kijken naar een Aeroad mits deze weer leverbaar is. Alleen als je alle fora berichten en youtube video's gaat bekijken dan wordt je niet vrolijk. Jouw bericht plaatst het ook wel weer in het juiste perspectief .tomtom schreef: ↑28 mar 2023 12:40Welnee, en dat was het ook nooit. Alleen werd/wordt er ENORM veel ophef gemaakt over een behoorlijk onbenullige "slijtage" van de zadelpen in het frame. Als je dit met wat goed(!) montagevet deed is en was er geen probleem. Ik weeg 80-85kg en heb de zadelpen op de max hoogte (dus maximale belasting) en heb behalve 1x "tikken" nooit problemen ervaren en ook nauwelijks slijtage gezien. Tegenwoordig regeert echter de "buro-wijsheid"....geen verantwoordelijkheid nemen maar gelijk alles "verbieden/regelen" zonder het in perspectief te plaatsen. Ja, er waren een aantal mensen die er enorm over vielen maar vele malen meer die geen problemen hadden met wat "wear & tear" van de zadelpen. Canyon heeft mij echter zeer genereus (financieel) gecompenseerd en voorzien van nieuw frame (paar streepjes zaten niet onder de blanke lak), zadelpen en stuurbochten bij de wissel/update. Uiteraard ben ik ook gewoon blijven doorfietsen .... Ik vind het nog steeds een erg fijne en mooie fiets (de mooiste Aero in elk geval) maar daar zijn er meer van. Of even wachten op de "nieuwe" variant, wellicht is daar nog minder kans op wear & tear. Persoonlijk heb ik nog nooit een zadelpen gezien die zonder (zichtbare) beschadigingen hoger kan worden gezet na enige tijd gebruik. Kortom, ik weet niet precies wat die bevestiging oplost (maar ik vind het wel (veel) lelijker ).
Wachten op een nieuwe versie met minime aanpassing die misschien volgend jaar komt weet ik nog zo niet hoor.
Vanuit fabriek is er overal een goeie laag van de juiste pasta op en totaal geen problemen mee.
Ik zou net niet wachten op de nieuwe versie want met de ultimate hebben ze een gelijkaardige nieuwe vorm van zadelpenclamp gedaan en daarvan ken ik persoonlijk toch al meerdere mensen die last hebben van een zakkende zadelpen.