Nog iets verprutst bij het sleutelen vandaag?
Guilty.
Ik rem heel veel met de achterrem.
Ergens is dat erin geslopen als ik een kleine remactie moet doen.
Pas als ik echt snelheid moet verminderen rem ik met beide remmen.
Ik heb me hierdoor nog nooit onveilig gevoeld of ben ik in een situatie gekomen waar ik niet meer kon op tijd stil stond.
Ik rem heel veel met de achterrem.
Ergens is dat erin geslopen als ik een kleine remactie moet doen.
Pas als ik echt snelheid moet verminderen rem ik met beide remmen.
Ik heb me hierdoor nog nooit onveilig gevoeld of ben ik in een situatie gekomen waar ik niet meer kon op tijd stil stond.
Niet echt verprutst maar wel een blooper met de sealant. Het vullen van de tubeless band met sealant deed ik in de haast in de huiskamer. Achterwiel ging goed, maar voorwiel niet. Er zat schijnbaar een prop oude sealant in het ventiel en bij het doordrukken met de injector ging dat natuurlijk niet. En maar doordrukken, totdat het slangetje er af ging en de sealant op de muren en vloer zat. Schoonmaken is een crime
Laatst gewijzigd door arnold op 08 apr 2023 19:39, 1 keer totaal gewijzigd.
CaadX Ultegra
Super Six Evo Hi Mod Disc Ultegra DI2
Super Six Evo Hi Mod Disc Ultegra DI2
Haastige spoed is zelden goed. Voortaan weer buiten doen en even een kleine schroevendraaier in het ventiel doen om eventuele propjes door te steken
CaadX Ultegra
Super Six Evo Hi Mod Disc Ultegra DI2
Super Six Evo Hi Mod Disc Ultegra DI2
daar had tubeless band moeten staan. Heb het meteen gewijzigd. ik rijd niet met tubes
Ik vind tubeless ideaal. wat er gebeurd is, is gewoon dommigheid
CaadX Ultegra
Super Six Evo Hi Mod Disc Ultegra DI2
Super Six Evo Hi Mod Disc Ultegra DI2
Juist dankzij injecteren via ventielen ontstaan er verstoppingen. Heb het ook lang zo gedaan, altijd geklooi met ventielen die verstoppen, vast zitten etc. Ook schoonmaken van de spuit is altijd extra gedoe.
Al paar jaar wip ik de band even los, kiep er latex in, terug op de velg, hieldraden in velgbed leggen, op druk met compressor. Al met al beter, netter, sneller.
Dogma F
Ik heb Milkit ventielen, en tot op vandaag nog nooit eentje verstopt geraakt.Ramon73 schreef: ↑09 apr 2023 17:54 Juist dankzij injecteren via ventielen ontstaan er verstoppingen. Heb het ook lang zo gedaan, altijd geklooi met ventielen die verstoppen, vast zitten etc. Ook schoonmaken van de spuit is altijd extra gedoe.
Al paar jaar wip ik de band even los, kiep er latex in, terug op de velg, hieldraden in velgbed leggen, op druk met compressor. Al met al beter, netter, sneller.
https://www.youtube.com/watch?v=xwu7yEvc9sI
Top tip! Vooral het eruit trekken van de latex is ideaal. Dat is bij mij altijd dweilen totdat alle latex eruit is, kost ook veel latex.i-mac schreef: ↑10 apr 2023 08:55
Ik heb Milkit ventielen, en tot op vandaag nog nooit eentje verstopt geraakt.
https://www.youtube.com/watch?v=xwu7yEvc9sI
Dogma F
Hèe, waarom trek/verwijder je de latex uit de tubelessband en dan ook nog wel met een injectiespuit . . . . ?Ramon73 schreef: ↑10 apr 2023 18:53Top tip! Vooral het eruit trekken van de latex is ideaal. Dat is bij mij altijd dweilen totdat alle latex eruit is, kost ook veel latex.i-mac schreef: ↑10 apr 2023 08:55
Ik heb Milkit ventielen, en tot op vandaag nog nooit eentje verstopt geraakt.
https://images.immediate.co.uk/producti ... =620%2C348
https://www.youtube.com/watch?v=xwu7yEvc9sI
Oh ja, @i-mac, ik gebruik gewoon Schwalbe tubeless ventielen en ook die van Deemount en tot op vandaag nog nooit eentje verstopt.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless